Hallo Allemal ,
since een maand of twee ben ik trotze eigenaar van een Volvo V40 T2 1.5 Black-Line . Heb heel veel forums over chip tuning gelezen . En ben bij de eea Tuning bedrijf in Nederland geweest. Maar helaas is het op dit moment niet mogelijk deze uitvoering te optimaliseren . Wie zou mijn kunnen helpen . En heel belangrijke detail , de ECU (of EGR) heeft en Motorola Processor .
Graag hoor ik van jullie , alvast bedankt
Groeten
Volvo V40 T2 1.5 liter Chiptuning
- vankol
- 4th Gear member
RICA kan deze wel tunenAirjupiler schreef: Hallo Allemal ,
since een maand of twee ben ik trotze eigenaar van een Volvo V40 T2 1.5 Black-Line . Heb heel veel forums over chip tuning gelezen . En ben bij de eea Tuning bedrijf in Nederland geweest. Maar helaas is het op dit moment niet mogelijk deze uitvoering te optimaliseren . Wie zou mijn kunnen helpen . En heel belangrijke detail , de ECU (of EGR) heeft en Motorola Processor .
Groeten
Ook Volvo tune in Elst
Bulpower Dronten
en nog een aantal
Dus genoeg keuze
https://rica.nl/chiptuning.php#chiptuning
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door vankol op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- 2nd Gear member
BSR is ook nog een optie misschien.
Nou is het weer wachten op de moraalridders die compleet oftopic gaan zeggen nee niet goed, pas op verzekering en oh jee je had beter gelijk een d4 moeten kopen

Nou is het weer wachten op de moraalridders die compleet oftopic gaan zeggen nee niet goed, pas op verzekering en oh jee je had beter gelijk een d4 moeten kopen

Laatst gewijzigd door RB64 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
- OGA244
- 8th Gear member
'n aantal van die moraalridders hebben daar helemaal geen belang bij maar worden flauw van mogelijke garantie toestanden, dat verongelijkte gejank terwijl je zelf ook wel weet dat je pech hebt, en die eventuele verzekeringtoestanden zijn idd ook je eigen probleem..
Dus ga vooral lekker je gang...
Dus ga vooral lekker je gang...
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- teebee
- 7th Gear member
Ik blijf het iets bijzonders vinden, je wilt A hebben maar koopt B daarna ga je op zoek naar een mogelijkheid om alsnog iets als B er van te maken.
Allerhande zaken zoals hierboven genoemd worden gemakshalve genegeerd want dan gaat het ‘lolletje’ misschien wel niet door.
Koop dan gewoon meteen wat je hebben wilt, of wacht totdat je het wel bij elkaar hebt gespaard.
Maar zoals al geroepen, ga gerust je gang want je hebt vast garantie (ehhhhh, toch?.... ja toch?...... ofehhh.....??)
Allerhande zaken zoals hierboven genoemd worden gemakshalve genegeerd want dan gaat het ‘lolletje’ misschien wel niet door.
Koop dan gewoon meteen wat je hebben wilt, of wacht totdat je het wel bij elkaar hebt gespaard.
Maar zoals al geroepen, ga gerust je gang want je hebt vast garantie (ehhhhh, toch?.... ja toch?...... ofehhh.....??)
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- V70R^2
- 3rd Gear member
TS woont in Nederland, niet op de noordpool en niet in de Sahara, ook niet in een of ander 3e wereld land waar je octaangetal ineens 10 punten lager ligt aan de pomp.teebee schreef: Ik blijf het iets bijzonders vinden, je wilt A hebben maar koopt B daarna ga je op zoek naar een mogelijkheid om alsnog iets als B er van te maken.
Een wagen zal niet stuk lopen als je die 20% marge die je hebt 10% of zelfs 15% terugneemt, dan heb je er nog 5% á 10% over...
Ga je dan het circuit op met inferieure brandstof, of door de Sahara rijden met een octaan 87 dan wel, hier in Nederland niet.
Zolang je maar een goede tune neemt, iemand die weet wat die doet, is er niks aan de hand.
Laatst gewijzigd door V70R^2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Sommige geven een beperkte garantie maar dat doet Volvo zelf ook.... je weet er blijkbaar toch niet genoeg van maar je doet je voor van wel, dat zie ik vaker in jouw reacties.OGA244 schreef: Is n tuning goed durft 'n tuner zelfs motorgaranties te geven.
Maargoed jullie kunnen het ook echt niet laten he! Geef de TS gewoon antwoord op zn vraag en als je daar niks relevants op te zeggen hebt zeg dan niks.
Open lekker zelf een topic over het hoe stom het is om te tunen en ga daar lekker de discussie aan met mensen die dat willen en niet elke keer zn topic verkloten zodat mensen die echt info willen er een beetje moe van worden om door al dat geneuzel heen te browsen!
-
- 2nd Gear member
Lijkt er meer op dat je alleen maar op zoek bent naar discussies.OGA244 schreef: Ik weet er precies genoeg vanaf om te weten waar ik het over heb, jij overduidelijk niet.
Succes ermee

