APK......
CO te hoog...... : is 2 maar mag maximaal 1.5 zijn.
De stel schroef van de carb was echter al helemaal aangedraait tegen de zitting. Verder omlaag stellen kon niet. We hebben het stationair toerental iets omlaag gezet en we komen door de keuring.
Weet iemand of reiningen van de carb werkt of is een andere afstelling nog van belang?
Wim
CO afstellen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14
ik weet dat je de co ook kunt foppen dmv een bende steen/glaswol voor je dempers te stoppen.
hij loopt mooi maar laat heeeel weinig door op dat moment en na de apk de wol er weer uit.
hij loopt mooi maar laat heeeel weinig door op dat moment en na de apk de wol er weer uit.
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.
If nothing breaks increase the boost
If nothing breaks increase the boost
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Waar zou de carb kunnen lekken inwendig, van vloterkamer naar ... ergens anders of wat bedoel jetheboz schreef:ik denk dat je carbutur inwendig lekt
meestal is dit einde oefing carburatuur
kan proberen vloternivo iets telaten zaken
Wat moet ik dan zien als ik het vlotternivo laat zakken?
Wim
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14
kun je hem ook zien roeten als je hem een kwartier laat staionair lopen.
kan je lambda ook nog wel eens zijn namelijk.
kan je lambda ook nog wel eens zijn namelijk.
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.
If nothing breaks increase the boost
If nothing breaks increase the boost
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
carb modellen hebben (voor zover ik weet) geen lambdaVolvroem schreef:kun je hem ook zien roeten als je hem een kwartier laat staionair lopen.
kan je lambda ook nog wel eens zijn namelijk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14
uhum achja uhum (voel me even heel erg stom op dit moment)
komt omdat ik ff op de titel co te hoog lette
komt omdat ik ff op de titel co te hoog lette
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.
If nothing breaks increase the boost
If nothing breaks increase the boost
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
inderdaad geen lambda.
Maar buiten dat, hij roet niet , in ieder geval niet zichtbaar.
CO staat niet erg hoog hoog, staat op 2% is gewoon volgens apk TE hoog
ietsie dus.
Maar ik zou graag weten of iemand de foefjes kent om het CO omlaag te krijgen of wat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.
1) CO stelschroef is helemaal aangedraait
2) katalysator kan uiteraard na laten en niet meer goed werken.
Nog meer?
Wim
Maar buiten dat, hij roet niet , in ieder geval niet zichtbaar.
CO staat niet erg hoog hoog, staat op 2% is gewoon volgens apk TE hoog
ietsie dus.
Maar ik zou graag weten of iemand de foefjes kent om het CO omlaag te krijgen of wat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.
1) CO stelschroef is helemaal aangedraait
2) katalysator kan uiteraard na laten en niet meer goed werken.
Nog meer?
Wim
- volvo440dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
- Locatie: Randstad
Kijk ff op het 440 forum. Ik heb je daar enkele tips gegeven betreffende dit onderdeel!
Groetjes!
Groetjes!
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.
http://www.volvo440.hyves.nl
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.
http://www.volvo440.hyves.nl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
ik zag het, gaan we daar toch gewoon verder.
Sluiten hier.
gr Wim
Sluiten hier.
gr Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
alles mooi schoon gemaakt, geblazen met lucht
vloeibare pakking onder de voet voor de zekerheid..
en dit jaar was CO op 0.45 uiteindelijk!
Wim
vloeibare pakking onder de voet voor de zekerheid..
en dit jaar was CO op 0.45 uiteindelijk!
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.