problemen versnellingsbak automaat

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Apeldoorn
Starter

HELP!!!!

vraagje aan het volvo forum, sinds april 2018 zijn wij de eigenaar van een Volvo V40 T 4, we hebben 70.000 km op de teller en sinds een maand problemen met de automatische versnellingsbak, we krijgen een melding dat de versnellingsbank niet naar behoren werkt, we zijn al diverse malen naar de garage geweest en heeft aan de kast gestaan, nu krijgen we diverse antwoorden, de een zegt olie te kort, de ander zegt je moet spoelen en weer een ander zegt er moeten nieuwe klemregelaars in. Nu weten we het niet meer, de kosten varieren van 320 tot 2200 euro.

Wie heeft er ervaring mee en wat kunnen we het beste doen??
Dejeeper
3rd Gear member

De garage die vertelde dat er te weinig olie in zat kon dat niet bijvullen?
Maar 70.000 km spoelen lijkt mij erg vreemd.
Ik neem aan dat jullie wel bij een Volvo garage geweest zijn?
Dan zou die toch moeten kunnen vertellen wat er niet goed is aan die versnellingsbak.

Jullie krijgen een melding dat de bak niet goed werkt, maar merken jullie dat ook?
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
BG_V40cc
2nd Gear member

Hallo,
welk type automaat zit er in jullie auto?

Ik heb een T4 GDTI 1.6 met een powershift, ben dus wel geinteresseerd in dit verhaal.

Kan je omschrijven wat jullie merken, of is het enkel die melding en merken jullie verder niets?

Ik heb deze tweedehands gekocht met 50K op de teller, heb toen iemand opgeocht die dat spoelen doet en hij vertelde me dat 50K belachelijk was, minstens 120 K km eer dat uberhaupt nodig is.

Dat kost inderdaad een paar honderd euro, lijkt op nieuwe olie in de motor gieten, maar duurt effe langer en als je het in theorie perfect wil doen, dan moet die pot zelf echt leeggetrokken worden met een buisje. Op zich geen rocketscience maar wel weer net iets meer dan een busje olie bijgieten.

De powershifts van de beingjaren (2010-2012) hadden last van allerlei onhebbelijkheden, trillen bvb, maar daar zijn allemaal oplossingen voor gevonden.

Kan je eventueel eens naar een andere dealer gaan, second opinion?

Voor 2200 euro zou ik dat in elk geval doen.
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
Plaats reactie

Terug naar “V40”