Hallo,
Ik was zo slim om de inlaatspruitstuk los te halen van mijn 2.0D S40 om de PCV na te kijken. Het hele ding zit van binnen dik aangekoekt met roet/carbon.
Schoonmaken van het onderdeel is geen punt, maar de toegang naar de kleppen (kleppen deel) zit ook vol en ziet er broos/ brokkelig uit.
Hoe maak je dat schoon zonder dat het in de cylinder valt?
Niet aanraken en stiekem alles weer terugplaatsten?
Tee
Inlaatspruitstuk schoonmaken
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
De motor handmatig draaien zodat de kleppen sluiten en dan per cilinder schoonbikken.
[youtube]KFvXbTIiAVY[/youtube]
[youtube]KFvXbTIiAVY[/youtube]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ckers....
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.01.2014 - 01:07
Ik kan de kleppen niet zien. Bij de D4204T (of 2.0 Ford Duratorq) gaan alle 8 aanvoerlijnen de bocht om in het alu-blok. Dus geen idee wat de kleppen standen zijn.Jelmer de Jong schreef: De motor handmatig draaien zodat de kleppen sluiten en dan per cilinder schoonbikken.
[youtube]KFvXbTIiAVY[/youtube]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05.01.2014 - 01:07
Laatste update:
Met Kaercher stofzuiger het ergste weggehaald boven uit de toegang naar de kleppen (cylinder kop); de D4204T maakt daar een onmogelijke bocht naar de kleppen, dus gelaten voor wat het is. Inlaatspruitstuk helemaal schoongemaakt. Alles draait weer.
Misschien met een spuitbus een keer door de inlaat heen spuiten, maar ik zie daar nog geen mogelijkheid voor.
Met Kaercher stofzuiger het ergste weggehaald boven uit de toegang naar de kleppen (cylinder kop); de D4204T maakt daar een onmogelijke bocht naar de kleppen, dus gelaten voor wat het is. Inlaatspruitstuk helemaal schoongemaakt. Alles draait weer.
Misschien met een spuitbus een keer door de inlaat heen spuiten, maar ik zie daar nog geen mogelijkheid voor.
- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
En merk je verschil?