Nieuwe Volvo besteld V60 T5 Momentum

Knippie
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Hier en daar meng ik me al in discussies, maar das natuurlijk niet zoals we opgevoed zijn, dus eerst ff voorstellen;-)

Ik heb via leasemij. een Volvo V60 T5 Momentum besteld. Opties:
- Audioline met HK
- Sensus Connect Plus
- Intellisafe gebeuren
- Camera achter
- Sensoren voor
- Verwarmbare vooruit
- nog wat dingetjes

De kleur in bestelling is zwart metallic, maar dit kan ik nog aanpassen. Ga ik ook doen want ik vind dat de kunststof zwarte onderdelen van o.a. de grill nu verloren gaan in de kleur. Qua kleur twijfel ik nog. Moet een grijstint zijn (werkgever) dus ik denk Osmium Grey.

Verder volg ik hier de topics best aardig en vnl de Navigatie omdat ik dit wel belangrijk vind en toch wat negatieve klanken hoor over de Sensus.
teebee
7th Gear member

Welkom, en veel genoegen alvast met het uitzien naar de levering.
Je zal er heel erg veel plezier aan gaan beleven.
Mbt de navigatie: dit blijft een nogal persoonlijke beleving. Sommigen vinden het ‘niks’ anderen vinden het ‘kan er mee door’ en weer anderen vinden het ‘prima’ (tot die laatste categorie behoor ik). De wijze waarop men verwacht dat het systeem werkt is redelijk bepalend voor het oordeel. Zij die ‘blind’ op de nav willen rijden zullen ‘wat negatief’ zijn, ik ben van mening dat rijden met een navigatiesysteem een ondersteuning is en dat er een (continu) interactie en interpreteren nodig blijft zolang die systemen nog niet ultra high TEC zijn (toekomst).
Er is verbetering mogelijk, dat is een gegeven. Maar ik verwacht dat er in nabije toekomst diverse wijzigingen en aanpassingen zullen volgen welke de functionaliteit ten goede zullen komen. Met de huidige electronica en computers aan boord zijn software aanpassingen relatief simpel.
Je zal het zelf moeten gaan ervaren en het is ook afhankelijk van wat je tot nu gewend bent.
Ieder zo zn mening, ieder zo zn meug.

Btw: overweeg de kleur Birch Light Metallic ook ns; is een prachtige kleur welke ook mooi contrasteert met zwart.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member

Wijze woorden ogv navigatie;-) Is inderdaad heel persoonlijk. Rij nu in een Talisman waarbij de navigatie (na verschillende updates) eigenlijk heel fijn werkt. Fijn in de zin dat het actueel is in vergelijking met Google Maps. We gaan het zien. Birch Light is dat de kleur die Volvo gebruikt in de meeste van haar advertenties? Dat vind ik idd erg mooie kleur. Al denk ik dat het niet past binnen de "zwart of grijs" voorschriften van mijn werkgever. Zal binnenkort weer eens bij de dealert binnenstappen.
Risrael
5th Gear member

Heb zelf Savil Grey en krijg veel complimenten. Met name de achterlichten komen daar mooi in uit.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
teebee
7th Gear member

Birch Light Metallic wordt idd veel in promo’s gebruikt, en dat is niet voor niets. De auto komt er in die kleur eenvoudigweg ‘erg goed uit’. Zowel de zwarte accenten als de rode achterlichten komen bijzonder goed tot hun recht.
Het zal me overigens ten zeerste verbazen indien jouw werkgever die kleur te afwijkend vindt tov grijs.
Voor mij een weloverwogen keuze geweest, andere kleuren vond ik te saai en het zo fraaie lijnenspel van de V60 geen recht doen.
Maar vergeet niet de velgen... ook dat bepaald voor een groot deel de uitstraling icm de kleur. De V60 is een dynamische auto en vraag mi om dito velgen. De velg welke bv bij de Inscription wordt geleverd vind ik volstrekt foeilelijk (persoonlijk), die velg maakt de auto in 1 klap behoorlijk suffig (sorry Inscription eigenaren ;-) ).
Succes met je keuze!

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Knippie
2nd Gear member

Tja een auto samenstellen is zoo persoonlijk. Idd velgen en de grootte zijn wel erg bepalend. Persoonlijk vind ik de standaard prima. Ik besteed mijn budget dan weer aan zaken die ik belangrijk vind zoals audio, leren bekleding en dat soort luxe dingetje (sensus plus line). In de Talisman had ik werkelijk alle opties (verwarmbaar stuur tot massage en koeling in stoel), maar geef daar niet zo om.

