eind vorig jaar heb ik al eens stil gestaan met de machtige v70t5 (bj 2000, automaat) doordat de startmotor niet rond ging.
ANWB erbij en bleek dat nadat ie met het groen aansturings draadje aan de startmotor had gewiebeld dat ie weer functioneerde.
De beste man verklaarde dat die draadjes wel eens over een motorsteun oid schuren en dat deze problemen veroorzaakt.
Hij trok het draadje met een tyrap naar een aantal andere kabeltjes en het probleem bleef weg.

Nu staat de auto voor de deur en de startmotor wil wederom niet meer rond.
Wiebelen baat dit maal niet en zekering 22 (startmotor, 25amp) ligt eruit en bij vervanging gaat ie bij een startpoging direct weer stuk.
Ik vermoed dat de groene kabel ergens door geschuurd is en kortsluiting veroorzaakt.
Om zeker te zijn heb ik de startmotor getest en die werkt prima (met schroevendraaier de dikke plus met de kleine aansluiting verbonden).
Zijn er bekende plekken waar de kabels doorschuren of kortsluiting veroorzaken?
Het groene kabeltje schiet de kabelboom in en ik vermoed dat ie langs de bestuurders kant richting het interieur gaat, kan iemand dit bevestigen?
Tijd om in de draadjesspaghetti te duiken
