Ramen tinten

Plaats reactie
V60-stuurder
1st Gear member

Beste allen,
nu ondertussen de auto uit de fabrieksgarantie is, zijn er wat aanpassingen die ik ga doen. Afspraak bij Obbe is gemaakt, dashcam zoektocht is aangevangen en het tinten van de ruiten zit er ook aan te komen, maar daarover nog wel een vraagje.
Zoals iedere moderne auto is de binnenspiegel zelf dimmend, geen probleem werkt goed, maar, voor mij nieuw, waren de buitenspiegels die dimmen. Ideaal wanneer er iemand achter je rijdt waarbij de koplampen naar de hemel schijnen. Alleen is de vraag waar die sensor zit. Wanneer ik de achterruit tint, heeft dat dan invloed op het dimmen van de buitenspiegels. Maw, bevind de sensor die het dimmen van de spiegels (zowel binnen als buiten) in de auto of zit er in de buitenspiegels een aparte sensor? Weet iemand dit, of natuurlijk, is er iemand met een getinte achterruit waarbij het dimmen van de buitenspiegels gewoon blijft werken?

Mvg
Nico
V60 Nordic+ Sport (R-Design) T3 Bursting Blue Metalic
teebee
7th Gear member

Blijft gewoon normaal werken bij getinte ramen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Alex V70R
2nd Gear member

Ik weet niet waar die sensor zit, maar ik heb de ramen bij mijn V60 ook achteraf laten tinten en geen problemen ondervonden met het dimmen van binnen- en/of buitenspiegels.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”