Van de 2.5T is wel bekend dat deze prima hoge kilometerstanden kan halen. Over de T6 is een stuk minder te vinden, deze zal waarschijnlijk ook een stuk minder verkocht zijn. Ik heb regelmatig in de XC60 T6 van een bekende gereden, een heerlijke motor is het sowieso! Er staan er meerdere te koop op het internet en gezien het budget zal het eventueel een T6 worden met zo'n 200-225K km op de teller. Wij rijden niet zoveel km per jaar, dus ik zal niet snel richting de 300k gaan met de auto.
Hebben jullie een idee wat mogelijk te verwachten problemen zijn met deze motor? Hoe lang gaat bijvoorbeeld de distributieketting mee, of zijn deze met goed onderhoud (regelmatige oliewissel) etc. echt onderhoudsvrij?
Ook nog een vraag over de Haldex AWD. Ik heb de Opel Insignia 4x4 ook altijd een mooie wagen gevonden. Echter, daar zijn zeer veel problemen met de Haldex pomp/koppeling/overbrenging, vaak al vanaf relatief lage kilometerstanden.
Uiteraard begrijp ik dat een auto die 2 ton gereden heeft, problemen kan geven. Maar ik lees veel minder over problemen met de Volvo AWD systemen...zijn deze echt zoveel beter of wordt er gewoon niet over deze problemen gesproken
Veel 'standaard' problemen van de V70NN ben ik al tegen gekomen, zoals de lekkende voorruit, achterklepscharnieren en draagarmrubbers aan de achterzijde. Deze zullen bij een proefrit dan ook bekeken of nagevraagd worden.
Ik hoor graag of jullie tips en adviezen hebben!
Bedankt.