Volvo V50 1.6D Base (geen ECC). Kachel wordt af en toe niet warm. Display reageert gewoon op draaiknop temperatuurregeling maar warme lucht komt er niet, alleen koude (buitentemperatuur) lucht. Dit treedt enkele malen per maand op. In dat geval gedurende de hele rit geen warme lucht meer. Airco staat uit. Al tweemaal mee naar de dealer geweest maar geen oorzaak kunnen vinden. Bouwjaar januari 2006.
Help de winter komt eraan.....
Verwarming / Kachel wordt soms niet warm. Geen ECC
- sanco
- 5th Gear member
Er vanuitgaande dat je motor temperatuur wel normaal is en blijft moet het wel in de regeling zitten. Uit de vele posts hier is je inmiddels wel duidelijk geworden denk ik dat het systeem met kleppen etc werkt. Het lijkt me dat daarin (lees in de aansturing) de oorzaak moet worden gezocht en dat is typisch een klusje voor de dealer. Alle updates geladen? alles gecalibreerd?
helpt het als je naar de kant gaat en na een korte stop (auto even afsluiten) weer verder gaat? laat de dealer zijn werk maar eens grondig doen.
suc6!
helpt het als je naar de kant gaat en na een korte stop (auto even afsluiten) weer verder gaat? laat de dealer zijn werk maar eens grondig doen.
suc6!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 2nd Gear member
Ik heb dit probleem ook gehad (bij aflevering zelfs, hartje winter
), maar na een kort bezoekje aan de dealer en het opnieuw inregelen van de kleppen werkte het weer. Sindsdien niet meer voorgekomen gelukkig. Erg vreemd dat jouw dealer het probleem niet kan oplossen.

-
- 1st Gear member
Hallo Sanco bedankt voor je reactie.sanco schreef:Er vanuitgaande dat je motor temperatuur wel normaal is en blijft moet het wel in de regeling zitten. Uit de vele posts hier is je inmiddels wel duidelijk geworden denk ik dat het systeem met kleppen etc werkt. Het lijkt me dat daarin (lees in de aansturing) de oorzaak moet worden gezocht en dat is typisch een klusje voor de dealer. Alle updates geladen? alles gecalibreerd?
suc6!
Motor wordt altijd wel gewoon warm. Dealer heeft updates geladen en kleppen gecalibreerd. Klacht komt nog steeds regelmatig voor. Als de auto even (langer dan een paar minuten) heeft stilgestaan dan doet de kachel het meestal wel weer. Kachel valt soms ook tijdens het rijden uit.
-
- 1st Gear member
Hallo Daniel, bedankt voor je reactie. Bij mijn zijn de kleppen al gecalibreerd maar de klacht blijft. Het probleem treedt zo nu en dan nog op. Was dat bij jou ook het geval of werd de kachel nooit warm.danielk schreef:Ik heb dit probleem ook gehad (bij aflevering zelfs, hartje winter), maar na een kort bezoekje aan de dealer en het opnieuw inregelen van de kleppen werkte het weer. Sindsdien niet meer voorgekomen gelukkig. Erg vreemd dat jouw dealer het probleem niet kan oplossen.
-
- 1st Gear member
Hey,
Wij hebben precies hetzelfde gehad tijde terug met de onze. Hij werd of niet warm, of tijdens het rijden ineens weer koud. Bij ons bleek uiteindelijk aan de buitentemperatuurmeter te liggen. Deze zit in de A-stijl (links dacht ik) Die communiceerst het e.e.a. met elkaar en daardoor werkte de kachtel niet goed. Als ik het me goed herinner hebben ze het e.e.a. met speciaal vet ingesmeerd.
Maar gelukkig is het probleem al opgelost...(dat lees ik pas nu ik dit hierboven al heb getypt haha)
Wij hebben precies hetzelfde gehad tijde terug met de onze. Hij werd of niet warm, of tijdens het rijden ineens weer koud. Bij ons bleek uiteindelijk aan de buitentemperatuurmeter te liggen. Deze zit in de A-stijl (links dacht ik) Die communiceerst het e.e.a. met elkaar en daardoor werkte de kachtel niet goed. Als ik het me goed herinner hebben ze het e.e.a. met speciaal vet ingesmeerd.
Maar gelukkig is het probleem al opgelost...(dat lees ik pas nu ik dit hierboven al heb getypt haha)