Qua kleur heb ik juist zwart boven Savile Grey genomen. Nu denk dat ik ga beslissen tussen osmium of pebble grey en Birch light. Heb nog 3 weken om te beslissen geloof ik.
VRIDER
2nd Gear member

Laat ik dan nog eens Osmium Grey adviseren. Zowel gewassen als ongewassen mooi. Birch Light? Mooi bij het juiste licht en gewassen. Kijk vooral op de parkeerplaats bij je dealer, daar staan ze in real life.
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
NielsPHEV
7th Gear member

Peble grey blijf ik prachtig vinden de inscription velgen ook trouwens :D
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
teebee
7th Gear member

Hahaaaa, ja dat snap ik ;-)
PG vind ik niet lelijk maar BLM vind ik mooier.
Maar de velgen van de Inscription maken m echt suf.
Maar ach...... smaak.... :-)

Voodoo077
3rd Gear member

VRIDER schreef: Laat ik dan nog eens Osmium Grey adviseren. Zowel gewassen als ongewassen mooi. Birch Light? Mooi bij het juiste licht en gewassen. Kijk vooral op de parkeerplaats bij je dealer, daar staan ze in real life.
Vooreerst welkom en proficiat met de aankoop.

Ik ga hier ook reageren op de kleur... ook nog ongeveer 3 weken vooraleer ik definitief dien te beslissen over kleur (en zetels) bij R-Design.
In showroom vond/vind ik de Birch knapste. Buiten vond ik de Pebble top (heb ik ook mee gereden) en heb voorlopig die kleur MAAR is weinig sportief te noemen ... Zou 100% mijn keuze zijn bij de T8 als ik geen R-Design had.
Zwart laat ik staan, hoewel dat super knap is, omwille van onderhoud. Osmium overwoog ik ook tot ik kleur in echt zag ... helaas te licht imo, had liever het donkere grijs gehad zoals bij BMW, Audi of Mercedes. Het speciale wit kan ik niet nemen want is kleur huidige wagen. Het speciale blauw had ook gekund maar nu te laat want kan budget niet meer aanpassen.
Conclusie: moeilijk! Maar hoe dan ook blijft de auto een knappe verschijning en denk dat zowat iedere kleur een goede keuze is als je je er maar gelukkig bijvoelt.
Walter White
2nd Gear member

Welkom en gefeliciteerd met de V60!

Over de navigatie; in de V60 heeft deze een nauwe samenwerking met de Pilot Assist. Met name bochten worden veel soepeler genomen omdat de PA via de navigatie "weet" welke bochten er komen. Ik gebruikt zelf meestal Android Auto (Google Maps), maar voor de verbetering van de PA zou ik het wel overwegen.

Ik heb zelf een zwarte uitvoering genomen, plastic delen vallen weg en de silk metal delen komen erg mooi uit. Ik heb een aantal dagen een Birch Light als vervangende wagen gehad, die kleur is mooi maar komt lang niet overal tot zijn recht. Het maakt heel erg uit hoe en welk licht er op de auto valt.
Tibs
2nd Gear member

Hier ook een zwarte uitvoering. Vind het persoonlijk nog altijd de mooiste kleur bij alle soorten wagens. Vergt inderdaad wel wat meer onderhoud.
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
teebee
7th Gear member

in de V60 heeft deze een nauwe samenwerking met de Pilot Assist
Dit is vlgs mij alleen zo indien je er een speciale update (à 21,-) op hebt laten zetten. Standaard is (was?) deze in ieder geval niet aanwezig.
Zie hier
Mbt kleur: blijft een persoonlijke beleving. Ook mbt lichtinwerking, kan voor de 1 top en voor de ander flop zijn.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Knippie
2nd Gear member

Inderdaad kleuren en licht, er kunnen mooie dingen gebeuren. Thanks voor jullie suggesties/meningen. Er bestaat ook nog zoiets als de mening van de vrouw die juist ook bij de kleur keus erg bepalend is... :D

Mbt de navigatie vind ik vooral belangrijk dat de info klopt en actueel is. Nogmaals in mijn huidige auto is dit nu prima. Maar voor alle updates werd ik soms kanten opgestuurd, dat sloeg echt nergens op. Hierdoor vond ik het niet betrouwbaar als ik op vakantie was en je de weg echt niet kent, dan ben je dus wat meer afhankelijk. En ja ik heb ook Google en Waze op de telefoon, maar ik vind dat het systeem in de basis goed moet werken.
teebee
7th Gear member

