Maandag nog een lange rit gehad na het werk zonder problemen.
Thuisgekomen, geen foutmeldingen of niks, auto vergrendelde zonder probleem en alarm gaat ook in detectiemodus.
Echter dinsdagmiddag wil ik naar het werk vertrekken, en ik kreeg de wagen niet ontgrendeld ( ook niet met de reserve sleutel, reserve afstandsbediening)
Dan maar eerst kofferruimte open gedaan en gekeken of batterij genoeg spanning had. Dat leek in orde te zijn.
Dan met sleutel de bestuurdersdeur open gedaan, dat ging eerst niet, na een tijd ineens wel.
Toen ik echter de wagen wou starten kwam de helft van de icoontjes niet op het dashboard en bij het starten ging de alarmsirene telkens af.
Heb de wagen dan maar netjes terug uitgezet en op slot gedaan. Tot na het werk ( had gelukkig vervoer).
Nu kom ik s'avonds thuis, en zie dat de led diode pinkt op het dashboard. Ook als ik de auto ontgrendel gaat de binnenverlichting aan, maar de centrale vergrendeling zelf doet niks.
Morgenvroeg nog eens zien of de wagen terug wil werken of niet, maar normaal is dit niet.
Want wat ik hier ook moet bij vertellen is, dat een paar weken terug ik zonder problemen naar het werk kon , maar toen ik daar naar huis wou vertrekken kreeg ik op het dasboard foutmelding over het laadsysteem.
Ik had toen beter terug alles afgezet en een systeemreset laten doen door te wachten, maar toch naar huis gereden. Door die fout werd de accu niet bijgeladen, en viel alles 1 voor 1 uit.
Volgende dag dan acculader op de batterijgezet en laten opladen, en toen starte de wagen weer zonder probleem, zonder foutmeldingen. Toen ik de accu uitmeette met een multimeter met lopende motor gaf deze ook
tussen 14à15V aan, wat duidt dat alternator wel degelijk zijn werk deed.
Er na geen problemen meer gehad tot dinsdagmiddag weer.
Of dit aan de warmte ligt durf ik niet zeggen. Maar dan nog.... Zou niet mogen