Ha,
Na een VW Golf en een Opel Zafira besloten om een lang gekoesterde wens te vervullen; de aankoop van een benzine Volvo V70.
Eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen. Zo reed ik laatst proef in een 2014 T4 maar deze was niet mijn vrouw haar gewenste kleur en eigenlijk boven het budget.
Kan iemand mij adviseren over de aankoop?
Wensen van mijn vrouw: kleur zwart.
Wensen van mij: max 20.000 euro, benzine, v70, stationwagen, minimaal 180 pk, etc.
Nu is mijn oog gevallen op een 2011 v70 2.0 powershoft benzine automaat r-design. Is dat iets? Powershift schijnt niet zo geweldig te zijn. Navi is gedateerd dus tja....
Of een xc70? Ook mooi. Maar niet echt heel zuinig....
Iemand suggesties? Alle hulp is welkom! Alvast hartelijk dank!
Aankoop advies gevraagd voor een V70
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Allereerst een goede keuze om een V70 aan te schaffen!
Mijn advies zou zijn om sowieso altijd voor een Volvo motor te gaan. Dus of een 5 cilinder of een 4 cilinder met 1969 cc (en niet de 1999 cc Ford motor).
De kleinere motoren lijken mij ook niet verstandig, maar dat is puur speculatief, ik heb daar geen ervaring mee. Maar een kleine opgepepte motor in de zware auto heeft het altijd zwaarder dan een grotere motor die rustig zijn werk kan doen.
Hoe de 1969 cc Volvo motor het gaat doen op lange termijn is nog afwachten, zeker die met turbo en compressor, maar ik weet zo even niet of die ook in de V70 zijn geleverd?
En een automaat is ook heel fijn in deze wagens. De GT schakelt zeer soepel, snel en compleet zonder schokken is mijn ervaring. De powershift heb ik geen ervaring mee.
Persoonlijk zou ik voor een 2.5T of T6 gaan. Verbruik van de laatste is in de stad wel wat hoger, maar op de autowegen ook makkelijk 1 op 11/12.
De overdaad aan vermogen en trekkracht verveelt NOOIT! En als je rustig gas geeft kun je met een 2.5t of T6 ook als een bejaarde rijden.
Maar kietel je de T6 iets meer dan komt de beer los. (en bij de 2.5T een iets kleiner beertje).
Vaak zijn de 2.5T en T6 ook wat luxer qua uitvoering.
Minimaal een Summum kan ik je wel aanbevelen. Voor alleen een verouderde navi zou ik hem overigens niet laten staan, tegen de TomTom app kan toch geen enkele navigatie op!
Verder moet je denk ik vooral kijken naar het aanbod en dat model eruit pikken waar je het beste gevoel bij hebt of helemaal voldoet aan jullie eisen.
En vooral ook kijken, voelen, ruiken en rijden in de auto's.
gr. Edwin.
Mijn advies zou zijn om sowieso altijd voor een Volvo motor te gaan. Dus of een 5 cilinder of een 4 cilinder met 1969 cc (en niet de 1999 cc Ford motor).
De kleinere motoren lijken mij ook niet verstandig, maar dat is puur speculatief, ik heb daar geen ervaring mee. Maar een kleine opgepepte motor in de zware auto heeft het altijd zwaarder dan een grotere motor die rustig zijn werk kan doen.
Hoe de 1969 cc Volvo motor het gaat doen op lange termijn is nog afwachten, zeker die met turbo en compressor, maar ik weet zo even niet of die ook in de V70 zijn geleverd?
En een automaat is ook heel fijn in deze wagens. De GT schakelt zeer soepel, snel en compleet zonder schokken is mijn ervaring. De powershift heb ik geen ervaring mee.
Persoonlijk zou ik voor een 2.5T of T6 gaan. Verbruik van de laatste is in de stad wel wat hoger, maar op de autowegen ook makkelijk 1 op 11/12.
De overdaad aan vermogen en trekkracht verveelt NOOIT! En als je rustig gas geeft kun je met een 2.5t of T6 ook als een bejaarde rijden.
Maar kietel je de T6 iets meer dan komt de beer los. (en bij de 2.5T een iets kleiner beertje).
Vaak zijn de 2.5T en T6 ook wat luxer qua uitvoering.
Minimaal een Summum kan ik je wel aanbevelen. Voor alleen een verouderde navi zou ik hem overigens niet laten staan, tegen de TomTom app kan toch geen enkele navigatie op!
Verder moet je denk ik vooral kijken naar het aanbod en dat model eruit pikken waar je het beste gevoel bij hebt of helemaal voldoet aan jullie eisen.
