Koelvloeistof onder minimum
Geplaatst: 26.02.2019 - 20:10
Goedenavond,
Gisteren is bij Volvo i.v.m. een schommelende temp.meter de temp.sensor vervangen van de koelvloeistof. Vanmorgen naar Utrecht gereden en ik kreeg het koud onderweg. Bij aankomst even onder de kap gekeken. Zie foto 1 (reservoir): niveau onder het minimum. Tussen de middag de dop er voorzichtig af (ontlucht). Flink wat lucht eruit en het niveau weer in het midden.
Net terug na 1,5u (file)rijden. De auto loopt erg rauw en voor het niveau, zie foto 2. Nu dus nog lager! Ik blijf er nu van af.Maar wat zeggen jullie? Ontluchting niet in orde??
Hij lekt nergens. Het lijkt mij iets met de druk. Of te weinig vloeistof erin. Bij koude motor max. en bij warme motor min? Volgens mij moet bij het vervangen van de sensor een beetje vloeistof eruit, om bij die sensor te komen.
Uiteraard bel ik morgenvroeg Volvo op en dan maar even terug. Ik vind het ook vreemd dat hij nu zo beroerd loopt. Ik had juist verwacht dat hij met een nieuwe sensor wat lekkerder zou draaien.
Gr. Peter


Gisteren is bij Volvo i.v.m. een schommelende temp.meter de temp.sensor vervangen van de koelvloeistof. Vanmorgen naar Utrecht gereden en ik kreeg het koud onderweg. Bij aankomst even onder de kap gekeken. Zie foto 1 (reservoir): niveau onder het minimum. Tussen de middag de dop er voorzichtig af (ontlucht). Flink wat lucht eruit en het niveau weer in het midden.
Net terug na 1,5u (file)rijden. De auto loopt erg rauw en voor het niveau, zie foto 2. Nu dus nog lager! Ik blijf er nu van af.Maar wat zeggen jullie? Ontluchting niet in orde??
Hij lekt nergens. Het lijkt mij iets met de druk. Of te weinig vloeistof erin. Bij koude motor max. en bij warme motor min? Volgens mij moet bij het vervangen van de sensor een beetje vloeistof eruit, om bij die sensor te komen.
Uiteraard bel ik morgenvroeg Volvo op en dan maar even terug. Ik vind het ook vreemd dat hij nu zo beroerd loopt. Ik had juist verwacht dat hij met een nieuwe sensor wat lekkerder zou draaien.
Gr. Peter

