Hallo,
Ik kan voor weinig een goede Volvo 460 1.7 Glei U9 kopen, maar de eigenaar zegt dat de stuurbekrachtiging kapot is.
Hij rijft er echter zelf wel elke dag in naar zijn werk. Is er uberhapt te rijden met zo'n auto?
Michiel Dekker
mj.dekker@home.nl
Volvo 460 1.7 Glei U9
-
- Starter
Ok,
ik heb de 460 opgehaald. Hij rijdt als een trein alleen heb ik af en toe last van een storing. Ik heb dan geen blower, radio, ruitenwissers en een gedeelte van het licht werkt niet.
Ik haal de desbetreffende relais eruit, druk hemn er op exact dezelfde manier weer in en het werkt weer. De relais is een HELLA 12v/30a Arbeiststromrelais.
Zowel op het schakelbord als op de relais ziet het er ietwat gesmolten uit.
Herkent iemand dit? En wat kan ik er aan doen?
ik heb de 460 opgehaald. Hij rijdt als een trein alleen heb ik af en toe last van een storing. Ik heb dan geen blower, radio, ruitenwissers en een gedeelte van het licht werkt niet.
Ik haal de desbetreffende relais eruit, druk hemn er op exact dezelfde manier weer in en het werkt weer. De relais is een HELLA 12v/30a Arbeiststromrelais.
Zowel op het schakelbord als op de relais ziet het er ietwat gesmolten uit.
Herkent iemand dit? En wat kan ik er aan doen?
- arjen-440
- 3rd Gear member
zal mischien een keer een flinke kortsluiting in geweest zijn?
haal ff een ander relais op de sloop?
en kijk of je van je probleem af bent.
hoe is het afgelopen met je stuurbekrachtiging dan?
heb je dr een foto van mischien?
stel je eigen even voor
haal ff een ander relais op de sloop?
en kijk of je van je probleem af bent.
hoe is het afgelopen met je stuurbekrachtiging dan?
heb je dr een foto van mischien?
stel je eigen even voor

-
- Starter
Inderdaad,
ik ben Michiel Dekker, 27 enik woon in Kampen. De 460 is mijn eerste auto en ik heb hem voor 350 euro gekocht.
Hij is bedoeld om heen en weer te rijden tussen Kampen en Zwolle ivm nachtdiensten bij TNT

Dat de stuurbekrachtiging niet werkt is geen ramp, hij rijdt prima.
Dat met die relais is minder leuk. De ruitenwissers en deel van het licht houden er ook mee op. Ik haal de relais eruit, doe hem er daarna weer in en het werkt allemaal weer. Het gebeurd ook niet tijdens het rijden, maar bij het starten.
ik ben Michiel Dekker, 27 enik woon in Kampen. De 460 is mijn eerste auto en ik heb hem voor 350 euro gekocht.
Hij is bedoeld om heen en weer te rijden tussen Kampen en Zwolle ivm nachtdiensten bij TNT

Dat de stuurbekrachtiging niet werkt is geen ramp, hij rijdt prima.
Dat met die relais is minder leuk. De ruitenwissers en deel van het licht houden er ook mee op. Ik haal de relais eruit, doe hem er daarna weer in en het werkt allemaal weer. Het gebeurd ook niet tijdens het rijden, maar bij het starten.