doormeten van ECU

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Henk G.
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.08.2019 - 12:49

Ik zoek een bedrijf dat de ECU van mijn V50 d2 uit 2011, zie attachement voor typesticker, kan checken en doormeten. Het vermoeden is dat de ECU kapot is. Voor ik er een hoop geld tegen aan gooi om dat ding te vervangen, wil ik hem laten controleren.
ACTronics kan dit type niet doormeten. Wie weet een adres voor deze klus?

Mijn V50 geeft zeer onregelmatig anti-skid- en immobilizermeldingen. Hij start dan niet terwijl het startrelais hard tikt. Soms verdwijnen de storing en het tikkende geluid. Dan start hij wel, maar valt evengoed niet veel later weer stil. Het vreemdste is nog dat de auto ook hele periodes (weken) deze storing niet heeft en zonder problemen start en rijdt.

Groet en dank,

Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

ik heb niet het idee dat er iets stuk is......dan zou je het probleem altijd hebben.

ik denk dat je het moet zoeken in een slechte connector verbinding, vocht ergens bij stekkers oid.
maar geef direct toe dat het wel lastiger zoeken is. als iets stuk is, is het ook zo gevonden, een "af en toe fout" is zoeken, zoeken en nog eens zoeken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3161
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Printplaten kunnen ook slechte verbindingen hebben na tien jaar in een wiebelende auto.
Henk G.
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.08.2019 - 12:49

Hallo Wim,

We zijn al een tijd aan het zoeken. Kabelbomen zijn doorgemeten, heel veel stekkertjes en contactpunten schoongemaakt, alle zekeringkasten doorgemeten en schoongemaakt....

Het lijkt er steeds meer op dat de ECU het probleem is, ook omdat dit bij Volvo's van mijn type een frequent probleem lijkt te zijn.

Groet,

Henk
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Je zou het hier eens kunnen navragen: http://www.ets1.nl/index.html
Goed adres, maar volgens mij doet hij alleen de oudere modellen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Heb je hem al open gemaakt? Vaak is vocht een probleem...
En anders, deze clonen en eenzelfde van de sloop halen en deze voorzien van de software van de oude.
Laatst gewijzigd door Nomad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Henk G.
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.08.2019 - 12:49

Hoi Gouwe,

ETS al benaderd, hij doet inderdaad alleen oude modellen.
Henk G.
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.08.2019 - 12:49

@Nomad

Nee er zit geen vocht in. Clonen is een van de opties die we overwegen. Bedankt voor je reatie.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”