Pagina 1 van 1

CO afstellen

Geplaatst: 09.10.2006 - 18:58
door wpee
APK......
CO te hoog...... : is 2 maar mag maximaal 1.5 zijn.

De stel schroef van de carb was echter al helemaal aangedraait tegen de zitting. Verder omlaag stellen kon niet. We hebben het stationair toerental iets omlaag gezet en we komen door de keuring.

Weet iemand of reiningen van de carb werkt of is een andere afstelling nog van belang?

Wim

Geplaatst: 09.10.2006 - 20:41
door theboz
ik denk dat je carbutur inwendig lekt
meestal is dit einde oefing carburatuur
kan proberen vloternivo iets telaten zaken

Geplaatst: 10.10.2006 - 08:12
door Volvroem
ik weet dat je de co ook kunt foppen dmv een bende steen/glaswol voor je dempers te stoppen.

hij loopt mooi maar laat heeeel weinig door op dat moment en na de apk de wol er weer uit.

Geplaatst: 10.10.2006 - 12:53
door wpee
theboz schreef:ik denk dat je carbutur inwendig lekt
meestal is dit einde oefing carburatuur
kan proberen vloternivo iets telaten zaken
Waar zou de carb kunnen lekken inwendig, van vloterkamer naar ... ergens anders of wat bedoel je

Wat moet ik dan zien als ik het vlotternivo laat zakken?

Wim

Geplaatst: 10.10.2006 - 13:40
door Volvroem
kun je hem ook zien roeten als je hem een kwartier laat staionair lopen.

kan je lambda ook nog wel eens zijn namelijk.

Geplaatst: 10.10.2006 - 14:41
door YannickvanRooyen
Volvroem schreef:kun je hem ook zien roeten als je hem een kwartier laat staionair lopen.

kan je lambda ook nog wel eens zijn namelijk.
carb modellen hebben (voor zover ik weet) geen lambda

Geplaatst: 10.10.2006 - 15:44
door Volvroem
uhum achja uhum (voel me even heel erg stom op dit moment)

komt omdat ik ff op de titel co te hoog lette

Geplaatst: 10.10.2006 - 19:50
door wpee
inderdaad geen lambda.
Maar buiten dat, hij roet niet , in ieder geval niet zichtbaar.
CO staat niet erg hoog hoog, staat op 2% is gewoon volgens apk TE hoog

ietsie dus.

Maar ik zou graag weten of iemand de foefjes kent om het CO omlaag te krijgen of wat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.
1) CO stelschroef is helemaal aangedraait
2) katalysator kan uiteraard na laten en niet meer goed werken.

Nog meer?

Wim

Geplaatst: 11.10.2006 - 22:17
door volvo440dl
Kijk ff op het 440 forum. Ik heb je daar enkele tips gegeven betreffende dit onderdeel!

Groetjes!

Geplaatst: 12.10.2006 - 20:06
door wpee
ik zag het, gaan we daar toch gewoon verder.
Sluiten hier.

gr Wim

Geplaatst: 18.09.2007 - 08:27
door wpee
alles mooi schoon gemaakt, geblazen met lucht
vloeibare pakking onder de voet voor de zekerheid..

en dit jaar was CO op 0.45 uiteindelijk!


Wim