Volvo biedt met redelijk grote regelmaat updates van kaarten aan, dus zou redelijk up-to-date moeten zijn (al geldt voor elk systeem GIGO - garbage in, garbage out)
Deze updates zijn in de meeste gevallen OTA te installeren dus zonder USB stick
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Knippie
2nd Gear member

Tussenstand:
Heb vandaag ff gekeken bij de dealert en de tussenstand is 1-0 voor Osmium. Pine valt sowieso af.. Pebble is ook mooi. Dit is de kleur die Volvo in haar brochure gebruikt idd.
Knippie
2nd Gear member

Het is definitief Osmium Grey geworden. Ramen laat ik achteraf met folie blinderen. Hebben jullie hier ervaring mee en weet iemand toevallig wat het percentage lichtdoorlatendheid is dat Volvo standaard gebruikt bij de optie af fabriek? Ik ben een totale leek op dit gebied. Het gaat overigens alleen om de ramen vanaf de b stijl.
Laatst gewijzigd door Knippie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Struikrover
2nd Gear member

Voodoo077 schreef:
VRIDER schreef: Laat ik dan nog eens Osmium Grey adviseren. Zowel gewassen als ongewassen mooi. Birch Light? Mooi bij het juiste licht en gewassen. Kijk vooral op de parkeerplaats bij je dealer, daar staan ze in real life.
Vooreerst welkom en proficiat met de aankoop.

Ik ga hier ook reageren op de kleur... ook nog ongeveer 3 weken vooraleer ik definitief dien te beslissen over kleur (en zetels) bij R-Design.
In showroom vond/vind ik de Birch knapste. Buiten vond ik de Pebble top (heb ik ook mee gereden) en heb voorlopig die kleur MAAR is weinig sportief te noemen ... Zou 100% mijn keuze zijn bij de T8 als ik geen R-Design had.
Zwart laat ik staan, hoewel dat super knap is, omwille van onderhoud. Osmium overwoog ik ook tot ik kleur in echt zag ... helaas te licht imo, had liever het donkere grijs gehad zoals bij BMW, Audi of Mercedes. Het speciale wit kan ik niet nemen want is kleur huidige wagen. Het speciale blauw had ook gekund maar nu te laat want kan budget niet meer aanpassen.
Conclusie: moeilijk! Maar hoe dan ook blijft de auto een knappe verschijning en denk dat zowat iedere kleur een goede keuze is als je je er maar gelukkig bijvoelt.
R-design met BirchLight past erg goed bij elkaar
Bart
8th Gear member

Knippie schreef: Het is definitief Osmium Grey geworden. Ramen laat ik achteraf met folie blinderen. Hebben jullie hier ervaring mee en weet iemand toevallig wat het percentage lichtdoorlatendheid is dat Volvo standaard gebruikt bij de optie af fabriek? Ik ben een totale leek op dit gebied. Het gaat overigens alleen om de ramen vanaf de b stijl.
Osmium rules! Lichtdoorlatendheid weet ik niet, maar ik laat ze ook door de dealer tinten voor aflevering.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Voodoo077
3rd Gear member

Bart schreef:
Knippie schreef: Het is definitief Osmium Grey geworden. Ramen laat ik achteraf met folie blinderen. Hebben jullie hier ervaring mee en weet iemand toevallig wat het percentage lichtdoorlatendheid is dat Volvo standaard gebruikt bij de optie af fabriek? Ik ben een totale leek op dit gebied. Het gaat overigens alleen om de ramen vanaf de b stijl.
Osmium rules! Lichtdoorlatendheid weet ik niet, maar ik laat ze ook door de dealer tinten voor aflevering.
Zo zie je maar is leuke dat ieder zijn ding vindt. Gisteren voor het eerst een Osmium in het wild gespot en is niks voor mij. Ik vind deze kleur te "soft" voor de wagen. Had graag een donkerdere versie van gezien. Maar leders op forum zie ik mensen ook zwart, Birch etc. afschieten. Dus duidelijk ieder zijn ding :-)

Waarom niet fabriek af zwarte ramen? Op mijn Mustang achteraf laten doen want standaard niet mogelijk. 90% en is perfect imo
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”