Hallo allemaal!
Ben al aantal jaren volvo rijder en altijd D5 gereden vanwege de onverwoestbare volvo D5 bak
Heb 2 s60 gehad van 2004 en 2007 en heb denk ik gemakkelijk 250dkm grcombineerd mee gereden.
Rijd sinds de volvo’s altijd automaat en dat bevalt meer dan goed!!
Heb helaas afscheid moeten nemen van mijn zilveren schatje ... De Xc90 executive 2.4 D5 awd uit 2004.
Rijd als een koning op de weg maar was wel te groot om in de stad mee te rijden (ook vrouwlief reed ermee)
Een mooi alternatief om alle kids toch kwijt te kunnen en kinderwagen mee te nemen kwam ik uit op een volvo station
... alleen V60 of V50.
De V60 Die ik wil is buiten mijn budget, dus wordt het een V50.
Een D5 staat bij mij niet meer ter discussie maar ben wel heel nieuwsgierig gewordeb naar de 2.0 liter motor.
Heb hele mooie op marktplaats gezien maar word al snel eng als ik ‘4 cilinders’ zie staan.
Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Is er een verschil in 2.0 liters V50 ? Bijv vanaf bepaald bouwjaar dat er motoren waren die van een mindere kwaliteit waren of andere uitvoeringen?
De 2.0 liter is een stuk rustiger en zuiniger dan de D5, dat trekt me wel en ook het feit dat die gekke Belgen je bijna dwingen een benzine te rijden als je manneke pis nog wilt zien.
Maar is deze motor ook betrouwbaar als de D5 ?
Hoop dat ik snel wat wijzer word hier zodat ik mijn zoektocht kan starten naar mijn nieuw schatje
Mvg Sam
V50 2.4 D5 vs 2.0 D, welke motor betrouwbaarder
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
volgens mij is er met die 2.0D niet zoveel mis. Levendige machine, heb ze al met hoge kilometerstanden gezien. Maar er is ook een 2.0 vijfcilinder, de D3. Misschien is dat iets?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Onze 2.0D werkt erg fijn, vooral na de eco tuning bij Volvotune. Echt een goede motor in de s40.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Nou de V50 is op marktplaats in de prijsklasse waarin ik zoek vooral 4 cilinder.Walter schreef: volgens mij is er met die 2.0D niet zoveel mis. Levendige machine, heb ze al met hoge kilometerstanden gezien. Maar er is ook een 2.0 vijfcilinder, de D3. Misschien is dat iets?
Ben wel een kieskeurige wat dat betreft, moet een automaat zijn en liefst lederen bekleding ivm kids die met hun smerige handjes er altijd een festijn van maken.
Vooral de combo 5 cilinder , automaat en lederen bekleding me een rti scherm is prijzig als je onder de 250dkm wilt blijven. De 4 cilinders komen veelvoudig voor... maar is dat dan een ‘d3’ of is dat allen zo als t logo op de achterkant.
staat.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
De D3 is het 2.4 5 cil blok met een kortere slag. Zo komt men aan de 2.0 liter. Verder onverwoestbaar zoals de 2.4 en nog zuiniger ook.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
En ook gewoon 5 cilinders dus ! Is het vermogen dan softwaretechnisch geknepen in tegenstelling tot de D5 ?Frits V70 schreef: De D3 is het 2.4 5 cil blok met een kortere slag. Zo komt men aan de 2.0 liter. Verder onverwoestbaar zoals de 2.4 en nog zuiniger ook.
Dan lijkt die D3 voor mij een reele optie! Thnx voor de tip... dit wist ik dus niet.
Ik staar me steeds blind op termen als D5 en 2.4
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Nee, niet software matig. De cilinderinhoud is iets kleiner door een kortere slag van de zuigers. Vermogen in mijn geval is 163 PK t.o.v. 185 PK voor de 2.4.
In de XC 60 vind ik de D3 een stuk vlotter dan mijn eerdere V70 D5. Maar dat kan ook in versnellingsbak verhoudingen liggen, echter bij beide een Geartronic 6 bak.
Ik heb mijn D3 laten tunen bij Obbe naar 185 PK, daardoor heeft hij op hogere snelheden ( boven de 150 km/h) ook weer wat meer reserve.
In de XC 60 vind ik de D3 een stuk vlotter dan mijn eerdere V70 D5. Maar dat kan ook in versnellingsbak verhoudingen liggen, echter bij beide een Geartronic 6 bak.
Ik heb mijn D3 laten tunen bij Obbe naar 185 PK, daardoor heeft hij op hogere snelheden ( boven de 150 km/h) ook weer wat meer reserve.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
In de V50 is de D3 150pk/350nm en de D4 177pk/400nmFrits V70 schreef: Nee, niet software matig. De cilinderinhoud is iets kleiner door een kortere slag van de zuigers. Vermogen in mijn geval is 163 PK t.o.v. 185 PK voor de 2.4.
