Pagina 1 van 2
XC70 ombouwen naar LPG
Geplaatst: 01.10.2006 - 22:11
door bluefoxamazone
Hallo,
ik overweeg om een XC70 op benzine aan te kopen en om te bouwen op LPG.
Kunnen jullie me op weg helpen waarop ik moet letten? Welk type (merk) installatie?
Of zeggen jullie "niet doen"???
ik ben benieuwd naar jullie meningen,
voorlopig en al 20 jaar nog op volvo 240
Geplaatst: 02.10.2006 - 12:04
door +++t blijft behelpen+++
Je zou eens bij specialisten moeten vragen.
Het kan wel hoor!
maar Lean Mesman in Son en Breugel (zelf heeft ie een V70 R AWD op LPG) of van Orsouw in Eindhoven kunnen je een prima advies geven.
Geplaatst: 02.10.2006 - 13:00
door bluefoxamazone
ik hoor en lees allerhande wilde verhalen over kleppen en cilinderkoppen...
Op dit type wél op een ander niet...
Wat zijn dan evt. de goede kits? Vialle?Bi-gas?
Geplaatst: 02.10.2006 - 13:18
door +++t blijft behelpen+++
bluefoxamazone schreef:ik hoor en lees allerhande wilde verhalen over kleppen en cilinderkoppen...
Op dit type wél op een ander niet...
Wat zijn dan evt. de goede kits? Vialle?Bi-gas?
DAT ja,
en zo'n sensilube kit er op...
Maar de auto's met hydraulische klepstoters (meen ik ) hebben er meer last van dan de oudere motoren. (<2000)
Geplaatst: 02.10.2006 - 19:00
door bluefoxamazone
naar het schijnt zou het vooral het feit zijn dat het om een turbo motor gaat wat een belemmering op de betrouwbaarheid zou zijn. Volgens een aantal lpg systeeminbouw specialisten is dit geen probleem met de huidige generatie aan gasinjectiesystemen. Men raadt wel een klepsmeersysteem (flashlube) aan...
Geplaatst: 02.10.2006 - 19:49
door bart simpson
Gas in een XC70 (of iedere andere turbomotor) in Nederland heeft een negatief effect op de restwaarde.
Geplaatst: 04.10.2006 - 09:06
door bluefoxamazone
daar ben ik me wel degelijk van bewust maar lig daar niet wakker van. Ik rij met mijn wagens tot ik erdoor val. (ervaring leert met mijn 240 dat dit laaaang kan duren...)
Ondertussen ben ik er zo langzaam uit. Ik geloof dat ik voor de diesel versie ga kiezen. Lpg op een turbomotor lijkt me te link. Ik heb weinig succesverhalen gelezen van mensen die honderduizenden km's gereden hebben zonder problemen.
Geplaatst: 10.10.2006 - 22:01
door Barry (Grillmeister)
Nou dan moet je eens goed hier op de diverse forums kijken want er zijn er hier hoopjes die boven de 300.000 km hebben gereden op lpg.
Het is wel van belang dat je naar een expert inbouwer gaat en niet naar een prutser.
Grt Barry
Geplaatst: 10.10.2006 - 22:06
door bart simpson
Barry (Grillmeister) schreef:Nou dan moet je eens goed hier op de diverse forums kijken want er zijn er hier hoopjes die boven de 300.000 km hebben gereden op lpg.
Maar nog maar erg weinig met motoren vanaf modeljaar >2000
Geplaatst: 10.10.2006 - 22:31
door bluefoxamazone
yep, das wat ik bedoel.
Vandaag nog gehoord van een specialist LPG inbouwer... liever niet...
Geplaatst: 10.10.2006 - 23:29
door Ludo
bluefoxamazone schreef:Vandaag nog gehoord van een specialist LPG inbouwer... liever niet...
daarom moet je ook niet naar een lpg inbouwer gaan maar naar een lpg specialist.
Geplaatst: 12.10.2006 - 21:40
door Barry (Grillmeister)
@ Bart, je mag idd wel aardig door rijden als je 300.000 km sinds 2000 wilt hebben gereden.

