Opvallend vind ik wel dat ik een olieverbruik van 0,0 heb, ik wantrouw de censor en zal volgende keer eens vragen om deze te testen (als de olie is afgetapt moet deze alarm geven, of ik heb een heel gezond exemplaar).
Maar nu het GROTE nieuws. De V40 heeft een update gekregen voor de navigatie en het motormanagement.
De navigatie is weer actueel en leest de nieuwe A9, top, ik kan weer een paar jaar verder.
Door de update aan het motormanagement is heeft de D4 een heel ander karakter gekregen.
De reactie op het gaspedaal is veel alerter, dit is prettig en helpt bij het vlot schakelen, maar zal ook weer snel wennen.
Wat ik wel blijvend heel aangenaam vind is dat het turbogat bij schakelen met stevige belasting en hogere toerentallen compleet is verdwenen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. De auto rijdt veel prettiger en voelt natuurlijker aan.
Erg fijn, maar voor de gemoedsrust minder, ik ga zelf ook alerter rijden
