Sinds vorige week eindelijk weer een V70 sinds 3 jaar :-]
Voorheen was dat een T5 Geartronic, nu een 2.0T R-Design handbak uit 2011. Tot nu toe niet ontevreden. Meteen Ixion 18" onder gezet dit weekend en wat me opviel was dat bij de V70NN de schokdempers niet in een veerpoot constructie ingebouwd zitten. Makkelijk te vervangen dus, en wellicht nodig want de auto staat m.i. te laag achter voor Nivomats. Ook blijft de auto 2cm lager staan na rijden met zo'n 80 kilo in de achterbak. Had hier al rekening mee gehouden bij aankoop dus niet erg. En als je toch dempers gaat vervangen doe ik dat altijd het liefst meteen, in plaats van als de auto al bijna weer verkocht gaat worden.
Na wat gerelateerde topics te lezen op het forum lijken de nieuwere Nivomats exclusief nog via Volvo te koop te zijn? Zie ook zgan. Nivomats te koop te staan 2e hands maar twijfel over het juiste type. Zou iemand met Vida het type nummer op kunnen zoeken voor me?
Verder nog tips om meteen mee te vervangen achter?
Nivomat vervangen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Vida-nummer heb ik niet maar er is inderdaad wel anders dan origineel Volvo te koop. Loop even binnen bij een materialenhandel, aan de hand van je VIN krijg je dan wel een lijstje met opties en prijzen. Reken maar €500-€800....per stuk.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant