Ik loop al een tijdje met een idee in mijn hoofd rond, waar veel twijfels bij hangen.
Al talloze afwegingen gemaakt of ik het moet doen ja of nee.
Situatie:
Ik heb een S60 2.0T Sport Edition met 283k op de teller waar het volgende mee mis is/ dreigt mis te gaan:
- Banden zijn op
- Velgen zijn niet meer mooi, randen zijn beschadigd.
- De voorlip van de voorbumper is er een keer op de snelweg vandoor gegaan. Die ontbreekt dus
- De lak begint op plekken lelijk te worden, blanke lak begint boven de deuren op te lossen
- De distributieriem dient over ongeveer 20k vervangen te worden (zeggen ze dan

Mijn algehele vraag is: is de auto met deze km-stand het nog waard om strak gemaakt te worden? Uiteraard heeft alles te maken met geluk en budget

De APK loopt nog t/m november dit jaar, dus op zich is nu verkopen nog wel slim.
Mijn idee was om een nieuwe voorlip te bestellen, vervolgens deze te laten spuiten en de rest van de lak ook herstellen. Daarnaast een nieuwe/tweedehands mooie set velgen met banden aanschaffen.
Dan zit je al richting de 2000 euro. Toen dacht ik, ik blijf Volvo rijden na deze wagen dus kan ik eventueel de nieuwe velgen met banden ook overzetten tegen de tijd dat deze op is.
Ik ben gewoon echt gecharmeerd van de looks/rijcomfort van deze auto en zou er best nog 5 jaar in willen rijden/onderhouden.
Wat zeggen jullie? Is dit dweilen met de kraan open, of is 283k nog prima te doen om hem strak te maken. Of kan ik beter even doorsparen en deze inruilen voor een exemplaar met minder km? Bij een ander merk had ik allang nee gezegd, maar het is en blijft een Volvo.
Ben benieuwd naar jullie reacties/ideeen!