Welke V70 is voor mij geschikt?

Plaats reactie
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Beste medeliefhebbers.

Inmiddels heb ik al 2 volvo's gehad (D5 Automaat)
We rijden ongeveer 22dkm en ik vond de volvo wat te duur qua wegenbelasting en dieselkosten van de dorstige D5
Automaat is natuurlijk heerlijk, mn laatste 4 auto's hadden allemaal een automaat.
Ik heb drie 10ners te vervoeren op de achterbank dus een brede achterbank (1530mm) is wel gewenst, dan zit je bij de V70 wel goed.
Mijn zoektocht heeft wel een paar eisen, ook zijn er heel veel eisen al afgevallen (automaat, dikke motor, luxe gadgets, absoluut geen zwarte bekleding, import)

Ons budget is ongeveer 11/12/13duizend.
Ik shop dan waarschijnlijk in de bouwjaren 2008 tot 2011.
We zijn absoluut geen hardrijders, dus power hoeft absoluut niet. (4 cilinders dan dus(?))
op dit moment zijn de handgeschakelde diesels het goedkoopst volgens mij
Maar wil toch liever geen diesel!
KM stand zegt me niet zoveel, mits hij maar aantoonbaar is onderhouden.

Mijn eisen dus:
"kleine" motor, ja of zuinig in ieder geval.
Het liefst een lichte bekleding en toch is een automaat wel lekker hoor.


Wat kan ik het beste doen jongens, en vooral welke moet ik absoluut laten staan?
Hoor het graag
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Als het binnen budget moet en een 'zuinige' benzine moet zijn dan blijft volgens mij alleen de 1.6 T4 over. Ik had er een met een powershift automaat. Over de automaat was ik niet overtuigd, die vergiste zich wel eens met een flinke klap in de aandrijflijn als gevolg. De 1.6 Ecoboost (ford) deed het prima maar echt zuinig is die ook nooit geweest met ongeveer 8ltr per 100km. Heb nu een T6 en die doet 11 liter per 100 km bij een stuk stevigere rijstijl. Per 1000 km dus ongeveer een halve tank extra nodig. Met 2000km per maand dus ongeveer 100 euro duurder in brandstof.

Ik zou lekker voor een 2.4 T5 gaan van 2005/2006 voor een bedrag van rond de 10k en het verschil gebruiken om bij te leggen op de iets hogere brandstofkosten.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
wikky
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47

nklaver schreef:
Ik zou lekker voor een 2.4 T5 gaan van 2005/2006 voor een bedrag van rond de 10k en het verschil gebruiken om bij te leggen op de iets hogere brandstofkosten.
Als je met 22dkm per jaar 2e hands benzine wil gaan rijden, ben je volgens mij toch al "een dief van je eigen portemonnee", dan maken die iets hogere brandstofkosten voor een wat dikkere motor inderdaad ook niet veel meer uit. dan zou ik mij ook uitleven op een lekkere motor.

Gaat het echt om zo laag mogelijke kosten (en comfortabel rijden 8-) ) dan zou ik altijd een diesel nemen.
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pk 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pk 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pk 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pk 8v. SUMMUM 2016
Volvo XC60 T5 250 pk 8v. R-Design 2019
!! Leven en laten leven !!
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1913
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ga maar eens met een T6 proefrijden, dan heb je je antwoord wat motorisering betreft.
En dan heb ik het niet over hardrijden of jagen.
Comfortabeler, stiller en relaxter bestaat er n.m.m. niet binnen het V70 genre...

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4319
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Een V70n koop je niet voor de ruimte op de achterbank is mijn ervaring. Het laatste type V70 is net weer wat ruimer achter. Kwa motor...tja... Wat wil je zelf ? Powershift kan mijn persoonlijk niet overtuigen en die zou ik zelf laten staan

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1450
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

2.0 5 cil is een D3. Met geartronic heb je dan een heerlijke ruime en zuinige auto. Ik rij met die van mij ruim 1 :15. Moet er wel bij zeggen dat hij door Obbe getuned is van 163 naar 185 PK.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
JoopXC
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59

De 140 en 170 pk versie zijn niet heel erg onzuinig, alleen weet ik niet of die motorisering in die jaren nog gemaakt werd.
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
V50nuV60
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21

Ik zou zelf naar zoiets kijken.
http://m.milano.nl/occasions.aspx de zwarte uit 2015 d2 automaat.
Of misschien zelfs de 1.6d automaat dat op hun site staat.
Lage brandstofkosten. Diesel automaat en de eerste is een euro 6, dan mag je voorlopig nog overal rijden.
Laatst gewijzigd door V50nuV60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik zou ook een D3 geartronic zoeken, 5 cyl en een zalige motor.