En vooral ook kijken, voelen, ruiken en rijden in de auto's.
gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Hallo BasIkRol,
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je keuze voor een V70 - een erg fijne auto!
Je keuze hangt veel af van wat je budget is en of je per-se automaat of handgeschakeld wilt.
- Klopt die maximal 20.000 km, of bedoelde je 200.000 km? Een uit 2011 van 7 a 8 jaar zou toch snel op de 100 a 150k kms zitten.
De nieuwere motoren zijn stukken zuiniger dan de oudere 5 cilinders.
De T4 is een goed moter, vanaf midden 2015 is het een Volvo 2.0 met 190 pk, daarvoor was het een 1.6 van Ford met 180 pk.
Ik had die laatste in mijn 2012 Limited Edition V70, meer dan genoeg vermogen ondanks dat het op papier 'maar' een 1.6 is. Wij hebben er erg veel plezier van gehad, bijna 150.000 km mee gereden in 4,5 jaar.
Daar zijn er toen veel van verkocht omdat die modellen zeer complete waren (Xenon, leer, navigatie, electrische achterklep, etc.) en gunstig geprijsd. Veel van die auto's uit 2012 en 2013 komen nu op de 2e hands markt beschikbaar.
Speciale versie's na de Limited Edition waren de Nordic en Nordic+ de R-line en als laatste de Polar en Polar+
Over de Powershift (ook van Ford) zijn wisselende ervaringen, heb ik geen ervaring mee.
De Geartronic is een betere automaat naar wat ik heb horen zeggen. In de T4 is het een 6-traps, in de (nieuwere) T5's een 8-traps.
Nu heb ik een XC70, vind ik persoonlijk (uiteraard) nog wat fraaier dan de V70, maar grotendeels zijn de auto's gelijkwaardig. Vaak is de XC wat luxueuser uitegrust en zwaardere motoren.
Let op dat er XC70's zijn met AWD (all wheel drive) en met FWD (front wheel drive).
Verder is er hier op het forum veel vergelijkbare informatie te vinden in topics van personen die met dezelfde vraag zaten.
Zoals hierboven aangegeven, niet schromen om in diverse exemplaren een goede proefrit te maken.
Succes!
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je keuze voor een V70 - een erg fijne auto!
Je keuze hangt veel af van wat je budget is en of je per-se automaat of handgeschakeld wilt.
- Klopt die maximal 20.000 km, of bedoelde je 200.000 km? Een uit 2011 van 7 a 8 jaar zou toch snel op de 100 a 150k kms zitten.
De nieuwere motoren zijn stukken zuiniger dan de oudere 5 cilinders.
De T4 is een goed moter, vanaf midden 2015 is het een Volvo 2.0 met 190 pk, daarvoor was het een 1.6 van Ford met 180 pk.
Ik had die laatste in mijn 2012 Limited Edition V70, meer dan genoeg vermogen ondanks dat het op papier 'maar' een 1.6 is. Wij hebben er erg veel plezier van gehad, bijna 150.000 km mee gereden in 4,5 jaar.
Daar zijn er toen veel van verkocht omdat die modellen zeer complete waren (Xenon, leer, navigatie, electrische achterklep, etc.) en gunstig geprijsd. Veel van die auto's uit 2012 en 2013 komen nu op de 2e hands markt beschikbaar.
Speciale versie's na de Limited Edition waren de Nordic en Nordic+ de R-line en als laatste de Polar en Polar+
Over de Powershift (ook van Ford) zijn wisselende ervaringen, heb ik geen ervaring mee.
De Geartronic is een betere automaat naar wat ik heb horen zeggen. In de T4 is het een 6-traps, in de (nieuwere) T5's een 8-traps.
Nu heb ik een XC70, vind ik persoonlijk (uiteraard) nog wat fraaier dan de V70, maar grotendeels zijn de auto's gelijkwaardig. Vaak is de XC wat luxueuser uitegrust en zwaardere motoren.
Let op dat er XC70's zijn met AWD (all wheel drive) en met FWD (front wheel drive).
Verder is er hier op het forum veel vergelijkbare informatie te vinden in topics van personen die met dezelfde vraag zaten.
Zoals hierboven aangegeven, niet schromen om in diverse exemplaren een goede proefrit te maken.