- diesel01
- Geartronic member
Ik denk dat OGA wel een lekker verdienmodel heeft wanneer de rommel in de soep loopt.RB64 schreef:Sommige geven een beperkte garantie maar dat doet Volvo zelf ook.... je weet er blijkbaar toch niet genoeg van maar je doet je voor van wel, dat zie ik vaker in jouw reacties.OGA244 schreef: Is n tuning goed durft 'n tuner zelfs motorgaranties te geven.
Maargoed jullie kunnen het ook echt niet laten he! Geef de TS gewoon antwoord op zn vraag en als je daar niks relevants op te zeggen hebt zeg dan niks.
Open lekker zelf een topic over het hoe stom het is om te tunen en ga daar lekker de discussie aan met mensen die dat willen en niet elke keer zn topic verkloten zodat mensen die echt info willen er een beetje moe van worden om door al dat geneuzel heen te browsen!
Enige tijd terug hier een meneer met een S60 die tuning had laten doen in Utrecht.
Motor liep in de soep en die had 10k schade, Volvo had 1 op 1 bewijs dat anderen in de software had lopen schroeven en trok de handen er van af.
Tuningbedrijf zei niet ons pakkie an en de dealer die het blok heeft vervangen heeft op basis van goede verstandhoudingen met deze man een beetje korting gegeven, maar 10k was het bedrag wat de man kwijt was.
Dit was een S60 die nog vol in de fabrieksgarantie zat.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
Automaat kan volgens Aisin max 300nm aan.Airjupiler schreef: Hallo Allemal ,
Groeten
-
- 2nd Gear member
Je hoeft geen voorbeelden te geven, de meeste weten waar ze aan beginnen en met wie ze in zee gaan.diesel01 schreef:Ik denk dat OGA wel een lekker verdienmodel heeft wanneer de rommel in de soep loopt.RB64 schreef:Sommige geven een beperkte garantie maar dat doet Volvo zelf ook.... je weet er blijkbaar toch niet genoeg van maar je doet je voor van wel, dat zie ik vaker in jouw reacties.OGA244 schreef: Is n tuning goed durft 'n tuner zelfs motorgaranties te geven.
Enige tijd terug hier een meneer met een S60 die tuning had laten doen in Utrecht.
Motor liep in de soep en die had 10k schade, Volvo had 1 op 1 bewijs dat anderen in de software had lopen schroeven en trok de handen er van af.
Tuningbedrijf zei niet ons pakkie an en de dealer die het blok heeft vervangen heeft op basis van goede verstandhoudingen met deze man een beetje korting gegeven, maar 10k was het bedrag wat de man kwijt was.
Maar het gaat gewoon om elk topic er weer mee vol te bashen.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Zo zie ik het ook, men komt op een forum om raad vragen over tuning, maar eigenlijk willen ze gewoon dat je zegt “doe maar, geen enkel probleem of risico”.teebee schreef: Ik blijf het iets bijzonders vinden, je wilt A hebben maar koopt B daarna ga je op zoek naar een mogelijkheid om alsnog iets als B er van te maken.
Zeggen ervaren Volvo kenners (zoals OGA244) vervolgens dat het toch niet allemaal zo eenvoudig en veilig is, wordt hij beschimd als moraalridder.
Ik zou zeggen ga je gang, pers desnoods 300pk uit je 1.5 diesel en succes ermee, maar kom achteraf niet klagen als ie de soep in draait.
Als Volvo geen Polestar upgrade geeft voor een bepaald motortype zal er wel een gegronde reden zijn en niet alleen wegens commerciele redenen want dan gaven ze geen enkel model die mogelijkheid.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- teebee
- 7th Gear member
Zozo, das een boel lawaai, maar dat komt vast door het onderwerp...RB64 schreef:Je hoeft geen voorbeelden te geven, de meeste weten waar ze aan beginnen en met wie ze in zee gaan.diesel01 schreef:Ik denk dat OGA wel een lekker verdienmodel heeft wanneer de rommel in de soep loopt.RB64 schreef: Sommige geven een beperkte garantie maar dat doet Volvo zelf ook.... je weet er blijkbaar toch niet genoeg van maar je doet je voor van wel, dat zie ik vaker in jouw reacties.
Er worden hier gevraagd en ongevraagd goed bedoelde adviezen gegeven, dat heeft helemaal niets met het ‘verkloten’ van een topic te maken, in tegendeel zelfs. De posts zijn zeer relevant maar niet wat een potentiële tuner graag leest.
wellicht is je dat nog niet opgevallen na ‘slechts’ 66 posts.
Oa OGA weet heel goed waar hij het over heeft en het geven van een sprekend voorbeeld zoals Diesel01 dat doet is ook zeker niks mis mee; dat is namelijk ook de realiteit. Maar als je kop in het zand zit bestaat die wereld niet, toch?

