In mei 2013 kocht ik een Passat CC 3.6, hierover heb ik toen bericht op dit forum omdat het een einde betekende aan een reeks Volvo’s:
viewtopic.php?p=1167090#real1167090
In april 2016 meldde ik me weer omdat onze gezinnetje werd uitgebreid met een C70 I:
viewtopic.php?p=1442820#real1442820
De C70 is er nog, mijn vrouw heeft de Megane tweeëneenhalf jaar gelden ingeruild op een Seat Leon 1.4 ACT DSG. Wat een lekkere kar is dat. Veel meer auto dan de Megane. Met de 150 pk en een laag gewicht best lekker vlot en heel stil. Sterker nog, je moet soms bij een verkeerslicht op de toerenteller kijken om te ontdekken of het blokje loopt of niet. Super in balans, nauwelijks een trilling waarneembaar.

Een jaar geleden nam ik afscheid van de Passat CC. Flink wat kilometers erop gezet en die waren eigenlijk best probleemloos. Wel wat dingetjes gehad, maar niet buitensporig. Wat nu? Via een vriend (werkplaatschef bij een Renault dealer) gewezen op een bijna nieuw Renault Talisman, van bouwjaar 8-2017, dus net die versie met een voornamelijk technische upgrade. Ook was het interieur wat meer voorzien van zachtere materialen. Met slechts 3800 km op de klok en 11K onder de nieuwprijs de gok genomen. Plaatje van een auto, maar na een tijdje begon het te knagen. De kwaliteitsbeleving viel tegen, het was gewoon niet mijn ding. Toen het vervolgens problemen begon te regenen, was de keuze duidelijk: er moet weer een Volvo komen.

Niet te groot: vindt vrouwlief niet prettig. Dus kwam de V60 in het vizier die ik eigenlijk pas vanaf de facelift wel te pruimen vind. De versie met het separate dagrijlicht naast de koplamp wil ik echt niet hebben. XC60 nog overwogen, als T5 of D4, maar toch gekozen voor de V60. Wel een leuke uitvoering gevonden, nagenoeg full options. Vind er maar eens één waarbij het centrale knoppenkluster geen loze knopjes kent. Overigens, de autopers is altijd kritisch over de bedienbaarheid ervan, de Talisman had een staande iPad, maar dat werkt absoluut niet beter.
Dus hier is ie dan: de V60 D4 geartronic polar+ dynamic, met een heleboel lines. Heb hem nu een maandje en na de 1e kilometer wist ik het al, die Renault was echt een foutje. Op alle fronten voelt dit als zo veel meer auto. Misschien nog een Polestar upgrade, als de aanbieding er weer is. Wat vinden jullie ervan?