Succes!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Welkom BasIkRol,
Een V70 is altijd een goeie keuze
. En als daarmee een lang gekoesterde droom in vervulling gaat, des te mooier. Je bent in dat opzicht trouwens niet de enige op dit forum
Mijn voorgangers hebben al een aardige uiteenzeting over de V70-modellen en motoren waar ik weinig meer aan toe te voegen heb, behalve dat je op https://www.volvocars.com/nl/footer/bro ... volvo-v70/ de Volvo-prijslijsten van de V70's (inclusief uitrusting en motorspecs) terug vinden.

Een V70 is altijd een goeie keuze


Mijn voorgangers hebben al een aardige uiteenzeting over de V70-modellen en motoren waar ik weinig meer aan toe te voegen heb, behalve dat je op https://www.volvocars.com/nl/footer/bro ... volvo-v70/ de Volvo-prijslijsten van de V70's (inclusief uitrusting en motorspecs) terug vinden.
Ehmmm, volgens mij heeft TS het over 20.000 Euro en voor zo ver ik weet is dat wat anders dan kmPGV70 schreef:- Klopt die maximal 20.000 km, of bedoelde je 200.000 km?


Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20.08.2018 - 14:10
Dank allemaal voor de reacties. Blijft toch lastig. Ik vond er een met 2.5t momentum met 192k km en bouwjaar 4/2010. Is inmiddels wel al bijna 9 jaar oud. Wel 15k euro.
Daarnaast de v70 2010 r design met de Ford motor en de powershift met 150k km. Wel 20k euro.
Of toch doorsparen voor een t4? Modeljaar 2014.
Zijn er (bij goed onderhoud) slechte volvo's of zijn sommige volvo's minder goed dan andere?
Op zich hoef ik geen nieuwe auto maar ik een probleemloze auto zou zeer welkom zijn!
Daarnaast de v70 2010 r design met de Ford motor en de powershift met 150k km. Wel 20k euro.
Of toch doorsparen voor een t4? Modeljaar 2014.
Zijn er (bij goed onderhoud) slechte volvo's of zijn sommige volvo's minder goed dan andere?
Op zich hoef ik geen nieuwe auto maar ik een probleemloze auto zou zeer welkom zijn!
- ArjanU
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.08.2012 - 11:05
Beste BasIkRol,
Welkom hier. Ik zocht in eerste instantie ook een V70 maar uiteindelijk gevallen voor een XC70. Voor het door jou genoemde bedrag kun je zeker een mooie V70 kopen. Zelf vind ik www.leparking.fr een goede zoeksite. Dat is een Franse website, maar je ziet hier ook een overzicht van Nederlandse advertenties.
Verder even nadenken over wat je graag wilt op of aan je V70: wel of geen leer, wel of geen schuifdak, etc. Maar dat hoef ik je mss niet te vertellen...
Veel succes!
Welkom hier. Ik zocht in eerste instantie ook een V70 maar uiteindelijk gevallen voor een XC70. Voor het door jou genoemde bedrag kun je zeker een mooie V70 kopen. Zelf vind ik www.leparking.fr een goede zoeksite. Dat is een Franse website, maar je ziet hier ook een overzicht van Nederlandse advertenties.
Verder even nadenken over wat je graag wilt op of aan je V70: wel of geen leer, wel of geen schuifdak, etc. Maar dat hoef ik je mss niet te vertellen...

Veel succes!
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Thanks Jalex, iets te snel overheen gelezen….jalex_h schreef: Ehmmm, volgens mij heeft TS het over 20.000 Euro en voor zo ver ik weet is dat wat anders dan km![]()
![]()
@BasIkRol, voor 20.000 euro moet er vast wel wat naar je zin te vinden zijn. Ik zal vooral niet schrikken van wat hoge kms, voor Volvo's in het algemeen geen bezwaar (en liever veel snelweg kms in korte tijd dan allemaal korte stukjes en dus nooit goed warm).
Ik zal vooral je zoekgebied groot maken en niet alleen bij een paar bedrijven in de buurt kijken. Niet te snel concessies doen aan je wensenlijstje.
Voor wat de kleur betreft, ipv zwart is de Saville Grey (donker antraciet grijs) ook het overwegen waard.
Succes!
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Ik zal toch vooral kijken vanaf my 2012, er is een facelift geweest in 2e helft 2011 (te zien aan de 'bobbel' op het dashboard). Vanaf dan heb je het Sensus system, en kan je (na een software update) zelf ook de kaarten updaten.BasIkrol schreef: Dank allemaal voor de reacties. Blijft toch lastig. Ik vond er een met 2.5t momentum met 192k km en bouwjaar 4/2010. Is inmiddels wel al bijna 9 jaar oud. Wel 15k euro.