- V70R^2
- 3rd Gear member
Tja, als je de grenzen gaat opzoeken moet je natuurlijk niet klagen als het stuk gaat, de kans is klein met een goede tune, maar ja, het risico van de fun (meer pk's) is een motorrevisie.
Maar dat was niet de vraag van TS, en dat hij (mogelijk) zijn garantie verliest zal die ook wel weten lijkt mij.
Maar dat was niet de vraag van TS, en dat hij (mogelijk) zijn garantie verliest zal die ook wel weten lijkt mij.
-
- 2nd Gear member
Noem jij dat advies geven, jouw opmerking is gewoon iemand zn keuze een beetje afzeiken.teebee schreef:Zozo, das een boel lawaai, maar dat komt vast door het onderwerp...RB64 schreef:Je hoeft geen voorbeelden te geven, de meeste weten waar ze aan beginnen en met wie ze in zee gaan.diesel01 schreef: Ik denk dat OGA wel een lekker verdienmodel heeft wanneer de rommel in de soep loopt.
Er worden hier gevraagd en ongevraagd goed bedoelde adviezen gegeven, dat heeft helemaal niets met het ‘verkloten’ van een topic te maken, in tegendeel zelfs. De posts zijn zeer relevant maar niet wat een potentiële tuner graag leest.
wellicht is je dat nog niet opgevallen na ‘slechts’ 66 posts.
Oa OGA weet heel goed waar hij het over heeft en het geven van een sprekend voorbeeld zoals Diesel01 dat doet is ook zeker niks mis mee; dat is namelijk ook de realiteit. Maar als je kop in het zand zit bestaat die wereld niet, toch?
Diesel01 geeft een prima voorbeeld maar er zijn er vast nog een hele hoop meer met positieve ervaringen.teebee schreef: Ik blijf het iets bijzonders vinden, je wilt A hebben maar koopt B daarna ga je op zoek naar een mogelijkheid om alsnog iets als B er van te maken.
Postcount erbij halen.....

Ik zie het gewoon vaker dat "prettige advies" geven, heb dit onderstaand topic ook gelezen en daar zit het ook vol mee. En met beweringen die niet kloppen.
viewtopic.php?t=82675
- teebee
- 7th Gear member
Top, jij bent de professional begrijp ik.
En wat ik al zei, in het zand is het een andere wereld, truste.
De TS heeft voldoende stof tot nadenken (en heroverwegen) gekregen, zal hij vast wat mee doen.
En wat ik al zei, in het zand is het een andere wereld, truste.
De TS heeft voldoende stof tot nadenken (en heroverwegen) gekregen, zal hij vast wat mee doen.

- V70R^2
- 3rd Gear member
@ RB64
Dhr. Teebee hoef je omtrent Volvo en zijn adviezen niet serieus te nemen, die heeft volgens zijn handtekening wel geteld 0 Volvo's in bezit gehad. Daarnaast, de enige keuze die hij ooit heeft gemaakt welke je niet hoeft te verklaren cq verantwoorden, daar zegt hij sorry voor...
Dhr. Teebee hoef je omtrent Volvo en zijn adviezen niet serieus te nemen, die heeft volgens zijn handtekening wel geteld 0 Volvo's in bezit gehad. Daarnaast, de enige keuze die hij ooit heeft gemaakt welke je niet hoeft te verklaren cq verantwoorden, daar zegt hij sorry voor...