Powershift hoor ik alleen maar nare verhalen van, onze eerste C70 was er zo eentje, nieuw gekocht en na 18 maand ingeruild wegens aanhoudende bakproblemen, en we waren niet de enige...
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Thanks jongens.
Ook de link naar Milano in Dordrecht, Top.
In de advertenties vam hem zie ik een D4 staan met 4 cilinder, terwijl ik altijd dacht dat een D3 de 2.0 een 5 cylinder was, foutje in de tekst??
Zo lijkt diesel wel weer iets interresanter, al twijvel ik wel aan het gemiddeld verbruik van een 1.6 D2 namelijk 1:23,8,( kan iemand dat bevestigen?)
Wat zullen ze in Den Haag zeggen over de toekomst van diesel?
Enne de "opvolger" V60, is die nou even groot?, of....
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Voorheen had je geartronic en automaat.
Nu heb je ook powershift.
Is de powershift altijd gekoppeld aan de 4 cylinders?
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Niet altijd, de VEA 2.0 diesels zijn altijd geartronic dacht ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
wikky
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47

volgens mij is de powershift (ford) gekoppeld aan de ford motoren (4 cyl.)
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pk 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pk 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pk 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pk 8v. SUMMUM 2016
Volvo XC60 T5 250 pk 8v. R-Design 2019
!! Leven en laten leven !!
V50nuV60
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21

De v60 is zeker kleiner, wij hadden achteraf misschien beter een v70 kunnen kopen.. de nieuwe d4 is inderdaad een 4 cilinder (Geen ford motor, maar VEA motor). Dit is een euro 6 motor net als de eerste d2 (2.0d) die ik heb doorgestuurd. Euro 6 betekend dat de uitstoot een stuk lager is en dat het zeker langer duurt voordat den haag hier maatregelen voor treft. Succes met overwegen!
Laatst gewijzigd door V50nuV60 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

Ik rij zelf sinds eind Juni een V70 D2 uit 2013. Ik rij ongeveer 25000km per jaar. Gemiddeld verbruik tot nu toe rond de 1 op 20. Bij veel rechterbaan plakken op de snelweg is 1 op 23 heel makkelijk te halen. Rijdt dus heel goedkoop! D2 motor voldoet prima in het normale verkeer. Boven de 140 is de fut er wel uit maar hoe vaak rij je dat nou. Een D2 van dit bouwjaar moet voor rond de 14k te vinden zijn (een goede).
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3175
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Beste W.Stif,

Hoeveel km/jr denk je te gaan rijden?
Diesel rijdt vaak wel fijner en is uiteraard een stuk zuiniger, maar het omslagpunt is nu fors omhoog gegaan.

Ik heb een T4 gehad uit begin 2012 met handschakeling. Die was bij een stevige rijstijl nog steeds goed zuinig, 1:12 a 1:13.
Daar heb ik 146.000 km mee gereden.
Dit zijn de Limited Editions vanaf eind 2011 die zeer compleet waren.
Die 180 pk 1.6 (van Ford) was ruim voldoende, ook zwaar beladen met het gezin en dakkoffer nog prima de Alpen passen mee overgekomen.

Nu ik al een tijd automaat rij zou ik niet meer zonder willen, maar dat is een persoonlijke keuze.

De 'nieuwere' modellen herken je aan de 'bobbel' op het dashboard waar het Sensus scherm onder zit.
Limited Editions waren al erg compleet, met xenon, leer, LM velgen, electrische achterklep, sensus systeem en navigatie, etc. Geleverd vanaf eind 2011, en toen behoorlijk populair vanwege gunstige prijs.

De nog eerdere versies hebben ook een basic 2.0 moter van iets van 140 pk welke wat onderbemeten was, dan beter de 2.0 T of de 2.5 T.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
wikky
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47

PGV90 schreef: Beste W.Stif,

Hoeveel km/jr denk je te gaan rijden?
Diesel rijdt vaak wel fijner en is uiteraard een stuk zuiniger, maar het omslagpunt is nu fors omhoog gegaan.
Is voor nieuwe auto's, dus 2e hands dieselen valt nog reuze mee qua omslagpunt
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pk 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pk 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pk 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pk 8v. SUMMUM 2016
Volvo XC60 T5 250 pk 8v. R-Design 2019
!! Leven en laten leven !!
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Met een budget tot 13.000 euro kun je gemakkelijk een exemplaar uit 2012 of 2013 krijgen lijkt mij, bij een betrouwbaar adres
Gezien de kinderen zou ik eentje zoeken met 16 inch velgen, hopelijk kunnen die wielen beter omgaan met dwars richels en putdeksels dan mijn 17 inch

Volvo is een dieselmerk, in Duitsland is dacht ik 90% van de nieuw verkopen uitgerust met een diesel. Andere belastingen daar ook, dat scheelt, maar toch
Qua benzines heb je veel minder keus denk ik

De wat risicovollere versies kunnen aantrekkelijk zijn mits de prijs scherp genoeg is denk ik
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”