Mijn Volvo S80 2.5TDI uit 1999 is uitgevoerd met een RTI navigatie, deze heeft echter wat problemen. Het systeem valt regelmatig uit waarbij het scherm op zwart gaat en de text op het scherm komt controleer CD1 (in NL.......in het buitenland een van de andere CD's). Dit gebeurd zowel bij het zoeken naar een bestemming als onderweg....als dit onderweg gebeurd dan blijft de gesproken text hoorbaar en scherm blijft zwart. Binnen een minuut of 5 tot 10 begint de navigatie weer....is het bij zoeken dan kan het soms tijden duren voordat ik de bestemming heb kunnen invullen
Bij de dealer is reeds de wisselaar, de software en de NL cd vervangen, maar het probleem blijft zicht voor doen.
ik hoop op een antwoord, want ik wordt er gek van.
gr
Guido
navigatie problemen
- HowS40
- 3rd Gear member
wat heeft de wisselaar met je navigatie te maken? Misschien een domme vraag maar mijn wisselaar heeft niets met mijn navigatie te maken. Misschien is dit in jouw geval anders.
Het lijkt er in iedergeval op dat je lens vies is maar als je een andere speler heb gekregen kan dit dus niet kloppen.
Mijn navigatie-speler zit trouwens in mijn dashboard......
Het lijkt er in iedergeval op dat je lens vies is maar als je een andere speler heb gekregen kan dit dus niet kloppen.
Mijn navigatie-speler zit trouwens in mijn dashboard......
Fun-liner:Heb een hekel aan bumperklevers......Zit er weer één voor me!
-
- Starter
het rare is ook dat ie af en toe heel lang zoekt naar een verbinding en dat het bij veel gereden routes zich niet lijkt voor te doen......
connecties is een leuke suggestie maar waar te beginnen er zijn er zoveel ( ik ga van het weekend wel even alle aanlsuitingen checken, maar ik hoop dat ze al zo slim waren in de garage :? )
connecties is een leuke suggestie maar waar te beginnen er zijn er zoveel ( ik ga van het weekend wel even alle aanlsuitingen checken, maar ik hoop dat ze al zo slim waren in de garage :? )
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan 
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- olympus1
- 3rd Gear member
Wss hebben ze gewoon de boel eens eventjes schoongemaakt.. Ik heb het ook regelmatig voor, dat hij zegt dat hij de cd niet kan lezen, dan weet ik al wat er scheelt.... Gewoon effe de cd eruit nemen en goed schoonmaken... er komt een soort waas op de cd. Weet ook niet warom, maar telkens hij moeilijk doet is de oplossing de cd schoonmaken.... Mareee je zegt iets van een zwarte scherm en daar nog tekst bij... Bij mij is het een groen scherm met de tekst : kan cd nr.X niet lezen, controleer cd...
Heb je nog altijd geen problemen méér gehad ??
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
- Marcel
- 4th Gear member
Dat is helaas maar een tijdelijke oplossing.olympus1 schreef:Wss hebben ze gewoon de boel eens eventjes schoongemaakt.. Ik heb het ook regelmatig voor, dat hij zegt dat hij de cd niet kan lezen, dan weet ik al wat er scheelt.... Gewoon effe de cd eruit nemen en goed schoonmaken... er komt een soort waas op de cd. Weet ook niet warom, maar telkens hij moeilijk doet is de oplossing de cd schoonmaken.... Mareee je zegt iets van een zwarte scherm en daar nog tekst bij... Bij mij is het een groen scherm met de tekst : kan cd nr.X niet lezen, controleer cd...
Oorzaak is het lasertje die aan kracht verliest, reparatie is duur.
Gr. Marcel
-
- 2nd Gear member
Die CD-loopwerken zijn van mitsubishi.
Ik werk voor o.a. Mitsubishi Electronics en repareer regelmatig die systemen.
Het vervangen van een laser komt ongeveer op 120 euro.
