Laatst moest ik heel nodig tanken met mijn T8 (my 2019)
De laatste 100km actieradius loopt allesbehalve lineair af. Maar circa 50km werkelijk.
Met nog 20km actieradius 3km later twee streepjes als actieradius.
Nou, mooi om te checken hoeveel liter er nu werkelijk de tank ingaat.
De teller kwam echt niet verder dan 59,7L
Afgelopen week nog eens getankt bij een ander tankstation bij 60km actieradius. Toen kreeg ik er meer in: 60,7L
En dat is nog steeds een minder dan de opgegeven 70L tank.
Wat is jullie ervaring met de modellen van 2019? (2018 types hebben als het goed is een 50L tank)
Is de software niet goed en heb ik nog bijna 10 liter reserve?
Is de tank maar circa 61L groot?
Of is de brandstofmeter wellicht niet goed?
Brandstoftank inhoud XC60-T8 (my 2019)
-
- 2nd Gear member
@joscha
Als je werkelijk een my 2019 hebt, je kunt dat zien, op een van de stickers in de deursponningen, heb je geheid een 70 l tank.
Heb met de mijne, ook een my 2019 T8, nog niet vaak getankt, en meestal doe ik dat redelijk tijdig. Vanwege standkachel.
Dus een ervaring met vrijwel leeg gereden tank heb ik niet.
Heb zelf niet de indruk, dat er met de brandstofmeter iets niet klopt.
Maar weet niet, of hij de reserve brandstof, meeneemt, op de meter. Meestal is dat wel zo.
*
Zou toch maar even bij de dealer langs gaan. Dikke kans dat die het heel makkelijk kan zien, of er een fout in zit.
Succes en een goed 2019./
Als je werkelijk een my 2019 hebt, je kunt dat zien, op een van de stickers in de deursponningen, heb je geheid een 70 l tank.
Heb met de mijne, ook een my 2019 T8, nog niet vaak getankt, en meestal doe ik dat redelijk tijdig. Vanwege standkachel.
Dus een ervaring met vrijwel leeg gereden tank heb ik niet.
Heb zelf niet de indruk, dat er met de brandstofmeter iets niet klopt.
Maar weet niet, of hij de reserve brandstof, meeneemt, op de meter. Meestal is dat wel zo.
*
Zou toch maar even bij de dealer langs gaan. Dikke kans dat die het heel makkelijk kan zien, of er een fout in zit.
Succes en een goed 2019./
-
- 2nd Gear member
Denk een ruime marge. Heb wel eens een half uur snelweggereden in een V40 met de boordcomputer op --- en bij tanken zat er alsnog 4 liter in. Inmiddels was het oranje lampje als rood geworden...