Storing in ABS systeem

Plaats reactie
matramurena
1st Gear member

Ik heb geruime tijd een vrij vervelende storing in het ABS systeem zitten. Er is mee te leven maar wordt steeds erger. Wat er gebeurd is dit:

Auto start, maar als je wat vaart maakt houdt het stabiliteitssyteem de auto in. Als ik deze echter uit zet dan kun je wel harder rijden met als gevolg dat een of meerdere wielen gaan spinnen, een vreemd krakend geluid maken en je het gas weer los moet laten. Als je dit een aantal keren doet dan komt hij uiteindelijk met een melding in beeld dat het ABS systeem uit is en service nodig heeft, maar daarna kun je wel normaal rijden. (ik denk dat de sensoren vanaf dan niet meer gebruikt worden door het systeem?)

Nou heb ik eindelijk mijn VIDA dice binnen en het is mij wonder boven wonder ook gelukt een laptop met windows 7 pro te vinden en het programma er op te zetten dus ik kan de auto uitlezen.

Er blijkt bij alle 4 (!) de wielen een storing van het ABS signaal te zijn. Deze komen niet allemaal tegelijk in als ik ze reset maar het is ook niet steeds dezelfde die als eerste in komt. Het kan natuurlijk dat alle sensoren stuk zijn, maar ik verdenk nu meer de regelunit (BCM). Weet iemand of deze units door te meten zijn? Nieuw zijn ze toch wel erg kostbaar dus ik ben bang dat ik naar een 2ehands moet gaan zoeken.
Laatst gewijzigd door matramurena op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
The Mechanic
5th Gear member

Abs ringen voor gecontroleerd? Kan zijn dat er één gebroken is. Zijn de bandenmaten wel gelijk?
matramurena
1st Gear member

The Mechanic schreef: Abs ringen voor gecontroleerd? Kan zijn dat er één gebroken is. Zijn de bandenmaten wel gelijk?
Alle banden zijn uiteraard dezelfde maat. ABS ringen heb ik nog niet gecontroleerd, maar dat zou toch maar op 1 wiel een fout moeten geven? Ik heb nu tijdelijk de zekering van de ABS er uit gehaald, dan rijdt hij in ieder geval normaal, maar met de melding "brake failure" in de display.
matramurena
1st Gear member

Weet iemand hier toevallig of een ABS unit (BCM) uit een 2006 XC90 past op een 2004 XC90?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”