XC90 maar welke???

Plaats reactie
stephant
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.10.2006 - 22:05

Ik wil zeker een XC90 2e hands gaan kopen alleen weet ik nog niet welke uitvoering. Wil zeker een benzine motor dus ik zit te kijken naar de T6 mooie motor maar ben niet zo zeker van de slechts 4 traps automaat die er in zit. Wie kan mij helpen met tips voor de aankoop van een XC90 met benzine motor?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die 4 versnellingen icm de krachtige T6 maken een lekker rijdende weinig nerveuze auto, een 6 bak bijft maar schakelen, zeker bij accelereren moet hij meerdere versnellingen terugschakelen wat meer tijd vraagt dan bij de T6.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41076
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik vind dat bij zo'n grote auto een automaat hoort.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ben schreef:Ik vind dat bij zo'n grote auto een automaat hoort.
ik doel ook op een automatische 6 bak....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Je zou natuurlijk ook naar een 2.5t kunnen kijken met vijf versnellingen
Gebruikersavatar
youtoofan
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:12
Locatie: Merelbeke

Ik rij nu sinds een week met een XC90 T6. Volgens de vakbladen zouden er een paar grote nadelen zijn aan deze auto : Het verbruik (zou meer zijn dan de nu nieuwe XC90 V8) en de automaat met slechts 4 verhoudingen. Over het verbruik kan ik nog niet veel vertellen, ik heb het gemiddelde nog niet uitgerekend, maar volgens de boordcomputer zou die 13,7 liter bedragen. (Ik weet niet of die informatie betrouwbaar is). Wat betreft de automaat kan ik kort zijn : schakelt boterzacht (zachter dan de 6-traps in de nieuwe S80 D5), snel en is voorzien van een manuele stand voor de sportieve chauffeur, of voor in de bergen. Wel opletten dat de automaat voorzien is van de optionele oliekoeler indien je een trekhaak wenst te monteren.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere XC90 uitvoeringen, ik kan enkel afgaan op wat ik lees in de bladen of op het internet. De 2.5T heeft een extra verhouding, en zou zuiniger zijn. Zelfs Jeremy Clarkson raadt de T6 af ten voordele van de diesel :
deel 1 http://www.youtube.com/watch?v=YHkQonLl-_E
deel 2 http://www.youtube.com/watch?v=S8-myYZDmwk

Ik zou zeggen, probeer eens een testrit te versieren met beide. Succes.
stephant
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.10.2006 - 22:05

bedankt voor de info heb idd besloten om toch voor een T6 te gaan zou vandaag gaan proefrijden maar auto was al verkocht. Op zoek naar de volgende!
Gebruikersavatar
Douwe
3rd Gear member
Berichten: 413
Lid geworden op: 02.02.2005 - 20:19
Locatie: Sneek
Contacteer:

Inmiddels geslaagd?
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Wel naar voor je dat je deze keuze mag maken.... (ruilen :) ?)
Veel plezier met je auto, ik weet zeker dat je een "leuke"keuze gaat maken.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
EricJan
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.12.2006 - 13:23

Eigenlijk sta ik een beetje voor dezelfde keuze. Wat ik graag zou weten is welke motor op welk moment grote kosten geeft. Ik weet van de D5 dat je bij 160.000 km aan de beurt bent voor distributie, maar is er bij de benzinemotoren ook zo´n moment?
Volvo historie:

S40 T4
S60 T5

S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Ja , ook bij T6 bij 160.000 Km, alles wat achter de kunstof plaat zit wordt zo ongeveer vernieuwd ,riem,spanner,geleiderol,thermostaat, dit omdat je er bijna niet bij kunt als alles niet los is, komt ook terug in het onderhoudsschema.
Bij de diesels komt ook regelmatig nog de krukaspoelie bij, de reden is dat deze geluid kan maken en/of de trillingsdemper los is ( rubber in rubber gegoten )en dan niet goed meer werkt.
De interval van 160.000 komt over uit de USA is ongeveer 100.000 Myl :shocked!:
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”