Hallo Mensen,
Mijn vriendin en ik hebben een Volvo XC40 op het oog. Echter weerhoud ons de aankoop van deze auto door het feit dat wij er ook een hond mee willen vervoeren. Nu is het een kleine hond maar wij willen hem wel graag in een bench in de kofferbak.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, welke bench gebruiken jullie hiervoor ?
Alvast bedankt,
Daan
Hondenbench voor Volvo XC40
- teebee
- 7th Gear member
Mijn zoon heeft een Alvaris (zie hier) in zijn Skoda voor zijn Mechelse Herder. Bevalt op zich prima (al wordt het ding rap te klein voor die hond), maar is wel een gedoe (bench in/uit auto). Iets waar je op moet letten is of je auto een verdiepte kofferbak heeft, dan heb je dus een drempel en daar moet het deurtje van de bench dan wel overheen gaan. Anders moet je de bench weer op een verhoging zetten. Bedenk ook dat je een losse bench ‘moet’ zekeren uit veiligheidsoogpunt.
In mijn nieuwe V60 heb ik een opklapbaar metalen bagage rek (over de breedte boven de achterbankleuning), een los metalen scheidingsrek welke de kofferruimte in 2en deelt en een los metalen deurtje. Gemonteerd vormen deze 3 elementen een perfecte bench, welke snel te demonteren is. Het scheidingsrek en het deurtje zijn origineel voor de oude V60 bedoeld, maar passen ook prima (lichte aanpassing) in de nieuwe. Het bagagerek is origineel voor de nieuwe V60. Deze is voor alle modellen verkrijgbaar.
In mijn nieuwe V60 heb ik een opklapbaar metalen bagage rek (over de breedte boven de achterbankleuning), een los metalen scheidingsrek welke de kofferruimte in 2en deelt en een los metalen deurtje. Gemonteerd vormen deze 3 elementen een perfecte bench, welke snel te demonteren is. Het scheidingsrek en het deurtje zijn origineel voor de oude V60 bedoeld, maar passen ook prima (lichte aanpassing) in de nieuwe. Het bagagerek is origineel voor de nieuwe V60. Deze is voor alle modellen verkrijgbaar.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- OGA244
- 8th Gear member
Idd Alvaris, https://www.autobench.nl/auto/volvo/xc-40-2018-/