Ik ben in het bezit van een V50 1.8 uit 2007 wil deze gaan inruilen voor een V60. Nu ben ik onwijs in twijfel... een Diesel of een benzine. Diesel interessant in aankoopprijs en tevens nieuw model eind 2013 voor “schappelijke” prijs tov benzine facelift model eind 2013.
Waarschijnlijk een dilemma voor de toekomst... Duitsland weert inderdaad al diesels in de stad maar kom daar niet dagelijks, misschien 1 x per jaar. Maar wat zal de dieselprijs en de restwaarde hier de komende jaren gaan doen?
Iemand tips....
V50 vervangen voor V60
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Blijft koffiedik kijken.
Maar feit is dat er een anti-diesel sentiment heerst, en dat zal niet minder worden....
Je ziet dat terug in relatief gunstige aanschafprijzen maar bij inruil ga je flink onderuit.
Dit zijn afwegingen welke je moet meenemen in je besluit.
Ook relevant uiteraard je kilometers welke je rijdt, en wellicht wil je hem wel helemaal ‘op’ rijden, in dat geval maakt diesel de beste kans.
Persoonlijk zou ik voor benzine gaan gezien het toenemende anti-diesel beleid; dat zal zich niet blijven beperken tot Duitsland.
De modernere diesels >2016 worden nog wat langer gedoogd. Ik vermoed dat ook de brandstofprijs over niet al te lange tijd een ‘sturend middel’ wordt om de diesels verder naar de zijlijn te krijgen (dwingen).
Maar feit is dat er een anti-diesel sentiment heerst, en dat zal niet minder worden....
Je ziet dat terug in relatief gunstige aanschafprijzen maar bij inruil ga je flink onderuit.
Dit zijn afwegingen welke je moet meenemen in je besluit.
Ook relevant uiteraard je kilometers welke je rijdt, en wellicht wil je hem wel helemaal ‘op’ rijden, in dat geval maakt diesel de beste kans.
Persoonlijk zou ik voor benzine gaan gezien het toenemende anti-diesel beleid; dat zal zich niet blijven beperken tot Duitsland.
De modernere diesels >2016 worden nog wat langer gedoogd. Ik vermoed dat ook de brandstofprijs over niet al te lange tijd een ‘sturend middel’ wordt om de diesels verder naar de zijlijn te krijgen (dwingen).
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb voor mijn D4 V70 gewoon een dikke prijs gehad in okt 2018 toen hij weg mocht voor de V90 D5 AWD.
En dan de controle van diesels in DLD, hoe doen ze dat?
Een mannetje voor in de stad, kijken of er geen diesel inrijden?
Dat zal meer incidenteel zijn, in mijn geval rijden we de stad in berg de auto direct op in de parkeergarage en wandel de stad in.
Dat anti diesel zie ik voornamelijk terug op fora waar mensen elkaar dat aanpraten.
En dan de controle van diesels in DLD, hoe doen ze dat?
Een mannetje voor in de stad, kijken of er geen diesel inrijden?
Dat zal meer incidenteel zijn, in mijn geval rijden we de stad in berg de auto direct op in de parkeergarage en wandel de stad in.
Dat anti diesel zie ik voornamelijk terug op fora waar mensen elkaar dat aanpraten.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Gewoon een rationele berekening maken van het aantal kilometers dat je maakt afgezet tegen de literprijs van benzine en diesel + verschil in wegenbelasting. Zijn zelfs websites voor die dat voor je uitrekenen. Ik zou met mijn 70k per jaar niet in een benzineauto gaan rijden. Daarnaast: wil je zo goedkoop/zuinig mogelijk rijden of geef je daar weinig om en heb je liever het koppel van een dikke diesel? Allemaal overwegingen.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Niet alleen op fora, maar menig dealer weet van het bestaan. Het ontstaan kent zich ten slotte bij onze oosterburen en vloeit uit als een olievlek. Papegaai je als overheid dit niet na dan ben je het ‘sulletje van de klas’.... en dat willen we niet he, hier in ons leuke Europa. Dus wordt er zo vrolijk op los gepapegaaid in woord en daad....
Ook steeds meer automerken schrappen de diesel als eerste uit hun toekomstige plannen. Is dus weldegelijk een reeel bestaan (helaas).
Ook ik heb vorig jaar nog een hele knappe prijs gekregen, maar dat houdt ongetwijfeld ook verband met wat je terugkoopt ter plaatse.
Ik verwacht dat er beslist wel een vorm van handhaving zal worden ontwikkeld. Dat zal electronisch zijn met sensoren verwacht ik.
Tolvignetten worden vergelijkbaar gecontroleerd, met als hoger doel het “o zo kwetsbare en in razend tempo veranderende” milieu zal men zich koste noch moeite besparen dit te gaan handhaven vermoed ik.
Maarrrrrr..... een lekkere ‘ouderwetse’ 5pits diesel is een genot om in te rijden!
Ook steeds meer automerken schrappen de diesel als eerste uit hun toekomstige plannen. Is dus weldegelijk een reeel bestaan (helaas).
Ook ik heb vorig jaar nog een hele knappe prijs gekregen, maar dat houdt ongetwijfeld ook verband met wat je terugkoopt ter plaatse.
Ik verwacht dat er beslist wel een vorm van handhaving zal worden ontwikkeld. Dat zal electronisch zijn met sensoren verwacht ik.
Tolvignetten worden vergelijkbaar gecontroleerd, met als hoger doel het “o zo kwetsbare en in razend tempo veranderende” milieu zal men zich koste noch moeite besparen dit te gaan handhaven vermoed ik.
Maarrrrrr..... een lekkere ‘ouderwetse’ 5pits diesel is een genot om in te rijden!
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
geld wat je niet uitgeeft hoef je ook niet af te schrijven.Flyingblue78 schreef: Maar wat zal de dieselprijs en de restwaarde hier de komende jaren gaan doen?
Iemand tips....

geen glans zonder wrijving
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Haha dat is waar!!toppertje schreef:geld wat je niet uitgeeft hoef je ook niet af te schrijven.Flyingblue78 schreef: Maar wat zal de dieselprijs en de restwaarde hier de komende jaren gaan doen?
Iemand tips....![]()
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27.03.2019 - 17:24
Ik ben inmiddels druk op zoek naar een V60 op benzine. Kom juist uit een diesel, geprobeerd in te ruilen bij een aantal bedrijven. Iedere keer hetzelfde liedje. Willen wij liever niet meer hebben! (een wat oudere diesel met meer dan 2 ton op de teller betrof een BMW 3 serie wat geen ongewilde auto is zeker niet met bijna alle af fabriek opties erop) Ik denk echt dat het dieseltijdperk over is voor personenauto`s. Jammer maar de trend is toch echt ingezet.Flyingblue78 schreef: Ik ben in het bezit van een V50 1.8 uit 2007 wil deze gaan inruilen voor een V60. Nu ben ik onwijs in twijfel... een Diesel of een benzine. Diesel interessant in aankoopprijs en tevens nieuw model eind 2013 voor “schappelijke” prijs tov benzine facelift model eind 2013.
Waarschijnlijk een dilemma voor de toekomst... Duitsland weert inderdaad al diesels in de stad maar kom daar niet dagelijks, misschien 1 x per jaar. Maar wat zal de dieselprijs en de restwaarde hier de komende jaren gaan doen?
Iemand tips....
Koop je nu een diesel, bedenk dan dat het verstandig is om deze "op" te rijden. Ga naar Duitsland daar krijg er volgens een maat van mij die daar woont bijna geld op toe

- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Nee hoor, integendeel. Maar dan wel een Euro6 voor het geval je er weer vanaf wilt.Ik denk echt dat het dieseltijdperk over is voor personenauto`s.
Euro 4 en Euro 5 diesels zijn aangeschoten wild. Dat maakt deze auto's juist weer interessant om te kopen als je veel kms maakt en bereid bent de auto op te rijden (gaat je bij Volvo waarschijnlijk niet lukken, die gaan een mensenleven mee). Want hoe vaak kom je in een stad met de auto? En in het ergste geval betaal je toch gewoon de boete? Dat kan er best vanaf als je voor een schrootprijs een mooie Euro4 op de kop hebt getikt.
Wat ik overigens zie is dat de prijzen voor m.n. V70 D4 GT-8 (Euro6) al lang weer gebodemd hebben en de weg omhoog weer vinden.
Het nadeel voor mij bij benzine is dat als ze handgeschakeld zijn, die krengen altijd afslaan bij het wegrijden. Dat heb ik bij diesel nooit vanwege het grotere koppel. Maar dit terzijde.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nou ‘in tegendeel’ is nou ook wat overdreven.
Het negatieve sentiment is er nu eenmaal, of we het leuk vinden of niet. En de linkse-lobby zal niet minder worden en die effecten zullen niet uitblijven.
En of het nu papegaaien is of een reeel standpunt in de markt, feit is dat het er is en daar worden de inruilprijzen niet beter van.
En dat ‘afslaan’...? Kwestie van de koppeling juist gebruiken
Het negatieve sentiment is er nu eenmaal, of we het leuk vinden of niet. En de linkse-lobby zal niet minder worden en die effecten zullen niet uitblijven.
En of het nu papegaaien is of een reeel standpunt in de markt, feit is dat het er is en daar worden de inruilprijzen niet beter van.
En dat ‘afslaan’...? Kwestie van de koppeling juist gebruiken

Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ja, zolang het duurt. Dus profiteer er van, zou ik zeggen.Het negatieve sentiment is er nu eenmaal, of we het leuk vinden of niet.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nou ik durf te beweren dat ‘it is here to stay’ en daarvoor geldt ook: of we het nu leuk vinden of niet.
Ik zou het ook graag anders zien (wishfull thinking) maar met electrisch rijden om de hoek en evt andere alternatieven gaat diesel echt niet meer in het gedoog-hoekje blijven. En op termijn gaat dit ook voor benzine motoren gelden denk ik zo, al zal dat nog wel even duren.
