Carter Update

Plaats reactie
50cc
Starter

Ik hoor geruchten over een "carter update", blijkbaar gaat dit over het vervangen van de oil pick up tube van een koperen naar een plastic variant. Hieronder de uitleg:
Voor al onze Volvo vrienden
De Carter Update waar wij het vaak over hebben; bij ons verlaat geen enkele Volvo het pand zonder deze Update.
Ik zal in het kort uitleggen wat er aan de hand is bij de oudere 5 cilinder modellen, deze blokken zijn goed voor 700.000km en soms nog meer. maar er bestaat een kans dat als men deze Update niet uitvoert de oliedruk wegvalt en dus de krukas lagers en drijfstang lagers eruit lopen, en in sommige gevallen zelf de krukas vernieuwd moet worden. Er zit namelijk van fabriek af een koper aanzuig pijpje in. Deze heeft een nogal klein zeefje en kan naar binnen slaan, dan is het zeefje niet meer bol. Dan verzameld vervuiling zich in de holle ruimte en verstopt deze. Wij laten de carterpan dus altijd verwijderen en volledig schoonmaken, Daarna worden alle pakkingen en bijbehorende ringen vernieuwd. Daarnaast een kunststof aanzuig pijp gemonteerd met een 4 keer zo grote doorlaat en een andere zeef waardoor dit probleem dus uitgesloten word. Daarna word alles weer vakkundig gemonteerd en de auto voorzien van nieuwe filters en olie, zodat wij een Volvo met een gerust hart kunnen meegeven. Dat kost ons een hoop geld, maar we hebben in het begin een aantal keer een motor kapot gehad door dit probleem en daarvoor kiezen wij voor deze investering. Wij geven om onze auto’s maar ook om onze klanten. Hun vertrouwen om bij ons een auto aan te schaffen is voor ons een hoop waard en nemen daarom onze verantwoording. Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb voor degene die hier om vroegen.
Ps: wij hebben dit meegemaakt met V70N met 80.000km S70’s met 160.000km maar ook een S80 met 240.000km, de kilometerstand zegt niks, ik zou het risico niet willen lopen.
Automobielbedrijf Van Hest.
Vraag is; weet iemand vanaf welk model/jaar dit standaard al was gedaan?
Laatst gewijzigd door hvl op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Lees dit maar eens helemaal door;

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8852

Verhaal wat hun neer zetten klopt grotendeels niet.

Het zijn de o-ringen die voor problemen zorgen. Er is inderdaad een verbeterde aanzuigbuis, maar de oude aanzuigbuis is niet de boosdoener.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Vandaag bezig met zon carter waar TS het over heeft. Extreem slechte ring zat er tussen. Gelukkig nog geen motorschade.

Zie foto:

Edit: foto uploaden lukt niet, max maar 1mb per foto?
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Johan s60
6th Gear member

Foto ff bewerken, deze reparatie staat bij mij ook op de planning
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”