Helaas is na 403.000 km de intercooler van mijn V70R (bj. 2003) gesneuveld.
Ik hoorde ineens een poef en weg was het vermogen.
Ik heb de slangen (vanaf turbo naar intercooler en van intercooler naar gasklephuis losgehaald en het boeltje onder perslucht gezet.
Er komt een hard sissend geluid bij de intercooler vandaan, dus die is echt overleden.
Nu mijn vraag:
Mijn onderdelenleverancier waar ik altijd mijn spullen haal kan het niet imitatie leveren, al zijn 6 leveranciers geven aan dat ze hem niet hebben.
Iemand een idee waar ik een intercooler (1 grote in plaats van de originele grote en kleine) kan verkrijgen ?
De dealer zal wel de hoofdprijs vragen ben ik bang voor.
Groet, Wim.
Intercooler V70R 2003
-
- 6th Gear member
do88 maakt ze nog.
-
- 5th Gear member
do88 inderdaad .. is beter ook. ICM-160
Drop in.. denkt 2.5-3 uur werk. Je kunt hem er precies pas naar ondertoe uit laten zakken
Heb montage fotos ergens op forum al eens gepost.
Doen !
Wanneer je ook leidingen meteen wilt doen.. onderste do88 intercooler slang past altijd.. bovenste niet.
Dus zou of alleen intercooler doen of intercooler in combi met onderste intercooler slangen.
Je raakt dan inderdaad je kleine secundaire intercooler kwijt,
Advies dan ook meteen mesh metaal gaas bij bumper laten aanbrengen om je airco te beschermen waar de secundaire intercooler zat.
Draadje gevonden:
viewtopic.php?t=78808
Drop in.. denkt 2.5-3 uur werk. Je kunt hem er precies pas naar ondertoe uit laten zakken
Heb montage fotos ergens op forum al eens gepost.
Doen !
Wanneer je ook leidingen meteen wilt doen.. onderste do88 intercooler slang past altijd.. bovenste niet.
Dus zou of alleen intercooler doen of intercooler in combi met onderste intercooler slangen.
Je raakt dan inderdaad je kleine secundaire intercooler kwijt,
Advies dan ook meteen mesh metaal gaas bij bumper laten aanbrengen om je airco te beschermen waar de secundaire intercooler zat.
Draadje gevonden:
viewtopic.php?t=78808
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 3rd Gear member
Dank jullie voor het antwoord en de foto's.
Past deze DO88 naadloos op de bestaande slangen ?
Ik heb namelijk beide slangen (die vanaf de aluminium turbobuis naar de intercooler en die van de intercooler naar het gasklephuis loopt) al nieuw hier liggen.
Ik heb namelijk beide slangen (die vanaf de aluminium turbobuis naar de intercooler en die van de intercooler naar het gasklephuis loopt) al nieuw hier liggen.
-
- 6th Gear member
De slangen van Do88 zijn in de zelfde vorm als OEM, dus je zou verwachten dat de intercooler gewoon pas op jouw slangen.
-
- 5th Gear member
fitment lijst: (en ja past normaal gesproken 1 op 1 )WimS60 schreef: Dank jullie voor het antwoord en de foto's.
https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-s ... ooler.html
installatie: https://www.do88.se/bilder/artiklar/pdf/ICM-160.pdf
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- The Mechanic
- 5th Gear member
Zijn de slangen van de primaire intercooler naar de secundaire intercooler nog wel heel?

Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
Als het weer het morgen toelaat (ik moet helaas buiten sleutelen) ga ik alles loshalen.The Mechanic schreef: Zijn de slangen van de primaire intercooler naar de secundaire intercooler nog wel heel?
![]()
Ik verdenk die 2 onderste slangen niet, omdat die niet bewegend zijn opgehangen, zoals de bovenste 2.
Maar ik ga dat eerst ff checken, voordat ik die do88 intercooler ga bestellen.
Zodra ik meer weet laat ik het zeker horen, ter leer en vermaak.
-
- 3rd Gear member
Goed en slecht nieuws.
Slechte nieuws: zoals verwacht zijn de onderste slangen nog goed, de primaire intercooler is zo lek als een mandje (ook nat van de olie).
Goede nieuws: een nieuwe originele intercooler komt op 321 Euro, dat valt weer mee.
Is toch een stuk goedkoper dan de do88 uitvoering.
De secundaire intercooler kost eveneens 321 Euro, maar die is niet lek dus die laat ik voorlopig lekker zitten.
Slechte nieuws: zoals verwacht zijn de onderste slangen nog goed, de primaire intercooler is zo lek als een mandje (ook nat van de olie).
Goede nieuws: een nieuwe originele intercooler komt op 321 Euro, dat valt weer mee.
Is toch een stuk goedkoper dan de do88 uitvoering.
De secundaire intercooler kost eveneens 321 Euro, maar die is niet lek dus die laat ik voorlopig lekker zitten.
-
- 5th Gear member
527,- euro inderdaad
https://www.rendcarparts.com/volvo/part ... 69/ICM-160
Voor mij was het een upgrade, blok pas 170.000 gelopen, dus voor performance
https://www.rendcarparts.com/volvo/part ... 69/ICM-160
Voor mij was het een upgrade, blok pas 170.000 gelopen, dus voor performance
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Of de OEM Valeo.
https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 69289.html
Al zou ik lekker voor die DO88 gaan
https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 69289.html
Al zou ik lekker voor die DO88 gaan

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 3rd Gear member
Die van Valeo is nergens meer leverbaar, heb het bij diverse automaterialenzaken laten checken.
Als ik nog van plan was om heel lang met de auto door te rijden, was die van do88 misschien ook wel een optie geweest.
Maar na ruim 10 jaar bezit ga ik binnenkort toch mijn Rretje te koop zetten.
Vandaar dat ik voor de originele Volvo intercooler heb gekozen, scheelt toch ruim 200 Euries.
Als ik nog van plan was om heel lang met de auto door te rijden, was die van do88 misschien ook wel een optie geweest.
Vandaar dat ik voor de originele Volvo intercooler heb gekozen, scheelt toch ruim 200 Euries.
-
- 5th Gear member
https://www.mijnautoonderdelen.nl/inter ... volvo-v70/WimS60 schreef: Die van Valeo is nergens meer leverbaar, heb het bij diverse automaterialenzaken laten checken.
?
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
Tsja, daar staat ook: op bestelling.
Dan ga ik maar liever voor zeker, morgen kan ik bij de dealer de nieuwe ophalen.
Oude ligt er trouwens al uit, moest wel de bumper verwijderen om bij de slangklemmen te komen van de slangen tussen primaire en secundaire intercooler.
Dan ga ik maar liever voor zeker, morgen kan ik bij de dealer de nieuwe ophalen.
Oude ligt er trouwens al uit, moest wel de bumper verwijderen om bij de slangklemmen te komen van de slangen tussen primaire en secundaire intercooler.