Natuurlijk is het aantrekkelijk nu voor relatief weinig een diesel te kopen, maar tzt bezuurt dat.
Maar och... rijden wat je leuk vindt is ook wat voor te zeggen.
Ik zou het ook graag anders zien (wishfull thinking) maar met electrisch rijden om de hoek en evt andere alternatieven gaat diesel echt niet meer in het gedoog-hoekje blijven. En op termijn gaat dit ook voor benzine motoren gelden denk ik zo, al zal dat nog wel even duren.
Natuurlijk is het aantrekkelijk nu voor relatief weinig een diesel te kopen, maar tzt bezuurt dat.
Maar och... rijden wat je leuk vindt is ook wat voor te zeggen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Het hangt er vanaf.Natuurlijk is het aantrekkelijk nu voor relatief weinig een diesel te kopen, maar tzt bezuurt dat.
Ik heb even een (hypothetisch) sommetje gedaan bij 25 cent prijsverschil tussen benzine en diesel. Als je kijkt naar houderschapsbelasting en brandstof alleen, dan geldt voor T5 vs D4 GT-8 ca. 80 - 100 euro per maand in het voordeel van de diesel bij 40.000km (mijn jaarkilometrage). De aanschaf van bijvoorbeeld een 2e hands XC60 met ca. 100.000km op de klok ligt ca. 10k lager voor de diesel. Wij doen minimaal 10 jaar met een auto. Over die periode is een benzine dan ca. 20k duurder (10 + 10 x 1). Om dit te compenseren, zou de benzine wagen dan 20k meer moeten opbrengen bij inruil. Een T5 met een half miljoen op de klok brengt geen 20k meer op, vrees ik. Ergo: bij een hoog kilometrage is het beter diesel te rijden, onafhankelijk van het sentiment (vrij vertaald: luisteren naar milieu-gekkies kost geld).
Overigens is het prijsverschil tussen een litertje diesel en een litertje benzine nu al weer meer dan 30 cent. Goed nieuws voor de dieselrijder!
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Dan fixeer je je op de huidige situatie. Die zal drastisch slechter gaan worden in het nadeel van diesel. Die ontwikkeling is ingezet en zal (helaas) voortgaan met als resultaat dat de ooit zo aantrekkelijke diesel dat niet meer per definitie zal zijn. Ook al komt dat wellicht nu met een rekensommetje gunstig uit de bus.
Veel mensen rekenen sowieso niet op die manier bij aanschaf. Evt (on)aantrekkelijkheid van de betreffende wagen bij inruil speelt in veel gevallen een grotere rol.
We kunnen het allemaal leuker beredeneren dan dat het is..... maar helaas....
Veel mensen rekenen sowieso niet op die manier bij aanschaf. Evt (on)aantrekkelijkheid van de betreffende wagen bij inruil speelt in veel gevallen een grotere rol.
We kunnen het allemaal leuker beredeneren dan dat het is..... maar helaas....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dat klopt helemaal. Ik zie dat je zelf ook de nodige auto's hebt mogen rijden dus waarschijnlijk zo onderhand wel ervaring met inruilen en wat daar bij komt kijken. Ikzelf heb wel auto's aangeschaft maar nog nooit een auto ingeruild.Veel mensen rekenen sowieso niet op die manier bij aanschaf. Evt (on)aantrekkelijkheid van de betreffende wagen bij inruil speelt in veel gevallen een grotere rol.
Ik zou zelf nieuw ook geen diesel kopen. Maar een 2e hands diesel voor weinig en dan helemaal oprijden - en ondertussen kijken hoe het automobiel landschap zich ontwikkelt - vind ik nog best wel een alternatief.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Die optie werd in het begin al genoemd: voor een leuk bedrag een gebruikte diesel aanschaffen en deze vervolgens ‘op’ rijden.
Maar de ‘wijsheid’ mbt het maken van de ‘juiste’ keuze die is eigen voor iedereen. De toekomst gaat ons laten zien welke koers de beste is (geweest).
Maar de ‘wijsheid’ mbt het maken van de ‘juiste’ keuze die is eigen voor iedereen. De toekomst gaat ons laten zien welke koers de beste is (geweest).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Na heel wat verschillende garages bezocht te hebben.... krijg ik morgen mijn ‘nieuwe’ V60.... het is een D4 Momentum uit 2015 geworden!
Heerlijke bak en kan niet wachten tot morgen!
Heerlijke bak en kan niet wachten tot morgen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ha, wordt een onrustig nachtje 
Mooie wagen, veel plezier en veilige kms!

Mooie wagen, veel plezier en veilige kms!
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Haha inderdaad!!!teebee schreef: Ha, wordt een onrustig nachtje
Mooie wagen, veel plezier en veilige kms!
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
- Henk Mesman
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 17.01.2019 - 18:11
Ga er maar lekker van genieten en maak er veel veilige km mee
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼
Henk Mesman
Mit freundlichen Grüßen,
Salutations cordiales,
Met vriendelijke groeten,
特致敬礼
Henk Mesman