Mijn eerste hybride. Testrit was zo "zen" en "wauw". Het wordt mijn leasingwagen voor de komende 5 jaar.
De T8 versie. Blijkbaar is ook een T6TE beschikbaar, maar T8 kon, dus doe die maar

Ik hou van wagens met een sportieve uitstraling, dus ik heb hem dan ook in het R-Design uitrustingsniveau genomen.
Er stonden nog andere kandidaten op de shortlist, maar Volvo biedt met dit model toch wel een erg mooi totaalpakket aan. Mooie afwerking, knap design dat in niets te vergelijken is met vroeger (al vond ik de klassiekers ook wel iets hebben), interessante combinatie van benzine en elektromotor die perfect zou moeten passen bij mijn woon-werk verkeer enz....
Het gewicht en bijgevolg rijgedrag en wegligging zijn zaken waarvan ik hoop dat die na verloop van tijd zullen wennen. Ik weet dat het concept van deze hybride niet vergelijkbaar is met bv. een achterwiel aangedreven BMW 3 met klassieke verbrandingsmotor (waarmee ik nu rij). We zullen zien hoe ik dat op langere termijn ervaar. Kracht op de rechte stukken komt hij alleszins niet tekort om zijn hoge gewicht te verdoezelen.
Zaken waar ik lang over heb getwijfeld zijn de koetswerkkleur en enkele opties.
Uiteindelijk is volgende configuratie er uit gekomen

(Foto's opladen lukt voorlopig niet. Ik weet niet wat ik mis doe, na de instructies hierover gelezen te hebben. Ik wilde fotootje vanuit de configurator hierin plakken, om al een idee te geven van hoe hij er ongeveer zal uitzien)
(Configuratiecode: B7MVXEK)
Metaalkleur 726 Birch Light
Lichtmetalen velgen 19", 5 driedubbele spaken Matt Black/Diamond Cut, banden 235/40 R19
Sportzetels RGAR, Slate Grey Nappa leder/Open Grid textiel, Charcoal interieur met Charcoal dakhemel
Exterior Styling Kit
Metal Mesh aluminiuminleg in dashboard en tunnelconsole
R-Design sportstuur met contraststiksel en Glossy Black bedieningsknoppen
R-Design schakelpookknop met leder bekleed
Park Assist Pack
360° Park Assist Camera met bovenaanzichtnop met leder bekleed
Park Assist parkeerhulp vooraan
Light Pack: Koplampreinigingsinstallatie en Full LED koplampen inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam II)
Winter Pack: Verwarmbare voorzetels en Verwarmde ruitenwissersproeiers vooraan
Gebruikstaal Nederlands (Vlaams): Systeemtaal Vlaams en Instructieboekje Nederlands
IntelliSafe Surround: intelligent veiligheidssysteem met dodehoekwaarschuwing, botswaarschuwing achteraan en waarschuwing voor kruisend verkeer achteraan
Panoramisch schuifdak met geïntegreerd elektrisch bediend zonnescherm
Donkergetinte achterruiten
Zijruiten in gelamineerd glas
Zonder motorembleem
Schakelhendels aan stuurwiel
Laadkabel 16A mode 3 met Mennekes contactstekker (voor laadpaal), 4,5 meter
Polestar Engineered Optimisation
Aftellen maar!!