Bluetooth mét stuurcontrols

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Zweetkonijn
Starter

Hoi iedereen,

Laat ik mezelf eerst even voorstellen, ik ben nieuw op het forum hier.
Nadat mijn eerste auto (een Opel Corsa 1.0 uit 2003) het vorige maand heeft begeven opweg naar huis van een leuk weekend ardennen, heb ik gekozen voor een Volvo.
Het is een Volvo V50 geworden uit 2010. Wat een fantastische wagen is het toch! Ik ben meteen helemaal volvo-verliefd geworden.

Echter is er één puntje waar ik me aan erger, het ontbreken van bluetooth voor muziek.
Ik ben een enorme muziekliefhebber en de auto is uitgerust met het high performance audio pakket.

Ik heb de aftermarket upgrades van VolvoTech reeds bekeken en ga een Aux2BT bestellen.
Nu is mijn vraag, is het ook mogelijk om de Aux2BT-V2 te bestellen met de canbus kabels om de stuurcontrols (FWD/REV) te gebruiken?
In de handleiding is het deel waarin beschreven staat hoe je dit in een V50 installeert nog niet geschreven.

Edit: Even ter vervollediging, het gaat om dit product (Aux2BT-V2) en dit is de handleiding.
Laatst gewijzigd door Zweetkonijn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Welkom! Ik adviseer je eens te oriënteren op de site van VolvoTech.eu, als iemand het kan is hij het
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Zweetkonijn
Starter

Walter schreef: Welkom! Ik adviseer je eens te oriënteren op de site van VolvoTech.eu, als iemand het kan is hij het
Bedankt voor je reactie Walter!
In de handleiding van dit product staat helaas nog niet beschreven hoe dit bij een V50 moet.
Ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar VolvoTech maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen, wellicht dat ik morgen even bel voor meer info.
Maar misschien heeft iemand op dit forum de FWD/REV canbus kabels eerder al een keer gevonden.
nielslu
3rd Gear member

Ik heb een keer contact gehad met Bob van Volvotech. Hij vertelde me dat ze ermee bezig zijn om dit te ontwikkelen middels de CFE plus (icm de Bluetooth module). Ik weet niet of dit inmiddels ontwikkeld en werkend is.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
volvoRaoul
2nd Gear member

Hoi, indien je (net als ik, v50 2010) in je middenconsole een usb en een minijack ingang hebt kun je dit ook anders oplossen. Ik heb daar nml een goedkoop a2dp Bluetooth adapter ingezet die zit in de usb (voor de stroom) en zit dan weer met een kort mini jack kabeltje naar de aux ingang verbonden. Nu heeft mijn mobiel 2 Bluetooth verbindingen, 1 met 'my volvo" voor telefonie, en 1 met de Bluetooth dongel voor de audio stream, werkt perfect. Echter is dit wel deels zonder stuurwielbediening. Heb ik nu spotify aan oid, dan doen forward/back het niet, volume wel.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”