Goeden middag,
Hoop dat ik dit op de juiste plek zet, anders kan iemand mij misschien even helpen.
Het volgende is het geval.
In augustus jl, begon de motor met gas geven of gas los laten te stotteren en inhouden. Ben toen naar een niet Volvo garage gegaan, Volvo was me net even te ver weg.
Is wel een gerenommeerde garage, en ze hebben vast gesteld, dat het niet goed was met het gasklephuis. Ze hebben dat toen schoon gespoten met draaiende motor.
De 4 weken er na heeft hij prima gelopen, niks aan de hand. Toen plotseling begon hetzelfde weer. Wederom naar dezelfde garage, nog een keer schoon gemaakt en vervolgens
3 weke prima gereden, niks aan de hand. Maar toen begon het weer opnieuw.
Toen gekozen om naar een erkende Volvo dealer te gaan, die ook vast stelde dat het mogelijk het gasklephuis was, maar het konden ook de bougies zijn, die waren namelijk
voor zover ik weet nooit vervangen met 180000 km. Ok bougies besteld, en een week later gemonteerd, en auto liep weer prima. Echter na een week of 2, begon alles weer
overnieuw. Wederom alles doorgemeten, en bleek nu toch wel het gasklephuis te zijn, even slikken, is best duur, maar toch maar laten vervangen. Binnen 1 week begon de ellende opnieuw
Volvo dealer gebeld, en die belt me morgen terug voor een afspraak.
In het display, de volgend meldingen gehad.
Verminderd remvermogen, motor draait dan wel maar kan geen gas geven
Motor management vereist
Tijdens rijden nu doet de cruise control het niet, als hij goed rijdt, dan wel
Reeds vervangen de afgelopen weken zijn, de accu, de bougies en het gasklep huis
Heeft iemand een idee of tip wat dit kan veroorzaken, want ik vermoed eigenlijk dat de fout niet bij het gasklephuis zit?
Ik heb ergens op internet gelezen, dat het gasklephuis niet hoeft te zijn, maar dat het ook de electrische stelklep van de nokkenas kan zijn (vervuild ??) en dat die
na het schoonmaken alles weer prima functioneert
De auto is uit 2008, ben de 2e eigenaar en heeft 180000 km gelopen.
Hoor graag
Dank
Peter Voorburg
Volvo XC90 8 Cylinder Yamaha motor
Peter Voorburg
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Verminderd remvermogen en haperende motor klinkt als niet voldoende vacuum.
Laatst omhoog gehaald door Peter Voorburg op 21.12.2019 - 16:59.
Jelmer de Jong
Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors