LMM probleem?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
eddyboerman
Starter

Ik rijd een Volvo V50 D5 uit 2006. In hyet scherm kwam op een gegeven moment te staan "Systeem... Service vereist". Ik merkte ook dat de snelheid stopte bij de 135 km/uur.
Uit laten lezen. Bleek een behoorlijk aantal foutcodes te staan waaronder de luchtmassameter en de Lambdasonde. Alles op 0 gezet en vervolgens weer gereden. Bleek een behoorlijk aantal keren de LMM codes te staan.
Uiteindelijk de LMM vervangen. Gereset, na een aantal km geen probleem, totdat ik de snelweg geen rijden en vlot naar de 140 reed. Ook nog geen probleem, na de 140 km/uur ging de aanduiding weer branden. Kon nog wel naar de 160 komen, daarna hield het op.
Weer terug, opnieuw gereset. Een bepaalde waarde proberen aan te passen, overigens nietr gelukt. Weer gaan rijden, weer vlot naar de 140. Weer de aanduiding, maar kon de 170 km/uur aantikken.
Bij terugkomst wisten zij het even niet meer en gingen overleggen van hoe of wat.

Ik krijg overigens geen andere aanduidingen of iets op het display. Auto rijdt vlot weg. Stottert niet, schakelt goed. Kortom een ogenschijnlijk soepel lopende Volvo.
Ik zag dat op het uitleesstation, direct de aanduiding over de luchtmassameter in beeld kwam.

Concreet de vraag:
Wat zou het kunnen zijn?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”