In de XC 60 vind ik de D3 een stuk vlotter dan mijn eerdere V70 D5. Maar dat kan ook in versnellingsbak verhoudingen liggen, echter bij beide een Geartronic 6 bak.
Ik heb mijn D3 laten tunen bij Obbe naar 185 PK, daardoor heeft hij op hogere snelheden ( boven de 150 km/h) ook weer wat meer reserve.
De D3 is t.o.v. de D4 softwarematig geknepen.
Let er trouwens op dat als je een auto met automaat zoekt, de 2.0D een Ford Powershift transmissie heeft en de D3/D4 een Geartronic (6 traps) de laatste is een conventionele automaat, de eerste een dubbel koppeling bak.
De D3 en D4 zijn vanaf my2011 (medio 2010) geleverd. Vanaf dat moment zijn de 2.0D en D5 uit het leveringsprogramma gehaald.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Ik ben sinds mijn 1e volvo wat toevallig een automaat was verliefd geraakt. Wil nooit meer terug naar handgeschakeld.Marcnij schreef:In de V50 is de D3 150pk/350nm en de D4 177pk/400nmFrits V70 schreef: Nee, niet software matig. De cilinderinhoud is iets kleiner door een kortere slag van de zuigers. Vermogen in mijn geval is 163 PK t.o.v. 185 PK voor de 2.4.
In de XC 60 vind ik de D3 een stuk vlotter dan mijn eerdere V70 D5. Maar dat kan ook in versnellingsbak verhoudingen liggen, echter bij beide een Geartronic 6 bak.
Ik heb mijn D3 laten tunen bij Obbe naar 185 PK, daardoor heeft hij op hogere snelheden ( boven de 150 km/h) ook weer wat meer reserve.
De D3 is t.o.v. de D4 softwarematig geknepen.
Let er trouwens op dat als je een auto met automaat zoekt, de 2.0D een Ford Powershift transmissie heeft en de D3/D4 een Geartronic (6 traps) de laatste is een conventionele automaat, de eerste een dubbel koppeling bak.
De D3 en D4 zijn vanaf my2011 (medio 2010) geleverd. Vanaf dat moment zijn de 2.0D en D5 uit het leveringsprogramma gehaald.
Dan valt de 2.0 eigenlijk voor mij al af. Dan blijft eigenlijk een d3/d4 /5 over... zolang t een geartronic betreft.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Wij hebben 2 jaar een C70 2.0d met powershift gehad en niks dan problemen met de automaat. Omdat Volvo het niet opgelost kreeg hebben we die auto ingeruild voor een C70 D3 geartronic, een wereld van verschil en die D3 doet het al 8 jaar en 100.000km feilloos.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- AJ V50 D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 22.07.2014 - 15:31
- Locatie: Utrecht
Dit begrijp ik niet.OGA244 schreef: Bagage ruimte van 'n 5 cilinder is onder de vloer kleiner
Ik heb een vlakke laadvloer vanaf de bovenzijde van de bumper tot aan de achterbank en 'onder de vloer ligt een grote bak met het reservewiel.
Is dat bij een niet-D5 anders?
Of bedoel je bij een hybride V60, waarbij de accu's extra ruimte vragen.
Maar dat is geen V50 D5.
Andries.
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3727
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
I.d.d. ga voor een 5 cilinder.Dan blijft eigenlijk een d3/d4 /5 over
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13773
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
plaats anders even een fotootje, dan zijn de verschillen snel duidelijkAJ V50 D5 schreef:Dit begrijp ik niet.OGA244 schreef: Bagage ruimte van 'n 5 cilinder is onder de vloer kleiner
Ik heb een vlakke laadvloer vanaf de bovenzijde van de bumper tot aan de achterbank en 'onder de vloer ligt een grote bak met het reservewiel.
Is dat bij een niet-D5 anders?
Of bedoel je bij een hybride V60, waarbij de accu's extra ruimte vragen.
Maar dat is geen V50 D5.
Andries.
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Wij hebben 2 jaar een C70 2.0d met powershift gehad en niks dan problemen met de automaat. Omdat Volvo het niet opgelost kreeg hebben we die auto ingeruild voor een C70 D3 geartronic, een wereld van verschil en die D3 doet het al 8 jaar en 100.000km feilloos.[/b
Hier al 375.000 zonder trubbels dus powershift is niet altijd af te raden.
S60 gehad met GT met gezeur met de automaat, tweedehands zou ik geen raad kunnen geven blijft geluk!
Hier al 375.000 zonder trubbels dus powershift is niet altijd af te raden.
S60 gehad met GT met gezeur met de automaat, tweedehands zou ik geen raad kunnen geven blijft geluk!
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Dit misschien iets voor je?
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... ?cldtidx=1
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... ?cldtidx=1
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Dit ziet er goed uit! Moet alleen kijken of t de moeite waard is na importeren.ruuds70 schreef: Dit misschien iets voor je?
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... ?cldtidx=1
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3727
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Deze D5 heeft 163pk. Heeft de Hollandse D5 dat ook of was het 185pk?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"