Geplaatst: 12.10.2006 - 22:27
door bart simpson
Barry (Grillmeister) schreef:@ Bart, je mag idd wel aardig door rijden als je 300.000 km sinds 2000 wilt hebben gereden.

Dat is precies wat ik ook bedoel, vrijwel niemand kan die ervaring nog hebben met de motoren waar we het vandaag de dag over hebben, die voorbeelden aanhalen heeft dus in het geheel geen zin.
Geplaatst: 12.10.2006 - 22:42
door V480-S60
Barry (Grillmeister) schreef:@ Bart, je mag idd wel aardig door rijden als je 300.000 km sinds 2000 wilt hebben gereden.

Nou is mijn V40 diesel van 30 november 2000 en ik heb er dus vandaag 295.000 opzitten. En voor 30 november staat ie op 300.000
Maar dat is off Topic.
Bluefoxamazone ga voor een betrouwbare auto van na 2000 voor een diesel. Met LPG krijg je hoe dan ook problemen. Je eigen keus is dus een goede.
Geplaatst: 12.10.2006 - 22:47
door bluefoxamazone
hallo,
ze zijn inderdaad niet zo zeldzaam de mensen die meer dan 50.000km per jaar rijden.
Ik blijf bij mijn keuze denk ik. Het wordt een mazoutstoof...
Nu nog een mooike vinden.
Het valt me op dat dergelijke XC70's in Duitsland goedkoper zijn. Waar kan dat aan liggen?
Geplaatst: 12.10.2006 - 22:48
door bart simpson
Loopt jouw diesel op gas mag jij je ook tot de enkelingen scharen die andere dan de 140 of 170 pk benzinemotoren op gas gezet hebben.
Want linksom of rechtsom, het gaat om enkelingen.
Geplaatst: 12.10.2006 - 22:48
door Ludo
V480-V40 schreef:Bluefoxamazone ga voor een betrouwbare auto van na 2000 voor een diesel. Met LPG krijg je hoe dan ook problemen.
dat je voor een diesel wil gaan is je volste recht.
maar dit soort
onzin verkopen levert totaal niks op.
Geplaatst: 13.10.2006 - 09:50
door V480-S60
Ludo schreef:V480-V40 schreef:Bluefoxamazone ga voor een betrouwbare auto van na 2000 voor een diesel. Met LPG krijg je hoe dan ook problemen.
dat je voor een diesel wil gaan is je volste recht.
maar dit soort
onzin verkopen levert totaal niks op.
Dit is geen
onzin. Hoe vaak ik al niet, buiten het forum om, problemen heb gezien met LPG in Volvo's van na 2000. Je zou ze de kost kunnen geven. En dat doe je liever niet. Zeker met hogere km-standen (>175.000) ligt het gevaar van problemen op de loer. Natuurlijk is dan bijv. Lean Mesman er wel om je te helpen maar dan ben je wel duur uit.
Oudere VOLVO's op LPG is echt uitstekend, ook hoge km-standen. Maar helaas is dat veranderd.
Geplaatst: 13.10.2006 - 12:28
door +++t blijft behelpen+++
en zelfs Lean staat niet te juichen.. ik ben er geweest, en ik kreeg een heel negatieve blik terug.
Niet doen dus.
Dus het is echt geen onzin. Sterker nog het is gewoon waar, hoe hard dat ook moge zijn voor je.
Geplaatst: 13.10.2006 - 16:22
door Ludo
+++t blijft behelpen+++ schreef:
Dus het is echt geen onzin. Sterker nog het is gewoon waar, hoe hard dat ook moge zijn voor je.
hard?, ik heb er geen boodschap aan hoor.
het énige probleem zijn de kosten, maar het KAN probleemloos.