Hi,
Met een gechipte D4 zit ik erg lekker qua power. Ik vind het heerlijk rijden, maar er mist iets aan de ervaring.
Ik wil de auto graag een wat luider/aangenamer uitlaat geluid geven. Na geïnformeerd te hebben bij veel bedrijven heb ik te horen gekregen dat een kleppensysteem bij de einddemper waarschijnlijk niet het gewenste effect gaat geven. Wél hoofde ik veel positiefs over een downpipe. Iemand van jullie ervaring mee?
Ik weet dat het een diesel is, maar toch had ik een filmpje gevonden van een 125d met downpipe die érg goed klonk.
Ik verwacht het zelfde effect aangezien de VEA D4 motor, evenals de 125d motor een 2-liter 4-in lijn is met 2 turbo’s
Ik had ook gekeken voor een andere luchtfilter, alleen zit de luchtmassasensor op een lastige plek, en is het volgensmij lastig om hier een aftermarket luchtfilter op te plaatsen.
Bij deze de video:
Video 125d downpipe
Alvast bedankt!
Downpipe/klep uitlaat V40 D4
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14.11.2018 - 17:19
Laatst gewijzigd door V40 D4 2014 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Downpipe is niet anders dan de eerste pijp uitlaat na de turbo. Die kun je dikker maken maar dan moet je ook de software aan laten passen. Of dat nou echt het verschil in geluid gaat geven durf ik sterk te betwijfelen. Alles gaat daarna gewoon door de andere dempers
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14.11.2018 - 17:19
Snap wat je bedoelt, alleen dempt de katalysator het geluid, en de flow nogal (zover ik heb gelezen).
In de op maat gemaakte downpipe zal dus ook geen katalysator meer zitten, dit was ik vergeten te melden.
Zonder dempers zou het weer té luid worden geloof ik. Ook zou ik een open luchtfilter willen, alleen gaat dit erg lastig worden om te laten passen
In de op maat gemaakte downpipe zal dus ook geen katalysator meer zitten, dit was ik vergeten te melden.
Zonder dempers zou het weer té luid worden geloof ik. Ook zou ik een open luchtfilter willen, alleen gaat dit erg lastig worden om te laten passen

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
verwijderen van de kat is imho altijd een no-go, die zit er niet voor de kat-ze-gerrit op. Maar dan zal ik wel weer een moraalridder, bomenknuffelaar of wat dies meer zijn
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14.11.2018 - 17:19
Daar heb je helemaal gelijk in, zit er ook naast de vervuiling niet op te wachten telkens de software te laten remappen.
Ook is hij dan constant “luid”.
Zit nu na te denken over een klep die de einddemper kan omzeilen. Iemand ervaring mee verder?
Ook is hij dan constant “luid”.
Zit nu na te denken over een klep die de einddemper kan omzeilen. Iemand ervaring mee verder?
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Kijk eens bij Heico die hebben een perfect uitlaatsysteemV40 D4 2014 schreef: Daar heb je helemaal gelijk in, zit er ook naast de vervuiling niet op te wachten telkens de software te laten remappen.
Ook is hij dan constant “luid”.
Zit nu na te denken over een klep die de einddemper kan omzeilen. Iemand ervaring mee verder?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14.11.2018 - 17:19
Vind de uitlaatsystemen van Heico erg gaaf, alleen vrij prijzig.vankol schreef:
Kijk eens bij Heico die hebben een perfect uitlaatsysteem

- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7810
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Of gewoon genoegen nemen met het geluid zoals het is en gewoon optimaal genieten van je Volvo.
Volvo rijden is zo veel meer dan wat kabaal uit je pijp.
Volvo rijden is zo veel meer dan wat kabaal uit je pijp.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Onder mijn oude V70 T5 had ik een volledig handgemaakt 3" RVS uitlaatsysteem met 3" downpipe + sportcat 200 cells. Na veel vijfen en zessen (het systeem was in eerste instantie ondanks twee middendempers en een einddemper veel te luid) het geluidsniveau "mooi donker" gekregen.
Inmiddels rij ik alweer twee jaar een XC90 T8. Een wereld van verschil qua geluidsbeleving. Met de T8 geniet ik elke dag weer van "the sound of silence" - aangezien ik het meest elektrisch rij. IK zou niet meer terug willen naar een 3" systeem met bijbehorend mooi donker geluid. No way. (Nou heeft dat toch ook wel een keerzijde, want als ik in de stad rij, moet ik extra alert zijn op fietsers en voetgangers, want voor hen ben ik praktisch "onzichtbaar". Ze horen me vaak pas op het allerlaatste moment.)
Maar gelukkig zijn we allemaal verschillend en kan en mag dat in Nederland.
Inmiddels rij ik alweer twee jaar een XC90 T8. Een wereld van verschil qua geluidsbeleving. Met de T8 geniet ik elke dag weer van "the sound of silence" - aangezien ik het meest elektrisch rij. IK zou niet meer terug willen naar een 3" systeem met bijbehorend mooi donker geluid. No way. (Nou heeft dat toch ook wel een keerzijde, want als ik in de stad rij, moet ik extra alert zijn op fietsers en voetgangers, want voor hen ben ik praktisch "onzichtbaar". Ze horen me vaak pas op het allerlaatste moment.)
Maar gelukkig zijn we allemaal verschillend en kan en mag dat in Nederland.
Laatst gewijzigd door CH Racing M900 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Of de uitlaat van polestar. Stuk minder duur. Je kan de losse einddemper vanaf het roetfilter bestellen.V40 D4 2014 schreef:Vind de uitlaatsystemen van Heico erg gaaf, alleen vrij prijzig.vankol schreef:
Kijk eens bij Heico die hebben een perfect uitlaatsysteemook zou ik graag wel de optie hebben om nog helemaal terug te gaan naar “stil” zal either way nog eens informeren bij Heico, bedankt voor de tip!
Maar een diesel zal nooit echt veel geluid maken.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7810
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Op de echte ‘oude’ 5-pitter na dan....
Maar een mooi deuntje hoeft niet altijd geschreeuwd te worden.
Maar een mooi deuntje hoeft niet altijd geschreeuwd te worden.

Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208