Koppeling advies gevraagd!

Plaats reactie
jurgen89
1st Gear member

Zeer gewaardeerde forumleden,

Zoals in een eerder topic aangegeven heb ik problemen met mijn koppeling gehad. Nu gaat het hele zaakje vervangen worden, aanleiding was een defecte koppelingscilinder. Nu heb ik een vraag. Weet iemand of er en complete koppeling set van een D5 in een D3 past, en zo ja, is deze 'sterker' als de D3 uitvoering? Mijn S60 D3 is gechipt van de 163 naar 187pk en 400 naar 480NM. Nu zat er bij het onderzoek in de garage speling op het duomassavliegwiel. Volgens mij is het logisch dat deze zwaarder word belast als je een getunede bak hebt, toch?

Is het dan een optie om er 'zwaarder' geschut in te zetten om dit op te vangen, of is dit onmogelijk cq heeft geen zin? Ik kreeg dit als een tip maar heb er zelf te weinig verstand van helaas. Let me know!
BendW
5th Gear member

Verzwaarde koppeling heeft zeker nut,heb ik in mijn xc60 ook steken...
Philken
5th Gear member

mijn vorige v60 d3 was ook naar die waarden getuned en na 231.000km was de koppeling nog altijd goed(ok niet meer nieuw) en bovendien had de wagen naast vééél fileverkeer, regelmatig een autotrailer van 1900kg getrokken, ik denk dat de standaard koppeling genoeg aankan
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Taan
2nd Gear member

Als ik op deze website kijk dan wordt voor een D3 en D5 dezelfde sets aangeboden. Dat betekent sowieso dat wat op de D5 past ook op de D3 past.
https://www.mister-auto.nl/koppelingsse ... _t=default

Of er origineel ook hetzelfde op zit weet ik niet.

Ik zou overigens denken dat er genoeg marge op een koppeling zit om 15% meer vermogen aan te kunnen.
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Bij iedere auto past een eigen vliegwiel, koppelingsset en druklager/bedieningscilinder. Je kunt niet straffeloos dingen uitwisselen; past gewoon niet. Wel worden bepaalde onderdelen in meerdere types gebruikt. Meestal zijn dan motor en versnellingsbak gelijk. De slijtage is vooral afhankelijk van de afgelegde kilometers en de manier hoe er om wordt gegaan met het gaspedaal in combinatie met het koppelingspedaal.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”