Hallo,
De laatste tijd is mij iets opgevallen mbt de stuurbekrachtiging:
De situatie is alsvolgt. Soms (en dus niet altijd) als ik mijn oprit 's ochtends vroeg achteruit afrij moet ik wegens geparkeerde auto's vrij scherp indraaien. Als ik dan vervolgens het stuur probeer terug te draaien voel ik behoorlijk wat weerstand. Geef ik dan wat gas dan draait hij zeer licht. Dit gebeurt alleen 's ochtends. De rest van de dag heb ik dit probleem helemaal niet meer. Het is niet altijd, dat is het vreemde en het lijkt erop dat ik het kan reproduceren als ik van te voren de achterruitverwarming aanzet. Daarom vroeg ik me af of de V60 een elektronische dan wel hydraulische stuurbekrachtiging heeft. Ik kan me zo voorstellen dat als er grote stroomverbruikers aan gaan, het systeem even de tijd nodig heeft om zeg maar volledig up and running te zijn. Weet/herkent iemand dit?
Stuurbekrachtiging
- Risrael
- 5th Gear member
Laatst gewijzigd door Risrael op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- Ab S
- 4th Gear member
..ik weet het niet zeker, maar ik denk elektronische stuurbekrachtiging, omdat je verschillende niveaus van bekrachtiging kan instellen; hydraulisch lijkt me dat ingewikkeld(er), maar ik kan het helemaal mis hebben.Risrael schreef: Hallo,
De situatie is alsvolgt. Soms (en dus niet altijd) als ik mijn oprit 's ochtends vroeg achteruit afrij moet ik wegens geparkeerde auto's vrij scherp indraaien. Als ik dan vervolgens het stuur probeer terug te draaien voel ik behoorlijk wat weerstand. Geef ik dan wat gas dan draait hij zeer licht. Dit gebeurt alleen 's ochtends. De rest van de dag heb ik dit probleem helemaal niet meer. Het is niet altijd, dat is het vreemde en het lijkt erop dat ik het kan reproduceren als ik van te voren de achterruitverwarming aanzet. Daarom vroeg ik me af of de V60 een elektronische dan wel hydraulische stuurbekrachtiging heeft. Ik kan me zo voorstellen dat als er grote stroomverbruikers aan gaan, het systeem even de tijd nodig heeft om zeg maar volledig up and running te zijn. Weet/herkent iemand dit?
PS: is het alleen als de auto op een helling (oprit) staat?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
- Risrael
- 5th Gear member
Ja oprit loopt inderdaad iets op. Hoezo?Ab S schreef:..ik weet het niet zeker, maar ik denk elektronische stuurbekrachtiging, omdat je verschillende niveaus van bekrachtiging kan instellen; hydraulisch lijkt me dat ingewikkeld(er), maar ik kan het helemaal mis hebben.Risrael schreef: Hallo,
PS: is het alleen als de auto op een helling (oprit) staat?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
- Ab S
- 4th Gear member
..ik heb even in de handleiding gezocht en zie op pg.648 gerefereerd wordt aan "elektrische stuurbekrachtiging". Verder kon ik niets vinden over vloeistof voor stuurbekrachtiging.
M.b.t. oprit zou verschil kunnen maken als je hydraulische stuurbekrachtiging hebt en niveau is te laag. Maar is dus niet van toepassing.
Probeer eens airco en verlichting uit te zetten of dat verschil maakt (om je eigen vermoeden te bekrachtigen).
M.b.t. oprit zou verschil kunnen maken als je hydraulische stuurbekrachtiging hebt en niveau is te laag. Maar is dus niet van toepassing.
Probeer eens airco en verlichting uit te zetten of dat verschil maakt (om je eigen vermoeden te bekrachtigen).
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)