Deze week helaas de brief ontvangen dat we meer mogen gaan betalen omdat we te veel vuile deeltjes de lucht in brengen met onze 2.0d uit 2005.
Helaas heeft mijn V50 sinds gisteren ook een ander probleem.
Bij het afremmen, terug schakelen en weer gas geven pakt de V50 niet op. Mijn vrouw reed en zei: "Normaal is die super snel maar nu deed hij niets, echt gevaarlijk.". Dit heeft zij gisteren 2 maal ervaren.
Vanmorgen, in de kou, de Volvo gestart, raampjes ijsvrij gemaakt voor mijn vrouw welke vervolgens de kinderen naar school ging brengen... Ik liep met de hond en toen zag ik dat mijn vrouw met een slakke gangetje mijn kant kwam opgereden.
De Volvo reageerde weer niet op het gas geven. Nadat ze een aantal keer haar gas in drukte, koppelde en ontkoppelde deed de V50 het wel weer. En kon ze de kinderen wegbrengen. Tijdens deze rit had zij nogmaals bij het afremmen en weer optrekken dat de V50 niet reageerde.
Bij thuis komst, en na rond snuffelen op Google en dit forum, ben ik even onder de motorkap gedoken... Maar hier niets bijzonders kunnen zien. Hierop een proefrit gaan maken en had gelezen dat je ook de stekker van de EGR klep kon los maken (ergens denk ik dat een oorzaak kan zijn) en dit dus ook gedaan. Reed als een zonnetje, optrekken, afremmen, schakele en weer door naar de 80 (50km weg), niets aan de hand . Vervolgens de stekker weer terug gedaan en weer gaan rijden.... Ook als een zonnetje... geen enkel probleem. Helaas had ik dus niet kunnen reproduceren wat mijn vrouw had ervaren.
Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn??
Ik sta open voor advies!!

Gegevens auto:
V50 bj 2005
KM: 304.000 (ongeveer)
Motor: 2.0D