Stoelen 2e en 3e zitrij overzetten van nieuwe model
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
als die uit 2003 niet af fabriek is uitgerust met een derde rij kan het sowieso niet
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dat scheelt al een stuk, al durf ik niet te garanderen dat het past
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- 2nd Gear member
Ben bezig met het overzetten van de riem en spanner van de middelste stoel. Dat riem mechanisme is nogal een ding. Hij doet het alleen onder een bepaalde hoek kwam ik achter en ik heb denk ik per ongeluk iets getriggered waardoor hij alleen nog maar op wilde rollen. Dat is nu weer gefixed. Overigens krijg je geen SRS als je 5 minuten wacht voordat je de stekker er uit trekt en dan het contact met rust laat. Wilde het geheugen van de radio niet wissen dus had geen zin om de min pool los te trekken. Ik twijfel nu eigenlijk of ik de middelste stoel niet gewoon weg moet laten. Je kunt het flesje van de noodspanner (hoe noem je zoiets) makkelijk wegwerken in de vloer. Het geeft veel ruimte maar dan moet er wel altijd iemand achter zitten als we met z'n allen weg zijn. Zo te zien overigens past een interieur van een 2011 diesel dus zonder problemen in een 2003 2.5T.
-
- 2nd Gear member
Interieur zit er in. Past naadloos. Toch weer fijn hoe alles weer keurig op z'n plek klikt. Uit elkaar halen is veel tijdrovender dan in elkaar zetten. Ze zijn toch echt wel heel degelijk gemaakt. Kwam tot mijn verassing een subwoofer tegen. Had al een idee dat er iets moest zijn en had de heatsink al gezien maar toch. Helaas natuurlijk optische input en na mijn head unit update niet meer werkend maar plan is nu om met de componenten (er zit een dubbele 70 watt versterker in) een custom versterkertje te bouwen. Wordt weer een leuk projectje. De bekabeling hebben is doorgetrokken zodat een versterker voor de woofer los er in gezet kan worden zonder de hele zijkant weer te ontmantelen.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
mooi dat het gelukt is
Mijn blog
-
- 2nd Gear member
Nu komt de volgende stap en die zal wat lastiger zijn. Ik heb nu twee "blond leather, of Nubuk is het geloof ik" voorstoelen op het oog. Dat is wat er nu op de tweede en derde rij zit (Charcoal editie geloof ik). Komen uit een Engelse D5 2008. Ik moet nog even nagaan of ze de stoelverwarming hebben. Het zijn ook elektrische stoelen. Nu las ik ergens dat die wezenlijk verschillen qua montage met de handmatige (de rails). Weet iemand of dat zo is? Dan hebben we het CAN bus verhaal nog. Moeten voorstoelen idd "ingeleerd" worden? Ik hoef de "extra's" niet echt (memory key en spiegels), alleen de stoelen en als ze maar verstelbaar zijn. Iemand enig idee?
Overigens was er wel een kleine upgrade aan de derde rij tussen 2003 en 2011. De accu kabels liepen bij de oude versie over de dwarsrail heen en moesten er dus af om te vervangen. Bij de nieuwe versie van de derde rij id er een klein bochtje in de dwarssteun waar de kabels mooi onderdoor kunnen lopen en deze is dus zonder afkoppelen van de accu demonteerbaar. Voor de montage maakt dit geen verschil.
Overigens was er wel een kleine upgrade aan de derde rij tussen 2003 en 2011. De accu kabels liepen bij de oude versie over de dwarsrail heen en moesten er dus af om te vervangen. Bij de nieuwe versie van de derde rij id er een klein bochtje in de dwarssteun waar de kabels mooi onderdoor kunnen lopen en deze is dus zonder afkoppelen van de accu demonteerbaar. Voor de montage maakt dit geen verschil.