S40 Koplamp stelmotoren staan in verschilende standen .

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Peukje1
1st Gear member

Ik heb mijn koplampen er uit gehad om de lenzen te vernieuwen tijdens het er uithalen en het losmaken van de stroom aansluiting hoorde ik de eerste lamp nog wat geluid maken en nu staat de ene lamp een standje hoger als de andere.
Ik heb dit gedaan met het contact op nul zonder de sleutel er in.
Hoe kan ik dit oplossen en wat heb ik dan verkeerd gedaan.
Verder wil ik de lampen er nog een keer uithalen om het dimlicht zo aansluiten dat het klepje wat op de nieuwe lens zit omlaag gaat als het grootlicht aanstaat zodat ik dan 4x grootlicht krijg.
Maar eerst moeten de lampen weer in dezelfde stand komen te staan.
Dejeeper
3rd Gear member

Dit antwoord heb ik reeds op een andere vraag gegeven maar ik zet het hier toch ook maar even neer.

Onverstandig om 4 keer groot licht te voeren. De huidige auto's met vier verlichting units aan de voorzijde zijn juist zo ontworpen dat bij het voeren van groot licht de weg verlicht wordt vlak voor de auto tot zover het groot licht schijnt.
Bij alleen groot licht wordt de weg vlak voor de auto niet meer verlicht.
Indien men behoefte heeft om meer "groot"licht te hebben kan men beter extra verstralers monteren.
Buiten dat is het voeren van groot licht door de wetgeving zodanig beperkt dat men het in Nederland bijna niet gebruikt tijdens het rijden.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”