Landi LPG probleem

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
madmarc
Starter

Goede dag,

Ik heb recent een V70 2.4 uit 2002 met 140 pk overgenomen.
Nu is er een een emissie probleem op LPG.
Het motormanagement-lampje blijft branden.
Ik heb de storing zelf uitgelezen met OBD2 en krijg de melding Longterm fueltrim to rich.
Op benzine is er geen enkel probleem en loopt de wagen zelfs wat arm , maar op lpg is de CO toch wel boven de 2,7%
Dit heb ik bij een erkende garage laten meten met een emissietest.
Nu hebben ze daar geprobeerd om de mapping aan te passen maar het resultaat was rondweg verschrikkelijk.
Ze vertellen me daar dat de wagen voorzien is van de verkeerde injectoren.
Nu zitten er zwarte injectoren in en volgens hun zouden er groene in moeten zitten.

Ik heb me een beetje verdiept in de specificaties van deze injectoren en volgens de gegevens zouden de groene tot ongeveer 20 KW voldoen en de zwarte tot 28 KW en de witte tot ongeveer 37 KW.
Volgens mij klopt die bewering van hun dus helemaal niet.

Ik heb eerder het idee dat er 1 of meerdere injectoren blijven plakken of lekken of gewoon slijtage.
Ik heb dit eerder ook gezien bij een AG installatie en na revisie was dit verholpen.

Nu willen ze mij dus die groene injectoren plaatsen, maar als die dus eigenlijk te klein zijn zit ik straks met een torenhoge rekening aan arbeidskosten, een set waardeloze injectoren en mogelijk ook nog schade aan de motor.

Wie heeft er ook een landi installatie geplaatst en met welke injectoren of wie kan me wat meer duidelijkheid verschaffen.

Alvast heel erg bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”