Daarnaast de v70 2010 r design met de Ford motor en de powershift met 150k km. Wel 20k euro.
Of toch doorsparen voor een t4? Modeljaar 2014.
Zijn er (bij goed onderhoud) slechte volvo's of zijn sommige volvo's minder goed dan andere?
Op zich hoef ik geen nieuwe auto maar ik een probleemloze auto zou zeer welkom zijn!
Goede of slechte uitvoeringen is uiteraard lasting aan te geven, eea hangt ook erg af van het gebruik door de eerdere berijders en het onderhoud. Veel valt te zien aan hoe een auto er uit zieten uiteraard hoe alles rijdt.
En voor wat je budget betreft, voor rond de 20kEur moet het vast lukken - ook met automaat als dat een wens is.
Als ik zoek op auto's naar jouw wens, met max. 150.000 km gereden en zwart vind ik er diverse die voldoen - een stuk of 20, net onder of net boven de 20k (18 a 22k eur)
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En bestaat een kans dat ik mijn XC70 verkoop, model 2012 Summum uitvoering met niveamat en schuifdak, D3 AWD met 190.000km op de teller, volledig dealer ondrhouden, verleden jaar nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrollen etc gekregen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20.08.2018 - 14:10
En jawel! Een v70 2011 r-design 2.0 benzine gekocht alsof het een pakje boter was. Wel met de Ford motor en powershift maar ik vrees dat emotio van ratio heeft gewonnen. Mooie prijs bij de Volvo dealer...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- hogie
- 3rd Gear member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
- Locatie: Brabant
Ik zie dat je er helemaal van onderste boven bent. Gefeliciteerd en vele veilige kilometers
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ziet er strak uit! Alvast gefeliciteerd en veel plezier er mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Gefeliciteerd! Ga je ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Veel plezier ermee, maar hou hem toch maar met zijn wielen naar beneden gericht 

Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Gefeliciteerd, veel veilige kilometers ermee.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Gefeliciteerd, mooie versie geworden.
Ja, als je eenmaal je zinnen er op gezet hebt is het relatief simple. Nog even pinnen (of overschrijven) en klaar.
Is het er zo eentje die wat verlaagd is en met flink dikke dubbele uitlaten? We zien tzt vast nog wat meer details langskomen - foto's altijd leuk.
Veel fijne en veilige kms!
Ja, als je eenmaal je zinnen er op gezet hebt is het relatief simple. Nog even pinnen (of overschrijven) en klaar.
Is het er zo eentje die wat verlaagd is en met flink dikke dubbele uitlaten? We zien tzt vast nog wat meer details langskomen - foto's altijd leuk.
Veel fijne en veilige kms!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3173
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
En jij dan ook gefeliciteerd, en veel fijne kms!RdG schreef: Goede keus![]()
Vorige week hetzelfde gedaan![]()
Rob
Foto's ook welkom - of staan die al in de rubriek 'Even voorstellen'?
-edit- inmiddels al gevonden, elders hier in de V70/XC70 rubriek.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Gefeliciteerd, mooie wagen. De R-design elementen i.c.m. de zilveren dakrails en zwarte kleur maken de auto af.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17.02.2024 - 11:42
Beste allen,
Ik ben nieuw op deze forum en heb me aangemeld omdat ik heb besloten terug te gaan naar Volvo naar 7 jaar lang BMW te hebben gereden met wisselende ervaring.
In het verleden was ik in het bezit van een Volvo V70 en wil weer terug naar het zelfde model.
Nu heb ik een Volvo V70 T4 2013 Nordic gevonden met een 1.6 Ford motor.
Wel heb ik nog twijfels over de automaat, veel tegenstrijdige berichten over de powershift.
Wat is eigenlijk het probleem met de powershift en waar moet ik opletten bij de aankoop?
alvast bedankt voor jullie reactie
groet
Zamliy
Ik ben nieuw op deze forum en heb me aangemeld omdat ik heb besloten terug te gaan naar Volvo naar 7 jaar lang BMW te hebben gereden met wisselende ervaring.
In het verleden was ik in het bezit van een Volvo V70 en wil weer terug naar het zelfde model.
Nu heb ik een Volvo V70 T4 2013 Nordic gevonden met een 1.6 Ford motor.
Wel heb ik nog twijfels over de automaat, veel tegenstrijdige berichten over de powershift.
Wat is eigenlijk het probleem met de powershift en waar moet ik opletten bij de aankoop?
alvast bedankt voor jullie reactie
groet
Zamliy