Ik krijg vaak klachten van mensen dat ze bij de Volvodealer 3x zoveel moeten betalen(soms wel meer)en dan vaak nog ex montage kosten. Weet je meteen wat ze aan je verdienen.
Ik krijg vaak klachten van mensen dat ze bij de Volvodealer 3x zoveel moeten betalen(soms wel meer)en dan vaak nog ex montage kosten. Weet je meteen wat ze aan je verdienen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Vermeld je adres even dan kunnen forummers direct bij je aankloppen.louis schreef:Die CD-loopwerken zijn van mitsubishi.
-
- 2nd Gear member
Ik wil wel eens kijken of ik via mijn werk iets voor de volvorijders op dit forum kan betekenen. Met name voor diegene die problemen hebben met het CD/DVD gedeelte van de radio of navigatie.
Mitsubishi Electronics levert o.a audio- en navigatiesystemen aan Mitsubishi Cars en aan Volvo.
Toestellen zijn vaak van binnen gelijk alleen het frontpaneel en de software zijn iets anders. Ik ken niet alle radio- en navigatiemodelnummers van volvo uit mijn hoofd maar bv: de HU-603, HU-801, HU-1205 en de Navigatie/CD-wisselaar van de S80 zijn 100% Mitsubishi ontwerp.
Voor opmerkingen/vragen stuur me dan even een berichtje via dit forum of via e-mail: k.steynenburg@planet.nl
Dan kan ik dat ook voorleggen aan mijn werkgever.
Mitsubishi Electronics levert o.a audio- en navigatiesystemen aan Mitsubishi Cars en aan Volvo.
Toestellen zijn vaak van binnen gelijk alleen het frontpaneel en de software zijn iets anders. Ik ken niet alle radio- en navigatiemodelnummers van volvo uit mijn hoofd maar bv: de HU-603, HU-801, HU-1205 en de Navigatie/CD-wisselaar van de S80 zijn 100% Mitsubishi ontwerp.
Voor opmerkingen/vragen stuur me dan even een berichtje via dit forum of via e-mail: k.steynenburg@planet.nl
-
- 1st Gear member
Ik heb dit probleem ook gehad, in een XC70. Bij mij is de wisselaar vervangen en alles werkt weer perfect.
Het is echter wel zo dat de CD's soms schoon gemaakt moeten worden vanwege een "condenswaas" die op de CD's komen te zitten. Even met Dubro schoonmaken afspoelen en drogen. Klaar is kees.
Het is echter wel zo dat de CD's soms schoon gemaakt moeten worden vanwege een "condenswaas" die op de CD's komen te zitten. Even met Dubro schoonmaken afspoelen en drogen. Klaar is kees.
- Oceanracer
- Geartronic member
Louis! Goed bezig! Mijn HU1205 zit nog in de garantie, maar toch leuk om te lezen dat jij je wilt inzetten voor diegenen onder ons, die wel eens een probleempje hebben (kunnen gaan krijgen) met hun navi. Top!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Louis, ik heb een HU-803 en daar knipperd de verlichting van.louis schreef:Ik wil wel eens kijken of ik via mijn werk iets voor de volvorijders op dit forum kan betekenen. Met name voor diegene die problemen hebben met het CD/DVD gedeelte van de radio of navigatie.
Zie onderstaande topic die ik reeds geplaatst had, maar waar nog niemand een antwoord op heeft. Weet jij een mogelijke oorzaak??
""Als ik met dit koude weer 's morgens start is eerst de complete verlichting van de HU-803 uit [hij speelt wel gewoon de radio / CD, maar niet in de stereo of dolby geluid], naarmate het warmer wordt in de auto begint de verlichting te knipperen om na een minuut of 20 volledig en goed te branden. Dan doet de muziek ook de klank zoals ingesteld (3-Ch. stereo / Dolby etc.). Iemand een idee wat dit kan zijn?? ""
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.