Hallo,
De laatste tijd valt het me op dat de wisserarm van mijn '09 V70NN soms (iets) te laag hangt op de ruit, zeg maar niet perfect horizontaal.
Ook bij andere V70NN's zie ik dit soms.
Hoe valt dit te verhelpen / wat is de oorzaak?
Ik kan natuurlijk de arm iets verplaatsen op de as, maar wat is de eigenlijke oorzaak? Komt hier ergens speling op?
achterste wisserarm te laag
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn auto heeft/had het ook. Ik heb de arm losgehaald en een tandjes hoger weer gemonteerd.
Resultaat is dat die nu meestal iets te hoog staat. Maar als die nu doorzakt zit die tenminste recht en hangt niet meer door dan.
In de arm zit een soort van kartelwerkje dat over een tandwiel achtingen schroef valt. Die kartels lijken wat versleten. Voorlopig maar zo laten. Misschien later een nieuwe wisserarm als het zo niet meer gaat.
Resultaat is dat die nu meestal iets te hoog staat. Maar als die nu doorzakt zit die tenminste recht en hangt niet meer door dan.
In de arm zit een soort van kartelwerkje dat over een tandwiel achtingen schroef valt. Die kartels lijken wat versleten. Voorlopig maar zo laten. Misschien later een nieuwe wisserarm als het zo niet meer gaat.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.