Pagina 1 van 1
XC90 maar welke???
Geplaatst: 04.10.2006 - 22:28
door stephant
Ik wil zeker een XC90 2e hands gaan kopen alleen weet ik nog niet welke uitvoering. Wil zeker een benzine motor dus ik zit te kijken naar de T6 mooie motor maar ben niet zo zeker van de slechts 4 traps automaat die er in zit. Wie kan mij helpen met tips voor de aankoop van een XC90 met benzine motor?
Geplaatst: 05.10.2006 - 07:18
door bart simpson
die 4 versnellingen icm de krachtige T6 maken een lekker rijdende weinig nerveuze auto, een 6 bak bijft maar schakelen, zeker bij accelereren moet hij meerdere versnellingen terugschakelen wat meer tijd vraagt dan bij de T6.
Geplaatst: 05.10.2006 - 07:39
door Ben
Ik vind dat bij zo'n grote auto een automaat hoort.
Geplaatst: 05.10.2006 - 08:16
door bart simpson
Ben schreef:Ik vind dat bij zo'n grote auto een automaat hoort.
ik doel ook op een automatische 6 bak....
Geplaatst: 05.10.2006 - 17:40
door NOS
Je zou natuurlijk ook naar een 2.5t kunnen kijken met vijf versnellingen
Geplaatst: 06.10.2006 - 16:08
door youtoofan
Ik rij nu sinds een week met een XC90 T6. Volgens de vakbladen zouden er een paar grote nadelen zijn aan deze auto : Het verbruik (zou meer zijn dan de nu nieuwe XC90 V8) en de automaat met slechts 4 verhoudingen. Over het verbruik kan ik nog niet veel vertellen, ik heb het gemiddelde nog niet uitgerekend, maar volgens de boordcomputer zou die 13,7 liter bedragen. (Ik weet niet of die informatie betrouwbaar is). Wat betreft de automaat kan ik kort zijn : schakelt boterzacht (zachter dan de 6-traps in de nieuwe S80 D5), snel en is voorzien van een manuele stand voor de sportieve chauffeur, of voor in de bergen. Wel opletten dat de automaat voorzien is van de optionele oliekoeler indien je een trekhaak wenst te monteren.
Ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere XC90 uitvoeringen, ik kan enkel afgaan op wat ik lees in de bladen of op het internet. De 2.5T heeft een extra verhouding, en zou zuiniger zijn. Zelfs Jeremy Clarkson raadt de T6 af ten voordele van de diesel :
deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=YHkQonLl-_E
deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=S8-myYZDmwk
Ik zou zeggen, probeer eens een testrit te versieren met beide. Succes.
Geplaatst: 07.10.2006 - 12:27
door stephant
bedankt voor de info heb idd besloten om toch voor een T6 te gaan zou vandaag gaan proefrijden maar auto was al verkocht. Op zoek naar de volgende!
Geplaatst: 05.12.2006 - 06:00
door Douwe
Inmiddels geslaagd?
Geplaatst: 07.12.2006 - 20:16
door Barry (Grillmeister)
Wel naar voor je dat je deze keuze mag maken.... (ruilen

?)
Veel plezier met je auto, ik weet zeker dat je een "leuke"keuze gaat maken.
Geplaatst: 06.05.2007 - 15:56
door EricJan
Eigenlijk sta ik een beetje voor dezelfde keuze. Wat ik graag zou weten is welke motor op welk moment grote kosten geeft. Ik weet van de D5 dat je bij 160.000 km aan de beurt bent voor distributie, maar is er bij de benzinemotoren ook zo´n moment?
Geplaatst: 07.05.2007 - 13:55
door C 30 T5
Ja , ook bij T6 bij 160.000 Km, alles wat achter de kunstof plaat zit wordt zo ongeveer vernieuwd ,riem,spanner,geleiderol,thermostaat, dit omdat je er bijna niet bij kunt als alles niet los is, komt ook terug in het onderhoudsschema.
Bij de diesels komt ook regelmatig nog de krukaspoelie bij, de reden is dat deze geluid kan maken en/of de trillingsdemper los is ( rubber in rubber gegoten )en dan niet goed meer werkt.
De interval van 160.000 komt over uit de USA is ongeveer 100.000 Myl :shocked!: