aankoopvraag
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08.10.2006 - 22:39
Ik zoek een klassieke belastingvrije volvo voor dagelijks (kinderdagverblijf) gebruik. Alleen af en toe een lange rit. Vanaf welke bouwjaren kan ik gewoon euro tanken of wordt het altijd 98? Met of zonder loodvervanger? Ik zag verder dat stuurbekrachtiging toen een optie was. Is die makkelijk achteraf in te bouwen? alvast bedankt voor uw reacties
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
alleen een klassieker rijden omdat het zo goedkoop is kan je in de meeste gevallen vergeten; ok, je betaalt geen wegenbelasting en soms is een klassiekerverzekering goedkoper (mits je aan enkele eisen voldoet), maar als je een auto wilt hebben die bedrijfszeker is, dan vergt dat veel meer onderhoud. Dan praten we nog niet over de veiligheid die in een klassieker duidelijk minder is.
Wil je een klassieker rijden omdat het leuk is, dan moet je je beseffen dat dat dus ten koste gaat van veiligheid en comfort.
Je vragen:
euro of super al dan niet met loodvervanger hangt af van het type auto en niet zozeer het bouwjaar; is de motor al een keer gereviseerd dan is loodvervanger niet nodig; veel loodvervangers helpen overigens nauwelijks, en een oude Volvomotor kan (ongereviseerd) soms nog jaren rijden op loodvrij of lpg. Stuurbekrachtiging inbouwen kan in theorie, maar als je al een passende vindt is het een kostbare klus; niet al te brede banden op de juiste spanning en een goed onderhouden voortrein werkt bijna net zo goed.
Wil je een klassieker rijden omdat het leuk is, dan moet je je beseffen dat dat dus ten koste gaat van veiligheid en comfort.
Je vragen:
euro of super al dan niet met loodvervanger hangt af van het type auto en niet zozeer het bouwjaar; is de motor al een keer gereviseerd dan is loodvervanger niet nodig; veel loodvervangers helpen overigens nauwelijks, en een oude Volvomotor kan (ongereviseerd) soms nog jaren rijden op loodvrij of lpg. Stuurbekrachtiging inbouwen kan in theorie, maar als je al een passende vindt is het een kostbare klus; niet al te brede banden op de juiste spanning en een goed onderhouden voortrein werkt bijna net zo goed.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Aankooptips voor een volvo uit de 200 serie?
Kijk op mijn web-log bij aankooptips!
Kijk op mijn web-log bij aankooptips!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41365
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Van harte aanbevolen. Die tips hebben mij ervoor behoed een 'wat minder' exemplaar te kopenvolvorider schreef:Aankooptips voor een volvo uit de 200 serie?
Kijk op mijn web-log bij aankooptips!

Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70