Kak. Jaren leaseauto's en geen probleem en net weer een eigen auto en een barst in de voorruit. Da's pech. Wat me het meeste verbaasd echter; ik heb geen steenslag gehad. Niet een pikje op de snelweg waarvan je denkt; hee, gaat dat goed?
Wat zijn jullie ervaringen met de voorruit van een V70? Dealer laten doen of Carglass? Het is ook nog zo'n voorruit met verwarming, hij zal me een lieve duit kosten ben ik bang.
Dat is snel! Voorruit stuk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28.10.2018 - 09:31
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zou altijd voor de dealer gaan, zeker omdat je verwarming er in hebt zitten.
Bij ASR mocht ik vroeger uitsluitend naar carglass, had dan een iegen risico van €75, bij de dealer €150 maar daar was op een creatieve manier altijd mee te werken.
Bij ASR mocht ik vroeger uitsluitend naar carglass, had dan een iegen risico van €75, bij de dealer €150 maar daar was op een creatieve manier altijd mee te werken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
De dealer repareert wel je Volvo, als er meer aan de hand is.
....en vaak komt bij de dealer een ruiten-specialist, die niets anders doet dan....
Maar de ruiten-specialist vervangt slechts de ruit
....en kan niet je auto repareren, mochten ze iets naars tegenkomen.
....en vaak komt bij de dealer een ruiten-specialist, die niets anders doet dan....
Maar de ruiten-specialist vervangt slechts de ruit
....en kan niet je auto repareren, mochten ze iets naars tegenkomen.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Als je niet verzekert bent zou ik eerst een rondje bellen met glasboeren.
En idd de dealer doet niks hieraan, alleen maar ruit bestellen en glasboer bellen.
Succes
En idd de dealer doet niks hieraan, alleen maar ruit bestellen en glasboer bellen.
Succes
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Hetgeen correct en tevens juist is. De "Let op" bij bedrijven als Carglass is dat bijvoorbeeld de uitsparingen voor de sensoren niet op de juiste plek zitten (heb ik voorbeelden van gezien). Komt bij dat de ruiten deel uitmaken van de carrosserie en dus zorgen voor de stevigheid in het geheel. Daarom, een ruit die aan de specificaties van de fabrikant van de auto voldoen en laten monteren door iemand die daar in is gespecialiseerd. En uw dealer weet alles dat aangaande.mees schreef: De dealer repareert wel je Volvo, als er meer aan de hand is.
....en vaak komt bij de dealer een ruiten-specialist, die niets anders doet dan....
Maar de ruiten-specialist vervangt slechts de ruit
....en kan niet je auto repareren, mochten ze iets naars tegenkomen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
- Locatie: A’doorn
Ik heb twee maanden geleden voor exact hetzelfde dilemma gestaan. Na wat wikken en wegen en verschillende fora gelezen te hebben ben ik gewoon naar de dealer gegaan. Ik durfde het niet aan met City-Safety en voorruit verwarming. Eigen risico was bij Carglass €75,- en bij de dealer €150,- maar de dealer is mij hier uiteindelijk in tegemoet gekomen. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn keuze.
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
Toen ik mijn splinternieuwe Astra GTC bij de dealer ging halen, zat er 45km later ook al een barst in. Steenslag op de snelweg. Nooit leuk!
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ik zou naar de dealer gaan. Met privé auto's altijd gedaan en geen spijt van gehad. Vaak heb je dan de materialen van de dealer en de inbouw door een specialist. En dat is juist goed, zo'n man die alleen maar ruiten monteert, want die heeft al een leercurve doorlopen waar je dan van profiteert in de vorm van sneller en beter werk. Vaak komt de dealer je wel tegemoet door de helft van het eigen risico te nemen. En je hebt OEM kwaliteit. Bij Kwikfit e.d. zullen ze zeggen: ons glas komt van (bijv) Pilkington, net zoals het glas van de OEM. Dat is juist, Pilkington gebruikt zelfs dezelfde mallen maar maakt de ruiten wat dunner. Het glas van de dealer is dikker dan het glas van de budget-glasboer want ergens moet het prijsverschil in terug komen. Met als gevolg dat het dunnere glas kwetsbaarder is voor steenslag. En je dus weer eerder bij de budget-glasboer staat voor weer een nieuwe ruit. Briljant verdienmodel, al zeg ik het zelf.
Ik moest met mijn leasert naar Autotaalglas. Ik gaf aan bij de leasemij: geen goed idee want deze heeft draadloze voorruitverwarming. Leasemij: "u houdt zich aan onze regels, wij maken geen uitzonderingen." Dus naar Autotaalglas, nwe voorruit erin met draadjes voorruitverwarming. Ik heb toen gereclameerd en de oude draadloze ruit lag er nog en men kon hier niet om heen, ik kreeg de draadloze voorruitverwarming. Hier moest ik wel twee weken op wachten. Na montage van deze ruit had ik allerlei storingen in het start-stop systeem. Daar had men bij Autotaalglas geen boodschap aan, de voorruit was vervangen en de storingen waren niet aan hen te wijten. Vervolgens de leasert bij de dealer geparkeerd met het verzoek om het op te lossen. Die zijn 2 uur bezig geweest met storing zoeken, hebben een computermodule moeten bestellen en zijn later 1 volle dag bezig geweest met montage, herprogrammering en weet ik allemaal niet. Ik heb geen enkele rekening gezien en hoop dat de leasemaatschappij flink heeft moeten bloeden, maar als particulier wil je dit niet meemaken. Tenminste, ik niet.
Dus ga voor kwaliteit en laat de dealer dit opknappen.
Ik moest met mijn leasert naar Autotaalglas. Ik gaf aan bij de leasemij: geen goed idee want deze heeft draadloze voorruitverwarming. Leasemij: "u houdt zich aan onze regels, wij maken geen uitzonderingen." Dus naar Autotaalglas, nwe voorruit erin met draadjes voorruitverwarming. Ik heb toen gereclameerd en de oude draadloze ruit lag er nog en men kon hier niet om heen, ik kreeg de draadloze voorruitverwarming. Hier moest ik wel twee weken op wachten. Na montage van deze ruit had ik allerlei storingen in het start-stop systeem. Daar had men bij Autotaalglas geen boodschap aan, de voorruit was vervangen en de storingen waren niet aan hen te wijten. Vervolgens de leasert bij de dealer geparkeerd met het verzoek om het op te lossen. Die zijn 2 uur bezig geweest met storing zoeken, hebben een computermodule moeten bestellen en zijn later 1 volle dag bezig geweest met montage, herprogrammering en weet ik allemaal niet. Ik heb geen enkele rekening gezien en hoop dat de leasemaatschappij flink heeft moeten bloeden, maar als particulier wil je dit niet meemaken. Tenminste, ik niet.
Dus ga voor kwaliteit en laat de dealer dit opknappen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Ik zou absoluut naar de dealer gaan, bij Carglass krijg je een raam van inferieure kwaliteit. Zie hier mijn ervaring van een aantal jaren geleden 307forum
Ze hebben bijna 3 keer gepresteerd om er een verkeerd raam in te zetten, ik kom nooit bij die club weer.
Ze hebben bijna 3 keer gepresteerd om er een verkeerd raam in te zetten, ik kom nooit bij die club weer.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 4th Gear member
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Mijn auto heeft nu 40 duizend km gereden en ondanks dat ik altijd heel veel afstand heb tot voorganger zie ik ook alweer aantal putjes in de ruit en bumper. Jammer, soms heb je wel van die idioten die 10 meter voor je auto weer naar rechts gaan, meestal houd ik dan wel even in, maar steenslag lijkt haast iets dat niet te voorkomen is in het verkeer. Anderen ook ervaring mee?
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10499
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Klopt. Verhaal van DB ook. Dealer weet hoe om te gaan met alle toeters en bellen die tegenwoordig op de auto zitten.HansEindhovenV70 schreef: Mijn auto heeft nu 40 duizend km gereden en ondanks dat ik altijd heel veel afstand heb tot voorganger zie ik ook alweer aantal putjes in de ruit en bumper. Jammer, soms heb je wel van die idioten die 10 meter voor je auto weer naar rechts gaan, meestal houd ik dan wel even in, maar steenslag lijkt haast iets dat niet te voorkomen is in het verkeer. Anderen ook ervaring mee?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Hoeft niet van een auto voor je te zijn.HansEindhovenV70 schreef: Mijn auto heeft nu 40 duizend km gereden en ondanks dat ik altijd heel veel afstand heb tot voorganger zie ik ook alweer aantal putjes in de ruit en bumper. Jammer, soms heb je wel van die idioten die 10 meter voor je auto weer naar rechts gaan, meestal houd ik dan wel even in, maar steenslag lijkt haast iets dat niet te voorkomen is in het verkeer. Anderen ook ervaring mee?
