ACC en noodstop
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 06.08.2019 - 08:24
Ik werd vandaag verrast door de ACC. Op de snelweg ging iedereen fors in de remmen. Mijn ACC dus ook. Maar toen het echt hard ging, ik had mijn voet al boven het pedaal, ging ineens de botswaarschuwing aan en stopte de ACC met remmen. Dat had ik niet verwacht. Ging gelukkig allemaal goed, maar klopt het, dat de ACC geen noodstop maakt? Of heb ik zelf toch even de rem aangeraakt waardoor de ACC eraf ging?
Laatst gewijzigd door Maarten M op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue 240.000 km
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen
Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen
Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
je hebt zelf iets gedaan waardoor de ACC is gestopt met remmen, die van mij gaat hard in de remmen en geeft bij harder remmen dan normaal ook de knipperlichten er bij.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 06.08.2019 - 08:24
Dank, dan hou ik volgende keer de voet strak op de bodem i.p.v. boven het pedaal.
Wel met de ogen dicht hahaha.
En mssn even de ACC op 3 streepjes i.p.v. 2, want ik zou zelf harder remmen denk ik.
Wel met de ogen dicht hahaha.
En mssn even de ACC op 3 streepjes i.p.v. 2, want ik zou zelf harder remmen denk ik.
V70 D4 GT8 Nordic+ Luxury Line 2015 caspian blue 240.000 km
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen
Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
Obbetuning 235 pk, 470 nm
Achterspoiler
Modin black 18 inch velgen
Alfa Romeo 159 1750 TBI TI 235pk
- kansberg
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44
De auto heeft een enorme remkracht en dat weet de ACC. Wij stiekem ook wel natuurlijk, maar in tegenstelling tot de ACC, is de mens behept met intelligentie en de daarbij behorende emoties en noodzakelijke zelfbescherming. Dat is de reden dat je met je voet boven het rempedaal gaat om zelf in te grijpen. Heb zelf ook een paar keer een dergelijke, zeer herkenbare, situatie meegemaakt. Je raakt er een klein beetje van in de war, want als je besluit het heft zelf in handen te nemen, dan moet je er ook vol voor gaan. Mijn vrouw vond ACC doodeng en gebruikte het nooit.
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3649
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Klopt. Is op Duits niveau. XC70/V70 niet.die van mij gaat hard in de remmen
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Toevallig had ik vandaag vijwel dezelfde ervaring in de file. Voorganger moest een noodstop maken en moest heel fors remmen waarop de botswaarschuwing van zich liet horen. Enig verschil was dat de ACC ondanks het alarm wel door bleef remmen. En nee, ik had op dat moment mijn voet niet boven de rem. Een tel later wel, beter gezegd, pedaal zat toen op de vloer. Was overigens niet de eerste keer dat ik de ACC hierop betrapte.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Moet een goede dag geweest zijn, want ook bij mij vandaag een forse ingreep met de ACC, inclusief het aantrekken van de gordel. Goed en veilig systeem!
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3649
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dat is dan veel beter dan in dit geval waarbij een ACC te laat reageert:
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Daar zou een autopilot op moeten reageren, een acc niet, die heeft (zo staat ook duidelijk in de manual) een bewegend object voor zich nodig om de afstand daartoe gelijk te houden. Dit gebeurt door middel van een radar signaal wat alleen veranderende waardes terug geeft. Mijn ACC zou hier ook opgeklapt hebben denk ik.DB200 schreef: Dat is dan veel beter dan in dit geval waarbij een ACC te laat reageert:
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nu heeft de V90 ook verschillende grote, de D5 heeft de pizza maar de T4, D3 hebben picolientjes.DB200 schreef:Klopt. Is op Duits niveau. XC70/V70 niet.die van mij gaat hard in de remmen
Vanmorgen op de weg naar Assen reageerde de Auto break op een overstekende fietser terwijl ik 81km/u deed, kreeg een voetganger in beeld en hij ging vol in de remmen.
Hij liet de rem ook direct los toen de fietser van de radar ging en heb hem op 80km/u wegen altijd op maximaal staan, hij pakt voorgangers of gevaar al ver van te voren op en dat vindt ik wel zo prettig.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]