Ik was al aan het kijken naar een mooie S60 en die had ik al snel gevonden bij een autobedrijf in Leiden.
Na kijken op gaspedaal en marktplaats kwam ik een S60 tegen die gelijk mijn aandacht had.
De auto viel op door de kleur [ grijsachtig blauw als ik het goed formuleert ] en de Km stand van 156500 en dat voor een auto van 2005.
Na het RDW geraadpleegd te hebben heeft de auto 4 eigenaren gehad in 14 jaar en aangeschaft door een particulier en altijd door particulieren bereden.
Dus een afspraak gemaakt en afgelopen maandag was ik om 10.00 uur bij de auto.
Ik heb in mijn leven wel een paar auto's gehad dus het ging bij mij om het gevoel wat ik heb bij de eerste kennismaking met de auto , nou ik kan zeggen dat gevoel was gelijk goed.
Na een goede proefrit de koop gesloten en een dinsdag de auto opgehaald.
Het is een 2.5T summun uitvoering met alles erop en eraan en wat belangrijk was dat de auto fris over kwam natuurlijk hier en daar een gebruiksspoortje maar wat wil je met een auto van 14 jaar oud.
Van binnen het leer in goede staat en niet in gerookt ook niet onbelangrijk.
2 puntjes van aandacht een cd zit niet goed in de wisselaar die maakt herrie bij het starten maar de herrie stopt na een minuutje laat ik met de tijd ff nakijken en ik krijg een melding dat er storing zit in de claxon van het alarm systeem volgens Kuba van Volvoservice is dat een kapot printplaatje gaan we ook herstellen.
Vandaag heeft Kuba na een grondige inspectie geen echte problemen gevonden.
De distributie en de multiriem waren bij 138000 Km vervangen en verder was er normaal onderhoud gepleegd aan de auto.
Bij de onderste en bovenste motorsteunen waren de rubbers versleten dus zijn vervangen , olie ververst alle filters vervangen het stuurhuis en de automaat geflusht dus de auto kan ff mee.
Kortom ik ben een blij mens.
Ik ga zeker foto's maken als het weer een beetje beter word en zal ze hier posten voor de liefhebbers.
Mijn V50 staat in het Te Koop topic misschien iemand interesse? of weet je iemand laat het me weten