Electra problemen V50 2.0 D
Geplaatst: 23.05.2019 - 00:21
Begin van het jaar heb ik na vele jaren geen Volvo meer gereden te hebben weer eens een Volvo aangeschaft, een V50 2.0D summit in zeer goede staat. Na enkele weken tevreden gereden te hebben begon de ellende. Eerst had ik de deurspeakers voor en achter vervangen voor aftermarket van een A-merk en alles aangesloten op de originele stekkers en bedrading en dit werkte allemaal nog zonder problemen, maar nadat ik een R design interieur had aangesloten begon de ellende. Ondanks dat de stekkers geheel overeen komen en alle stekkers 1:1 zijn overgezet startte ik de volgende dag de auto en gingen de ruitenwissers vanzelf aan en konden deze niet meer worden uitgezet. Het gehele middenconsole werkt niet meer evenals het instrumentenpaneel. Soms schieten de radio en climate control weer aan maar kun je de draaiknoppen niet gebruiken en de radio niet bedienen. De knipperlichten doen t wel maar hoor je niet tikken. De ramen en spiegels zijn niet te bedienen en de deuren niet te vergrendelen. Wanneer je de auto uitzet en de sleutel uit het contact haalt blijven de radio en climate control nog zo'n vijf minuten draaien. Dan pas kun je de auto op slot doen. Inmiddels is het zo dat meestal de ruitenwissers na zo'n vijf minuten stoppen en je ze met de hendel weer zelf kunt bedienen aan je stuur. Echter slaat de motor per ongeluk af en start je opnieuw is alles weer van slag en kun je niet meer de ruitenwissers uitzetten en gaat de radio niet meer aan.
Met alle problemen ga je googlen en kom je bij de vochtproblemen met de cem en de aanpassingen die hierop zijn gedaan. Echter bleek dus toen ik vermoedde dat de cem gekloond diende te worden dat dit al eerder is gedaan daar er een serienummer van een 2014 cem in zit.
Toch maar geprobeerd weer een gebruikte cem te laten klonen maar dit maakte geen verschil. Hij is bij een electraspecialist op autogebied geweest maar ook die kwam er zo snel niet uit.
Hij is al uitgelezen bij een Volvo specialist en alle fouten gewist maar als je denkt dat alles werkt wat soms het geval lijkt en je doet je portier dicht slaat gelijk de teller weer uit en verlies je nog wat bedieningsfuncties.
Ik begin een beetje wanhopig te worden van deze auto want niemand lijkt te weten waar te zoeken. de dynamo is ook getest en gemeten en werkt goed. Er is een andere accu ingezet en ook dat is t niet. Geen 12v telefoonlader in gebruik en verder ook niets van led of xenon. Alle mogelijke oorzaken welke eerder genoemd zijn op t forum heb ik getest.
Ik sta nu op t punt om een andere kabelboom te halen op de sloop en vraag me af of er verschillende kabelbomen zijn of dat die allemaal gelijk zijn van de 2.0D?
In het ergste geval zit ik te denken om alle electra te kopen van een auto compleet. Dus cem kabelboom en computer van radio etc compleet als set.
Maar hopelijk is er nog een kenner die me verder kan helpen of een idee heeft wat het kan zijn want ik ben er wel een beetje klaar mee. De auto is namelijk ook al enkele keren stilgevallen gewoon tijdens het rijden en wilde dan niet meer starten.
Met alle problemen ga je googlen en kom je bij de vochtproblemen met de cem en de aanpassingen die hierop zijn gedaan. Echter bleek dus toen ik vermoedde dat de cem gekloond diende te worden dat dit al eerder is gedaan daar er een serienummer van een 2014 cem in zit.
Toch maar geprobeerd weer een gebruikte cem te laten klonen maar dit maakte geen verschil. Hij is bij een electraspecialist op autogebied geweest maar ook die kwam er zo snel niet uit.
Hij is al uitgelezen bij een Volvo specialist en alle fouten gewist maar als je denkt dat alles werkt wat soms het geval lijkt en je doet je portier dicht slaat gelijk de teller weer uit en verlies je nog wat bedieningsfuncties.
Ik begin een beetje wanhopig te worden van deze auto want niemand lijkt te weten waar te zoeken. de dynamo is ook getest en gemeten en werkt goed. Er is een andere accu ingezet en ook dat is t niet. Geen 12v telefoonlader in gebruik en verder ook niets van led of xenon. Alle mogelijke oorzaken welke eerder genoemd zijn op t forum heb ik getest.
Ik sta nu op t punt om een andere kabelboom te halen op de sloop en vraag me af of er verschillende kabelbomen zijn of dat die allemaal gelijk zijn van de 2.0D?
In het ergste geval zit ik te denken om alle electra te kopen van een auto compleet. Dus cem kabelboom en computer van radio etc compleet als set.
Maar hopelijk is er nog een kenner die me verder kan helpen of een idee heeft wat het kan zijn want ik ben er wel een beetje klaar mee. De auto is namelijk ook al enkele keren stilgevallen gewoon tijdens het rijden en wilde dan niet meer starten.