Koppeling advies gevraagd!
Geplaatst: 07.01.2019 - 17:05
Zeer gewaardeerde forumleden,
Zoals in een eerder topic aangegeven heb ik problemen met mijn koppeling gehad. Nu gaat het hele zaakje vervangen worden, aanleiding was een defecte koppelingscilinder. Nu heb ik een vraag. Weet iemand of er en complete koppeling set van een D5 in een D3 past, en zo ja, is deze 'sterker' als de D3 uitvoering? Mijn S60 D3 is gechipt van de 163 naar 187pk en 400 naar 480NM. Nu zat er bij het onderzoek in de garage speling op het duomassavliegwiel. Volgens mij is het logisch dat deze zwaarder word belast als je een getunede bak hebt, toch?
Is het dan een optie om er 'zwaarder' geschut in te zetten om dit op te vangen, of is dit onmogelijk cq heeft geen zin? Ik kreeg dit als een tip maar heb er zelf te weinig verstand van helaas. Let me know!
Zoals in een eerder topic aangegeven heb ik problemen met mijn koppeling gehad. Nu gaat het hele zaakje vervangen worden, aanleiding was een defecte koppelingscilinder. Nu heb ik een vraag. Weet iemand of er en complete koppeling set van een D5 in een D3 past, en zo ja, is deze 'sterker' als de D3 uitvoering? Mijn S60 D3 is gechipt van de 163 naar 187pk en 400 naar 480NM. Nu zat er bij het onderzoek in de garage speling op het duomassavliegwiel. Volgens mij is het logisch dat deze zwaarder word belast als je een getunede bak hebt, toch?
Is het dan een optie om er 'zwaarder' geschut in te zetten om dit op te vangen, of is dit onmogelijk cq heeft geen zin? Ik kreeg dit als een tip maar heb er zelf te weinig verstand van helaas. Let me know!