Kan ook van tegenliggers komen. Opspringende steentjes gaan alle kanten op.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- paulh
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
- Locatie: Uithoorn
Ik had het laatst ook. Met het universele schadebedrijf overlegd ... die konden geen originele ruit leveren, en vertelde ook heel eerlijk dat hij liever geen ruiten doet. Ik had ook al wat mindere ervaringen met ruiten vervangen en elektronica - dus maar naar de dealer gegaan. Heeft me veel gekost, want mijn verzekering wilde de dealer helemaal niet vergoeden (na veel gesteggel 500,- eigen risico), maar het heeft me in elk geval geen nachtrust gekost: alles prima geregeld, iets goedkoper dan de offerte (maak je dat ook nog eens mee), en de auto netjes en 100% werkend opgeleverd.
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28.10.2018 - 09:31
Het wordt toch Autotaalglas. Eigen risico bij ruitvervanging is 450. Alleen als je het laat vervangen bij een van de aangesloten bedrijven van OHRA, is het eigen risico de helft. Dat scheelt me dus 225 euro als ik het bij de dealer wil laten doen. Ik neem het risico wel. Ze hebben goed opgenomen wat voor glas erin zit (elektrisch, camara t.b.v. city safety, regen- en lichtsensor en akoestisch glas), dus dat zou goed moeten gaan met bestellen.
Wel verbaasde het me dat ze wellicht moeten proefrijden om de systemen te testen. Wat denken ze te gaan testen dan? City safety doet sowieso niks op de autosnelweg, en de regen- en lichtsensor doen ook niks extra als het niet regent en/of donker is.
Hoe test je sowieso dat het city safety systeem het doet? Ik merk niks als ik iets te hard op een slagboom afrij.....
Wel verbaasde het me dat ze wellicht moeten proefrijden om de systemen te testen. Wat denken ze te gaan testen dan? City safety doet sowieso niks op de autosnelweg, en de regen- en lichtsensor doen ook niks extra als het niet regent en/of donker is.
Hoe test je sowieso dat het city safety systeem het doet? Ik merk niks als ik iets te hard op een slagboom afrij.....
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
- Locatie: Groningen
Als ik te hard naar een (opengaande) slagboom rijdt, dan stopt de auto in mijn geval wel.
Als jouw auto niet stopt dan kunnen ze gelijk opnieuw een nieuwe voorruit monteren.
Als jouw auto niet stopt dan kunnen ze gelijk opnieuw een nieuwe voorruit monteren.

BMW 530D mild hybride 2021
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28.10.2018 - 09:31
Haha, lol. Misschien moet ik het dan nog even testen voordat het raam vervangen wordt 
Maar, zonder dollen; grijpt het systeem wellicht niet in als je de koppeling al ingetrapt hebt en al aan het bijremmen bent? En vanaf hoeveel meter zou hij in moeten grijpen? Ik vind dat ik het al ver laat komen en durft het er eigenlijk niet op te wagen of ie wel ingrijpt.

Maar, zonder dollen; grijpt het systeem wellicht niet in als je de koppeling al ingetrapt hebt en al aan het bijremmen bent? En vanaf hoeveel meter zou hij in moeten grijpen? Ik vind dat ik het al ver laat komen en durft het er eigenlijk niet op te wagen of ie wel ingrijpt.
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
- Locatie: A’doorn
Koppeling in of uit maakt niet uit. En inderdaad je moet best pittig op bijvoorbeeld een slagboom afrijden wil het systeem bedient worden. Nadat het systeem heeft ingegrepen blijft er een melding op je display achter met de tekst “automatisch remmen geactiveerd” o.i.d.mystudio schreef: Haha, lol. Misschien moet ik het dan nog even testen voordat het raam vervangen wordt
Maar, zonder dollen; grijpt het systeem wellicht niet in als je de koppeling al ingetrapt hebt en al aan het bijremmen bent? En vanaf hoeveel meter zou hij in moeten grijpen? Ik vind dat ik het al ver laat komen en durft het er eigenlijk niet op te wagen of ie wel ingrijpt.
Laatst gewijzigd door thijssie! op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Koppeling maakt niet uit, remmen wel.
Als je al remt werkt het systeem niet meer.
Als je al remt werkt het systeem niet meer.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km