Beste Volvo rijders,
Sinds een week ben ik in het bezit van een Volvo V40 D4 uit 2014.
Het is nog even wennen met schakelen (6-bak i.p.v. een 5-bak in mijn vorige auto).
Hierdoor is het een paar keer voorgekomen dat de auto (met plusminus 30 km/h) uitvalt op een rotonde wanneer ik terugschakel.
Met het terugschakelen zet ik de auto per abuis in z'n 4 i.p.v. z'n 2. Wanneer ik de koppeling dan op laat komen en dan merk dat ik verkeerd zit, dan valt de auto al uit. In mijn optiek is dit raar.
Heeft iemand van jullie dit probleem wel is ondervonden? Is dit bijvoorbeeld normaal bij een diesel?
Ik hoor graag jullie mening.
Met vriendelijke groet,
Simon
Volvo V40 valt uit met terugschakelen
- Livonias
- 1st Gear member
Ik herken het ook niet. 30 in z’n 4 vindt hij niet per se leuk, maar uitvallen is geen sprake van.
- -KJ-
- 5th Gear member
Mijn D2 doet hetzelfde, schijnt bescherming tegen te lage toeren te zijn waardoor beschadiging van het dual-mass vliegwiel kan ontstaan. Ik ben net terug naar een handbak en op sommige momenten denk ik nog dat ik met een automaat rij...
- rthartog
- 1st Gear member
Volledig normaal verschijnsel, De motor wordt erg zwaar belast bij 30 in de 4e versnelling. Als je weet wat er allemaal gebeurt in zo'n moderne diesel dan snap je wel dat dit niet goed gaat.
Afslaan is dus niets geks.
gewoon even beter nadenken en het wordt vanzelf gewenning
Afslaan is dus niets geks.
gewoon even beter nadenken en het wordt vanzelf gewenning